اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جیوه قرمز

جیوه قرمز یک ماده افسانه ای است که ظاهرا دارای قدرت مخرب گسترده ای است. جیوه قرمز گاهی اوقات به متون کیمیاگری گذشته ارجاع داده می شود اگرچه فرمول این ماده در متون مختلف متفاوت است.

در واقع هیچ مدرک معتبری در رابطه با وجود این ماده ارائه نشده است اما نظریه هایی وجود دارد که در آن از تولید این ماده به عنوان یک داستان ترسناک در جنگ سرد و یا بعد از آن صحبت می کنند.

با اینکه در حال حاضر هیچ نشانه ای از وجود این ماده وجود ندارد اما این ماده می تواند یکی از ترکیبات جیوه باشد. به عنوان مثال آلفا مرکوری یدید فرمی از جیوه قرمز است که بسیار سمی است اما منفجر شونده نیست.

شنگرف یا سینابر با فرمول شیمیایی HgS نیز نوعی جیوه قرمز طبیعی است که اگرچه سمی است ولی هیچ خاصیت انفجاری شناخته شده ای ندارد. فولیمنات جیوه یک ماده قرمز انفجاری حساس به شوک است که در برخی از انواع کارتریج های مهمات مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات انفجاری دیگری از جیوه به رنگ قرمز نیز وجود دارد که هیچ یک از آنها به عنوان جیوه قرمز شناخته نمی شوند.

از افسانه تا واقعیت

سام کوهن که به عنوان پدر بمب نوترونی شناخته می شود می گوید همانطور که در بالا گفته شد ترکیباتی از جیوه با خاصیت انفجاری وجود دارند که یکی از آنها تیوسانات جیوه است ولی این ترکیب به عنوان جیوه قرمز شناخته نمی شود.

سناریوی محتمل در رابطه با این ماده این است که این اسم احتمالا یک رمز برای یک ماده منفجره مخرب است که می تواند پلیمری از مواد منفجره بهم پیوسته باشد که برای تحریک اولیه کلاهک اتمی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عبارت دیگر اگر این ماده واقعاً وجود داشته باشد، باید یک ماده واقعاً عجیب و غریب باشد که حتی سازندگان آن نیز آن را به خوبی درک نکنند که این مسئله برای وجود احتمالی یک ماده شیمیایی خبر خوبی نیست و استفاده از آن در تولید تسلیحات هسته ای بحث برانگیز است.

کاربردهای جیوه قرمز

در واقع مایع قرمز رنگی که محققان باستان شناسی آن را جیوه قرمز نامیدند اکنون در فرآیندهایی به نام شکافت هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد و منشاء تولید و صادرات آن اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود که آن را میلیون ها دلار به کشورهای مختلف می فروخت.

گفته می شود جیوه قرمز ماده ای تقریبا مایع و قرمز رنگ است که چگالی آن بسیار بالا و حدود 20.2 g / cm3 است و قدرت انفجاری بالایی دارد.این ماده به عنوان حلال برای اورانیوم 235 استفاده می شود و فرآیند ذخیره سازی اورانیوم رادیواکتیو 235 را تسهیل می کند زیرا می توان با فرآیند تقطیر این دو ماده را به راحتی از هم جدا کرد.

این ماده یکی از ایزوتوپ های جیوه است که ماده ای خطرناک است ولی انفجاری نیست و به عنوان منبع نوترن هایی استفاده می شود که برای بمب اتمی استفاده می شوند. وقتی که ما این ماده را همراه با گاز تریتیوم در دست داشته باشیم، می توان برای تولید انرژی همجوشی که منجر به تولید حجم عظیمی از انرژی هسته ای می شود از آن استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یوسف ضمیری:
یدونه فسفر قرمز داذم که داخلشش جیوه قرمز هست چطوری میتونم بفروشمس از تلفزیون قدیمی درش اوردم اگر کمکم کنید ممنون میشم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

آرمان شریفات:
سلام دوست عزیز اگرخواستی راهنماییت میکنم
رضا سلیمانی:
من بدنبال جیوه قرمز هستم اگه پیدا کنم ازم میتونید بخرید
محسن اشجع:
سلام من به اندازه یه دماسنج جیوه قرمز که حدودا مال ۸۰ سال پیش ، دارم قیمتش که بخواهم بفروشم میتونید راهنما بفرما. تشکر
سلیمان رشیدزاده:
خریدار جیوه هستم تماس بگیرید
سعید:
خریدار
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

علی:
جیوه کجا باید پیدا کنیم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حمدنوری:
من بدنبال جیوه هستم اگر داشت باشم‌کسی‌می خرد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>