اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید کنندگان فولاد در جهان

فولاد بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهد. ساخت تمام ساختمان ها و برج های بلند و آثار بی نظیری که امروزه شاهد آن هستیم بدون آهن و فولاد غیرممکن بود.این ترکیبی از آهن، سنگ آهک و چند ماده دیگر، یک عنصر کلیدی برای نگهداری برج ها، پل ها و سازه های جهان است. تعداد بسیار زیادی از تولیدکنندگان فولاد در این صنعت وجود دارند که توانسته اند با تولید انبوه در این صنعت به شهرت بالایی برسند.

1-فولاد بائوشان

این شرکت در شانگهای چین در سال 2000 تأسیس شد و ارزش دارایی های آن تقریبا به ارزش 4/37 میلیارد دلار است. در این شرکت سه بخش عمده پردازش فولاد شامل: تولید آهن و فولاد، فروش محصولات آهن و فولاد مثل میلگرد و دیگر امور کسب و کار تخصصی وجود دارد. بخش تولید آهن و فولاد مسئول تمام واحدهای تولید آهن و فولاد و میلگرد است، در حالی که بخش فروش عمده تجارت آهن و فولاد را در بر می گیرد.

بخش تخصصی دیگر شامل خدماتی مانند امور مالی، خدمات شیمیایی و اطلاعاتی است. تمام بخش های این شرکت از طریق شرکت های تابعه آن اداره می شود. در این اواخر طرح های جدیدی برای تحقیق و توسعه مواد جدید مانند آلومینیوم، منیزیم، محصولات تیتانیم و مواد ذخیره انرژی راه اندازی شده است.

انتظار می رود که این کالاهای جدید در بهبود بخشیدن به شبکه توزیع با استفاده از فناوری بهتر کمک کنند. این شرکت قصد دارد به این ترتیب، به یک منبع مواد جامد متمرکز بر آهن و فولاد تبدیل شود.

2-شرکت تاتا

شرکت تاتا استیل در سال 1907 در جمشید پور هند تأسیس و در حال حاضر در بمبئی مشغول به کار می باشد. شرکت فولاد تاتا دارای دارایی هایی به ارزش 2/27 میلیارد است به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده فولاد در هند شناخته می شود.

بزرگ ترین کارخانه آن در جمشیدپور با ظرفیت تولید سالانه 7/9 تن می باشد. این شرکت عظیم چندملیتی در 26 کشور از جمله هند، انگلیس، هلند، تایلند، سنگاپور، چین و استرالیا فعالیت می کند. ظرفیت سالانه تولید فولاد در شرکت تاتا 29 میلیون تن است. به دست آوردن مناقصه بزرگ فولاد بریتانیا در سال 2007 به ارزش 13 میلیارد دلار، به عنوان بزرگ ترین خرید بین المللی است که توسط یک شرکت هندی انجام شده است.

محصولات مختلف فولاد شرکت تاتا از طریق کوره انفجاری تولید می شود که یکی از تکنیک های بسیار کارآمد در فرآیند تولید فولاد است. در حال حاضر استفاده از میلگرد های مدرن CR برای تولید محصولات CR و گالوانیزه است. محصولات فولادی این شرکت شامل محصولات با ارزش مانند نوار HR، کویل ها، ورق، صفحات، انواع میلگرد و سایر محصولات ساختاری است. بیلت، بلوم و اسلب نیز دراین کارخانه تولید می شود.

3- شرکت نیوکور

شرکت نیوکور در سال 1905 در شارلوت کارولینای شمالی تأسیس شده است. این شرکت به عنوان بزرگ ترین شرکت بازیافت در آمریکاست و در سراسر دنیا به دلیل همین امر محبوب است.

دارایی های این شرکت به ارزش 2/15 میلیارد دلار می باشد و دارای سه بخش عمده در عرصه محصولات فولادی، میلگرد و مواد اولیه است. محصولاتی مانند اتصال دهنده های فولادی، تیرهای فولادی، مواد فلزی و سیستم های ساختمانی، فولاد تقویت کننده بتن ساخته شده، قاب فولادی و گریتینگ اندازه گیری شده، سیم و مش فولادی در این کارخانه تولید می شوند.

میلگرد های فولادی از اندازگیری و تنظیم ورق های فولادی و نوار استیل تهیه می شود. این کارخانه در هر 2 تانیه 1 تن فولاد را بازیافت می کند و در حقیقت به عنوان بزرگ ترین شرکت آمریکایی بازیافتی در عرصه فولاد است.


4- کارخانه گرداو

دفتر مرکزی شرکت گرداو، در پورتو الگره برزیل قرار دارد. این کارخانه یکی از مشهورترین شرکت ها در صنعت فولاد جهان می باشد و به دلیل استفاده گسترده از چدن و دیگر فلزات درعرصه تولید محصولات فولادی و فلزی مانند میلگرد و ورق های گالوانیزه در جهان محبوب است. داراریی های این شرکت بالغ بر 8/24 میلیارد دلار می باشد.

5- شرکت کوبه استیل

شرکت کوبه استیل یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعت فولاد است که در سال 1905 در شهر کوب ژاپن تأسیس شد. این شرکت در عرصه تولید تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم، میله های فولادی و میلگرد، شمش فولاد، ریخته گری و محصولات ریخته گری، آهن ریخته گری، لوله های فولادی ضد زنگ و سایر محصولات فولادی مربوطه سرمایه گذاری می کند.

این شرکت همچنین در زمینه برق، ماشین آلات ساختمانی، ماشین های الکتریکی، املاک و مستغلات، مواد الکتریکی وغیره فعالیت می کند. دارایی های کوبه استیل بالغ بر 20/21 میلیارد دلاراست.

6- شرکت آرسلور میتال

شرکت آرسلور میتال در سال 2006 توسط لاکشمی میتال درلوکزامبورگ تأسیس شد. این شرکت با دارایی هایی بالغ بر 3/112 میلیارد دلار، بزرگ ترین شرکت فولادی جهان محسوب می شود. شرکت اسلور میتال یک شرکت چند ملیتی است که در 19 کشور و چهار قاره با 54 شرکت کوچک تولید کننده فولاد و میلگرد به صورت یکپارچه فعالیت می کند.

موفقیت این شرکت در گسترش جغرافیایی آن در عملیات فولاد می باشد، به طوری که فولاد و کالاهای مرتبط را به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته عرضه می کند. این شرکت همچنین ذغال سنگ و سنگ آهن تولید می کند و معاملات تجاری خود را با شرکت های برزگ هماهنگ نموده است.

7- شرکت فولاد پوسکو

شرکت فولاد پوسکو در سال 1968 در پوهانگ کره جنوبی تأسیس گردید. پوسکو با دارایی هایی بالغ بر 80 میلیارد دلار توانسته است خود را به عنوان یکی از مشهورترین تولید کننده های فولاد و مقاطع فولادی عمچون میلگرد در جهان معرفی نماید. در سال 2015 نزدیک به 18000 کارمند در این شرکت کار می کردند.

عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده فولاد مستقل در جهان متعلق به شرکت پوسکو می باشد. تولیدات آن شامل نورد گرم و سرد و محصولات فولادی ضد زنگ و میلگرد می باشد. ای شرکت، در کنفرانس استراتژهای موفقیت فولاد در بین 36 شرکت دیگر توانست عنوان برتر استاندارد و کیفیت تولید را در میان شرکت های دیگر کسب کند.

8- نیپون استیل و سومیتومو متال

فولاد نیپون در سال 2012 در فوجی ژاپن تأسیس شد. با وجود این که این شرکت تازه تأسیس است، اما در حال حاضر به سرعت در حال توسعه است و توانسته با دارایی خود بالغ بر 5/67 میلیارد دلار رتبه سوم را در ارزش بازار کسب نماید.

این شرکت دارای پنج بخش عمده در زمینه ساخت و تولید فولاد و میلگرد، مهندسی و ساخت و ساز، مواد شیمیایی، مواد جدید عمده غیر آهنی و سیستم های حلال می باشد. این شرکت توانسته سود زیادی را در نتیجه انجام اصلاحات در صنایع تولید کننده مادر و ایجاد فن آوری های پیشرفته به دست بیاورد.

9- وال

وال در سال 1942 در ریودوژانیر برزیل تأسیس شد. این کارخانه دارای بازاری با ارزش 4/72 میلیارد دلار و به عنوان یک برند معتبر جهانی در صنعت فولاد محسوب می شود.عملیات لجستیک این کارخانه شامل فعالیت هایی در عرصه فولاد و معدن می باشد که باعث شده این صنعت، به عنوان بزرگ ترین شرکت در عرصه تجارت و اقتصاد برزیل محسوب شود.

کارخانه وال در آمریکای جنوبی در تولید و صادرات سنگ آهن، گنداله آهن، فرآورده های معدنی و منگنز مشارکت دارد و منابع اصلی برای تولید محصولات زنجیره فولادی از جمله میلگرد است. این شرکت دارای چهار سرمایه گذاری گسترده در عرصه های مواد فله، فلزات اساسی، کود و خدمات لجستیک می باشد.

همچنین از دیگر محصولات این کارخانه نیکل، سنگ آهن و گنداله آهن است که ماده اولیه برای تولید انواع محصولات فولادی مانند تیر آهن و میلگرد می باشد. این شرکت همچنین ذغال سنگ متالوژی و حرارتی، فرولیس، مس، پلاتین، پتاس، فسفات، کبالت و برخی دیگر از مواد مغذی برای کود را تهیه می کند.

این عملیات لجستیک، در صنایع دریایی و بنادر و راه آهن به شدت مورد نیاز است و این خود دلیلی برای افزایش بهره وری از عملیات معدنی می باشد. وال به عنوان شرکتی محبوب برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک در شرکت های دیگر محسوب می شود.

10- هلدینگ JFE

هلدینگ JFE در سال 2002 تأسیس شد و دارای دفتر مرکزی در توکیوی ژاپن می باشد. این شرکت با داشتن بازاری به ارزش 10/40 میلیون دلار توانسته جایگاه بزرگی در صنعت فولاد برای خود پیدا کند. اگرچه سرمایه گذاری اولیه این شرکت در زمینه تولیدات فولادی است، اما در زمینه مشاغل دیگری همچون محصولات مهندسی فلز، کشتی، ساخت هواپیما و املاک و مستغلات نیز فعالیت دارد.

این مجتمع شامل سه خط تولیدی است که دو خط بزرگ آن در سواحل شرقی و غربی ژاپن قرار گرفته اند و خط سوم آن با نام Chita، با وجودی که از دو خط دیگر کوچک تر است، اما از لحاظ فناوری و تکنولوژی سطح بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. مرکز Chita برتولید لوله های فولادی و میلگرد متمرکز است.به غیر از موارد فوق شرکت دارای بخش تحقیق و توسعه نیز می باشد که تکنولوژی برتر برای تولید فولاد و محصولات با کیفیت فولاد را توسعه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>