اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟
درب ضد سرقت همان گونه که از اسم آن مشخص است به دربی گفته می شود که مانع از ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است این اطمینان به منزله ی صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد. که بر خلاف درهای معمولی این گونه درب ها در مقابل فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی (آکاردئونی) دارند که اشاره به این مطلب ضروری می باشد که باید درب مورد استفاده قرار گرفته از استانداردهای این محصول بر خوردار بوده و از درب های متفرقه با ابزار یراق معمولی نباشد و در همه جهات دارای استاندارد جهانی این محصول باشد که در ادامه اشارات و راهنمایی هایی در خصوص خرید این محصول و مد نظر قرار دادن چند نکته اساسی در هنگام انتخاب آن کرده ایم.متاسفانه مرجع دقیق و کاملی در مورد درب های ضد سرقت و اشنایی آن در دسترس عموم نیست و متاسفانه اندک شرکت هایی از این نا آگاهی مردم سو استفاده کرده و درب های در شکل و شمایل درب های ضد سرقت را به عنوان درب ضد سرقت به فروش میرسانند که از چند و یا حتی هیچکدام از استاندارد های این گونه درب ها بر خوردار نبوده و دارای ایمنی معمولی در حد درب های معمول و ضد سرقت می باشند به طور مثال در میان دو رویه درب هیچ گونه ورق فلزی به کار نرفته باشد که با چشم و نداشتن آگاهی در این خصوص فهمیدن آن بسیار مشکل می باشد.در این مقاله سعی شده است تا حدودی به این مسئله پرداخته و آشنایی و نکات لازم را در خصوص این گونه درب ها در حد قابل قبولی ارائه کنیم.

با نصب اینگونه از درب ها دیگر با خیالی آسوده و آرامش خیال بیشتری از منزل خارج شده و درب منزل خود را قفل نمایید. همواره مسئله حفاظت از منازل با صرف هزینه کم یکی از دغدغه های افراد به شمار میرود که وجود درب های ضد سرقت تا حدود بسیار زیادی از این نگرانی کاسته و بازار بسیار خوبی در تمام کشورها و همچنین کشور ایران را به خود اختصاص داده است. و باعث کاهش سرقت از منازل شده است که البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نوع انتخاب و سفارش درب با محل مورد استفاده ی آن رابطه ی مستقیم دارد به طور مثال درب های مورد استفاده در ویلا کارخانجات و ادارات باید به مراتب دارای امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب منازل باشد و از ورق فولادی ضخیمتری نسبت به درب منازل استفاده می شود و همچنین ساختار درب ها برای مکان های مختلف متفاوت می باشد و متناسب با محل مورد نظر از عایق صوتی، عایق رطوبت، عایق حرارت و برودت، ضد اسید و سایر عایق ها استفاده می شود.

در هنگام خرید درب های ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کرد؟
در خرید اینگونه درب ها اولین انتظار ایجاد حس امنیت است که برای رسیدن به این مقصود باید به چند نکته در هنگام خرید توجه نمود

  1. جنس چهارچوب: که باید فلز به کار رفته در آن از الیاژ خوب و با کیفیت باشد و محل های اتصال ورق ها جوش کاری مناسبی داشته باشند و بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد.
  2.  ضخامت چهارچوب: ضخامت چارچوب باید 1.5 میلی متر باشد و یا بالاتر از آن
  3.  جنس لولا: که از وارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمود زیرا لنگه درب بر روی این لولا ها میچرخد و باید بتواند به آسانی وزن لنگه درب را تحمل کند که اگر جنس و تعداد لولا ها نا مرغوب و کم باشد پس از گذشت مدتی درب از حالت تنظیم و ریگلاژی خارج می شود که بهترین حالت استفاده از 3 عدد لولا و همچنین استفاده از لولای بلبرینگ دار است.
  4.  جنس لایه: درست است که طرح لایه درب به صورت سلیقه ای بوده اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که جنس لایه باید متناسب با محل استفاده انتخاب شود به طور مثال جنس ام دی اف از زیبایی و براقیت بیشتری نسبت به جنس ملامینه و پی وی سی برخوردار است اما در مقابل خش و نور افتاب دارای استحکام کمتری است.
  5.  باید به فضای داخلی بین دو طرف درب دقت نمود که باید از ورقی فولادی تشکیل شده باشد و اگر داخل درب تهی از ورق فولادی باشد در حقیقت شما یک درب معمولی در ابعاد بزرگ تر خریداری نموده اید البته با پرداخت هزینه یک درب ضد سرقت!
  6.  از قفل ها و کلید ها مطمئن باشین و در نظر داشته باشین بهترین نوع قفل موجود در جهان برای کشور ترکیه و شرکت کاله می باشد که در ایران به وفور یافت می شود و هیچ گونه مشکلی برای یافتن این نوع قفل ها نمی باشد.
  7.  و در انتها از کیفیت دستگیره ها و ابزار یراقی که در ساخت درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار گرفته است اطمینان حاصل کنید

درب ضد سرقت

ویژگیهای درب های ضد سرقت:
درب های ضد سرقت که از استاندارد های روز جهانی بره میبرند در مقایسه با درب های دیگر دارای ویژگیهای بسیاری می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1.  در داخل درب های ضد سرقت از یک ورقه فلزی بسیار محکمی استفاده می شود که مانع از هر نوع ورود و نفوذ سارقان می گردد
  2. بر خلاف درب های معمولی درب های ضد سرقت از یه نقطه به چهارچوب متصل نشده و با بهره گیری از قفل ها و ساختار گاو صندوق ها، درب های ضد سرقت از چندین نقطه به چهرچوب متصل می شوند که این خود از ویژگیهای منحصر به فرد درب های ضد سرقت می باشد
  3.  درب های ضد سرقت دارای عایق صوتی می باشند
  4. در ساخت درب های ضد سرقت از سنگ پشم نسوز هم برای جلوگیری از حریق استفاده می شود که عایق حرارت می باشد ساخت این درب ها به گونه ای باید باشد که با رعایت استاندارد های لازم در هنگام آتش سوزی مانع از ورود و کمک رسانی نیروهای امدادی نگردد
  5.  ساختار درب های ضد سرقت به گونه ای می باشد که بعد از نصب در چهارچوب غیر قابل اهرم کردن می باشد
  6. در اطراف درب های ضد سرقت از یک نوار یا زه لاستیکی به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده شده است
  7.  نصب آسان درب های ضد سرقت باعث شده است که در انتهای عملیات ساخت و ساز اقدام به نصب درب های ضد سرقت شود که این خود باعث می شود کمترین آسیب به درب وارد شود
  8. قفل درب های ضد سرقت دارای 11 زبانه می باشند که در سه جهت مختلف عمل می کنند
  9. ضخامت ورق به کا رفته در آن بیش از یک میلی متر است که خود گویای امنیت و استحکام این نوع درب هاست
  10.  ضد آب بودن
  11. دیر خراب شدن درب و ابزار یراق آن
  12. نصب آسان
  13. تنوع در ظاهر و زیبایی آن و همچنین رنگ بندی متنوع آماده
  14. تنوع در ابعاد و ضخامت های آن
  15. روکش های متنوع از جنس های مختلف
  16. عایق اتلاف انرژی
  17. تنوع بسیار زیاد قیمت با توجه به مواد استفاده شده در آن
  18. جلوگیری از صدا یا کاهش دهنده صدا
  19. قفل های شب بند
  20. زنگ اضافی و دوربین چشمی که در داخل خود در قرار گرفته است.

با توجه به ویژگی های بسیار زیادی که درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی دارند به خصوص از لحاظ امنیت می توان اینگونه درب ها را جایگزین بسیار مناسبی برای درب های معمولی دانست.

انواع درب ضد سرقت:
در حال حاضر بیشترین درب های موجود در بازار ایران از کشورهای ترکیه و چین وارد ایران شده است که در سال های اخیر با وارد نمودن قطعات درب های ضد سرقت در ایران، شرکتهای ایرانی نیز موفق به ساخت این گونه درب ها با کیفیت قابل مشاهده ای شده اند


در اینجا به یکسری از تفاوتها در میان درب های ترک و چین میپردازیم و از جهاتی انها را با هم مقایسه می نماییم:
در ابتدا از لحاظ کیفی می توان اشاره به آن نمود که همانطور که میدانیم در خصوص محصولات چینی درجه کیفیت متفاوت بوده و هر محصول چینی دارای چندین نوع درجه از لحاظ کیفی می باشد که در خصوص درب های ضد سرقت نیز این چنین است و در مواردی درب های چینی از کیفیت بالاتری نسبت به درب های ترک برخوردارند و در مواردی نیز بر عکس می باشد که باید با توجه به محل نصب درب نوع و کیفیت درب را انتخاب کرد.
تفاوت دیگر در ظاهر این گونه درب ها می باشد که چهارچوب درب های ضد سرقت ترک اختلاف سطح بیشتری بین سطح بیرونی چهار چوب و لنگه درب نسبت به نوع چینی خود دارند و همچنین لولا های درب ضد سرقت ترک از قابل مشاهده بوده که در درب های ضد سرقت چینی لولا ها به صورت مخفی می باشد و دیده نمی شود در ضمن لولا ها در درب های ضد سرقت چینی و ترک با یکدیگر متفاوت می باشد.از دیگر تفاوتها می توان به مشخصات فنی آنها اشاره نمود.

درب ضد سرقت

1. مشخصات فنی درب های ضد سرقت چینی:

این درب ها دارای 4 عدد لولا می باشند که به صورت مخفی بوده و قابلیت ریگلاژ را نیز دارد و بر روی آن یه عدد چشمی و زنگ نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.
سیستم قفل درب که با چرخاندن کلید به طور همزمان 13 عدد زبانه از چهار جهت وارد چهار چوب می شوند
درب های چینی دارای 7 عدد کلید کامپیوتری می باشد که 2 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند

مشخصات درب های ضد سرقت چینی:
چهارچوب این درب ها دارای 12 سانتی متر ضخامت می باشد که قطر ورق آن 1 میلی متر می باشد
لنگه درب 70 میلی متر ضخامت دارد
نمای کلی درب از ورق استیل است که دارای ضخامت 1.2 میلی متر بوده و روکش درب از رنگ پودری الکترو استاتیک است که دارای طرح های MDF است.
پاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده است.

اندازه های استاندارد درب های ضد سرقت چینی:
درب های تک لنگه = 105 * 205 سانتی متر و 105 *210 سانتی متر
درب های دو لنگه = 120 *205 سانتی متر و 117* 205 سانتی متر

2- مشخصات فنی درب های ضد سرقت ترک:
درب های ضد سرقت ترک دارای 4 عدد لولا می باشند و قابلیت ریگلاژ را نیز دارد و بر روی آن یه عدد چشمی نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.
سیستم قفل درب که با چرخاندن کلید به طور همزمان 8 عدد زبانه متحرک و ثابت از دو جهت وارد چهار چوب می شوند
درب های ترک دارای 8 عدد کلید کامپیوتری می باشد که 3 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات درب های ضد سرقت ترک:
چهارچوب این درب ها دارای 17 سانتی متر ضخامت می باشد که قطر ورق آن.1.4 میلی متر می باشد
لنگه درب 90 میلی متر ضخامت دارد
پاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده است.

اندازه های استاندارد درب های ضد سرقت ترک:
درب های تک لنگه = 110 * 210 سانتی متر

3- مشخصات فنی درب های ضد سرقت ایرانی:
ایران به شخصه خود تولید کننده ی کامل این گونه درب ها نمی باشد و با تولید چهارچوب این گونه درب ها یراق آلات مورد استفاده در ساخت درب های ضد سرقت را عمدتا از کشور ترکیه وارد نموده و شرکت های مختلف به مونتاژ آنها می پردازند. که در نتیجه می توان درب های ضد سرقت ایرانی را مشابه ترکیه دانست که در بالا خصوصیات درب های ترکیه ای مورد بررسی قرار گرفت.

- نکاتی در خصوص فریم انتظار درب ضد سرقت:
اولین نکته زمان نصب فریم انتظار درب های ضد سرقت است که باید در پاین عملیات دیوار چینی و قبل از سفید کاری باشد.
ابعاد قوطی مورد استفاده در ساخت فریم انتظار بهتر است 4*8 سانتی متر باشد البته از ابعاد کمتر نیز می توان استفاده کرد که بستگی به شرایط چهار چوب نیز دارد و بهتر است قبل از نصب ان با مشاورین این گونه درب ها مشورت نمود.
ابعاد خود فریم انتظار که البته به صورت آماده به فروش می رسد باید به این نکته توجه کرد که ابعاد داخل به داخل فریم انتظار باید از ابعاد پشت به پشت لنگه درب ضد سرقت به اندازه یک سانتیمتر بزرگ تر باشد برای مثال اگر ابعاد فریم انتظار 210*105 باشد ابعاد لنگه درب باید یک سانتی متر کوچک تر باشد یعنی 209*104
فریم انتظار را حتما قبل از نصب رنگ آمیزی نمایید که در حین عملیات ساختمانی از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری شود.
در هنگام نصب فریم انتظار توجه به این نکته بسیار حائز اهمتیت است که فریم انتظار به صورت کاملا تراز و شاقول در محل مورد نظر نصب گردد که در صورت تاب افتادن به آن درب به شکل درست در محل خود قرار نگرفته و نصب لنگه درب ضد سرقت با مشکل مواجه می شود که برای حل این مشکل بهتر است در هنگام نصب فریم انتظار را به وسیله ریسمان ابعاد دو طرف آن را با هم اندازه کرد(4 ریسمانه) قرار گرفتن سطح فریم انتظار نسبت به سطح محل نصب نیز از موارد مهم دیگر است که باید قسمت پاخور فریم انتظار دقیقا هم سطح با سطح زمین بوده و به هیچ وجه نه بالاتر نه پایین تر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>