اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در این مقاله به بررسی چگونگی ایجاد خطوط جدید در فناوری نو ظهور هوش مصنوعی توسط بلاکچین خواهیم پرداخت. AI، یا هوش مصنوعی به تئوری و ساخت ماشین هایی مربوط می شود که قادر به انجام یکسری وظایف است؛ وظایفی که نیازمند هوشمندی هستند. در حال حاضر فناوری های پیشرفته تلاش می کنند که از این حوزه در ماشین ها، شبکه های عصبی مصنوعی و یادگیری عمیق استفاده کنند.

در عین حال، بلاکچین دقیقا یک سیستم جدید برای اطلاعات دیجیتال است که داده ها را به صورت رمز شده و توزیع شده ذخیره می کند. به دلیل اینکه داده در بین هزاران رایانه مختلف ذخیره می شود، امکان تولید یک پایگاه داده تغییر ناپذیر و قابل اطمینان را خواهد داد که فقط توسط افراد دارای مجوز، قابل خواندن و بروزرسانی خواهد بود. هرچند در مورد پتانسیل ترکیب این دو فناوری از جنبه آکادمیک بسیار گفته شده است، اما کاربردهای آن در دنیای واقعی در حال حاضر به ندرت یافت می شود. هرچند انتظار می رود این وضعیت در آینده تغییر کند. بنابراین به سه طریق می توان گفت که این دو فناوری مکمل هم هستند و برای همدیگر ساخته شده اند.

هوش مصنوعی و رمزنگاری به خوبی با همدیگر کار می کنند
داده ای که در بلاکچین نگه داری می شود به طور طبیعی و به لطف وجود رمزنگاری ذاتی در آن به شدت امن است. بنابراین می توان گفت که بلاکچین برای ذخیره داده های به شدت حساس و شخصی ایده آل است. حال اگر بتوان این داده ها را به طور هوشمندانه پردازش کرد، ارزش بسیاری را ایجاد می کند. به یک سیستم پزشکی فکر کنید که می تواند بر اساس سوابق پزشکی ما و توسط سیستم های پیشنهاد دهنده ی آمازون (سیستم هایی که می توانند پیشبینی کنند خرید بعدی ما چه خواهد بود) تشخیص های دقیق بدهد.

البته داده هایی که وارد اینگونه سیستم ها می شوند (بعد از جمع آوری از کاربران) به شدت شخصی هستند. کسب و کارهایی که با این روش عمل می کنند، باید هزینه زیادی را صرف رسیدن به استانداردهای امنیتی مورد انتظار بپردازند. پایگاه های داده مبتنی بر بلاکچین، اطلاعات را به صورت امن نگه داری می کنند. یعنی فقط کلید خصوصی است که باید امن نگه داری شود: فقط چند کیلو بایت داده برای امن کردن تمام داده های رو یک زنجیره بلاک. هوش مصنوعی نیز توانایی عرضه ی قابلیت های بسیاری را از جنبه امنیت دارد. حوزه هوش مصنوعی شامل الگوریتم های است که قادر به پردازش و تعامل با داده ها به شیوه امن می باشد. چون تمام مراحل پردازش داده که شامل افشای داده ی رمزنشده است، دارای ریسک های امنیتی می باشد، کاهش این موارد، می تواند به امن کردن جریان اطلاعات کمک کند.

بلاکچین می تواند به ردیابی، درک و توضیح تصمیماتی که توسط AI گرفته شده اند کمک کند
درک تصمیمات گرفته شده توسط هوش مصنوعی برای انسان، گاهی اوقات می تواند دشوار باشد. دلیل آن این است که هوش مصنوعی قادر به ارزیابی مقدار زیادی از متغیر ها به طور مستقل از یکدیگر است و توانایی آن را دارد تا یاد بگیرد کدام یک از آن ها برای کل عملیات مهم است. به عنوان مثال، انتظار می رود، الگوریتم های هوش مصنوعی در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تراکنش های مالی کلاهبرداری هستند و باید بلاک شوند یا خیر مورد استفاده قرار گیرند. اگر تصمیمات روی یک بلاکچین ذخیره شوند، نظارت بر آن ها بسیار ساده تر خواهد شد. با اطمینان حاصل کردن از اینکه رکورد ها بعد از ذخیره شدن و قبل از بررسی دستکاری نشده اند. مهم نیست که دقیقا ما بتوانیم مزایای هوش مصنوعی را در بسیاری از زمینه ها ببینیم. اگر قدرت هوش مصنوعی توسط جامعه پذیرفته شود، نهایتا ضعف آن نیز نادیده گرفته می شود. ذخیره فرآیند تصمیم گیری روی بلاکچین می تواند در رسیدن به سطح بالاتری از شفافیت و به دست آوردن اطمینان در افکار عمومی کمک زیادی کند.

هوش مصنوعی می تواند بلاکچین را بهتر از انسان مدیریت کند
به طور سنتی، رایانه ها به شدت سریع، اما کودن بوده اند. بدون توضیح دقیق نحوه ی انجام یک وظیفه، رایانه ها نمی توانند آن ها را انجام دهند. این یعنی به دلیل ماهیت رمزگونه بلاکچین، کارکردن با داده های بلاکچین روی رایانه های نادان نیازمند مقدار زیادی از قدرت پردازشی دارد. یک الگوریتم ماینینگ که به یادگیری ماشین تجهیز شده است، می تواند این مشکل را حل کند. مشخص است که بلاکچین و هوش مصنوعی دو مبحث مهم در فناوری های نوظهور هستند و ترکیب آن ها با یکدیگر می تواند سبب ایجاد مزایای بیشتری شود. هر دوی این فناوری ها می توانند سبب بهبود و توسعه قابلیت های دیگری شده و همچنین فرصت های بیشتری را برای مدیریت و نگرش بهتر به هر فناوری بدهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>