اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استیل ضد زنگ 1018

استیل ضد زنگ 1018 از جوش پذیری عالی برخوردار است. محصولی یک دست و سخت است که بهترین قطعات فولادی برای قطعات کربورایز شده محسوب می شود. این استیل ترکیب مناسبی از چقرمگی، استحکام و انعطاف پذیری را به همراه دارد.

فولاد نورد گرم AISI 1018 خواص مکانیکی قابل توجهی، ویژگی های ماشینکاری و اندازه سختی بالایی را داراست در این مقاله سعی بر بررسی کاربرد استیل 1018 و مشخصات، ویژگی ها و هر آن چیز که به ما دانشی در رابطه با این آلیاژ می دهد خواهیم پرداخت.

در ساخت این قطعه، کنترل های خاصی برای ترکیب شیمیایی، نورد و فرآیندهای حرارتی انجام می شود. همه این فرایندها محصولی با کیفیت عالی را تولید می کنند. محصول نهایی برای فرآیندهای ساختمانی مانند جوشکاری، فورجینگ، سوراخکاری، ماشین کاری، سردکاری و عملیات حرارتی مناسب است.

ترکیب شیمیایی و خصوصیت فیزیکی

از مهم ترین مشخصات استیل 1018 مانند سایر آلیاژهای فولادی، عنصر اصلی در این ماده آهن است. محتوای کربن بین 14/0 تا 22/0 درصد وزن نگه داشته می شود. این مقدار کربن کم، یک فولاد سبک تولید می کند که به راحتی شکل می گیرد و ماشینکاری می شود.

افزودن بین 6/0 تا 9/0 درصد وزن منگنز به افزایش سختی کمک می کند. ترکیب شیمیایی فولاد 1018 ماده ای محکم و انعطاف پذیر ایجاد می کند که چقرمگی و سختی نسبتاً کمی در مقایسه با سایر آلیاژها دارد. به طور کلی عناصری که در ترکیب فولاد ضد زنگ 1018 به کار رفته است، به صورت زیر است.

کربن 0.14 - 0.20 درصد، آهن 98.81 - 99.26 درصد، منگنز 0.60 - 0.90 درصد، فسفر کمتر از 0.04 درصد و سولفور کمتر از 0.05 درصد. چگالی استنلس استیل 1018 با مقدار 7.87 گرم بر سانتی متر مکعب برابر است.

قابلیت جوشکاری

از دیگر مشخصات استیل 1018 مستقیما توسط کلیه فرایندهای جوشکاری معمولی جوش داده می شود. جوشکاری استیل ضدزنگ 1018 هنگامی که کربونیترید و کربورایز می شود توصیه نمی شود.برای جوشکاری این استیل از الکترودهای جوشکاری با کربن کم استفاده می شود. پیش گرم کردن قبل جوش و گرم کردن پس از جوش در این فرایند نیاز نیست. لازم است بدانید که برای مقاطع بلندتر از 50 میلیمتر لازم است پیش گرم شوند.

کاربرد استیل 1018

قابلیت ماشینکاری راحت استیل 1018 باعث می شود در تولید قطعات پیچیده یا کوچک استفاده شود. فولاد ضد زنگ 1018 در موارد حیاتی زیر کاربرد دارد. کاربردهای استیل ضد زنگ 1018 متناسب با خواص الکاریکی، حرارتی و مکانیکی آن تعیین می شود.

  • از آن در فرآیندهای خمش، خراش دادن و چرخش استفاده می شود.
  • این ماده به طور گسترده ای برای اتصالات، صفحات پایه ها و جداکننده ها استفاده می شود.
  • در مواردی که نیازی به استحکام بالای فولادهای آلیاژی و کربن زیاد ندارند استفاده می شود.
  • دارای سختی سطح بالا و یک هسته نرم برای استفاده در قطعاتی که شامل قلاب ها، میخ، قطعات ماشین آلات، پیچ های مخصوص، گل میخ و غیره می باشد. برای بهبود فرآیندهای سوراخکاری، ماشینکاری، و پانچ.
  • برای جلوگیری از ترک خوردگی در خم های شدید استفاده می شود

عملیات حرارتی استیل 1018

عملیات حرارتی که برای استیل AISI 1018 انجام می شود، شامل مراحل زیر است:

نرماله کردن: این فولاد در دمای 940- 890 درجه سانتیگراد گرم و سپس در هوای آرام سرد می شود.

فورجینگ: این فرایند نیاز به گرم کردن در دمای 1280 - 1150 درجه سانتیگراد دارد. فولاد در این دما تا زمانی که درجه حرارت ثابت شود، نگه داشته می شود. لازم است توجه کنید که 900 درجه سانتیگراد حداقل دمای لازم برای فرآیند فورجینگ است. فولاد پس از این فرآیند در هوا سرد می شود.

تمپر کردن: فولاد کربن AISI 1018 سبک در دمای200 - 150 درجه سانتیگراد برای بهبود چقرمگی تمپر می شود. این فرآیند بر سختی تأثیر کمی دارد و حتی در بعضی موارد بی تأثیر است. هنگامی که این فرایند انجام می شود، ترک های سنگ زنی کاهش می یابد.

بازپخت کردن: فولاد تا دمای 910 - 870 درجه سانتیگراد گرم می شود ودر کوره قرار می گیرد تا خنک شود.

تنش زدایی: برای از بین بردن تنش در فولاد ضدزنگ AISI 1018 که بعداً در هوای آرام سرد می شود، دمای 700 - 500 درجه سانتیگراد لازم است.

سختکاری پوسته: این فرایند نیاز به گرم کردن در دمای بین 820 - 780 درجه سانتیگراد دارد. فولاد کربن 1018 در آب کوئنچ می شود.

کربورایز کردن: این فرآیند برای استیل AISI 1018 در دمای 920 - 880 درجه سانتیگراد انجام می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>