اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید لیتیم

به نقل از Bloomberg، محققان موسسه علمی ملی استرالیا به نام CISRO، دانشگاه مانش، دانشگاه ملبورن و دانشگاه تگزاس موفق به ابداع روشی شدند که با تقلید از سلول های زنده می تواند از آب نمکی کنسانتره شده، لیتیم استخراج کند؛ لیتیم معمولا با سایر مواد مانند پتاسیم و نمک مخلوط است.

این دانشمندان ابراز امیدواری کردند که روزی می توانند با تولید فیلترهای ساده، در طول مدت چند ساعت  از محلول نمکی، لیتیم استخراج کند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که 90 درصد لیتیم محتوی با استفاده از این سیستم فیلتراسیون قابل استخراج است.

تولیدکنندگان با استفاده از روش های فعلی، آب شور را به چندین برکه پمپاژ می کنند و نور خورشید باعث تبخیر آب می شود که این فرآیند ممکن است تا 18 ماه به طول بیانجامد و تنها 30 درصد لیتیم محتوی را استخراج می کند. علاوه بر این، فرآیند جدید می تواند هزینه پالایش را تا حدود 50 درصد کاهش دهد.

لیتیم یکی از مواد کلیدی برای تولید باتری های قابل شارژ خودروهای برقی است و در حال حاضر یا با پالایش اسپدومن ماده معدنی استخراج شده از معادن سنگی در استرالیا یا با فرآوری آب های نمکی عمدتا در شیلی، آرژانتین و بولیوی تولید می شود.

با وجود افت قیمت لیتیم از اواسط سال 2018 پس از افزایش تولید چندین معدن جدید و افت تقاضای چین، تولیدکنندگان به دنبال راه های جدیدی برای تولید اقتصادی آن هستند؛ پیش بینی شده است که تقاضا از حدود سال 2023 بازیابی شود. گفتنی است که ظرفیت فعلی لیتیم در جهان برای تامین تقاضای دو میلیون تنی تا سال 2030 کافی نخواهد بود.

تکنولوژی های جدید برای استخراج لیتیم نویدبخش کاهش مصرف آب و انرژی هستند و همچنین امکان استفاده از منابع جدیدی مانند پساب نفتی و آب نمک زمین گرمایی را فراهم می کند. شرکت هایی از جمله Eramet SA، Rincon Ltd و Summit Nanotech Corp. در حال توسعه تکنولوژی های نانوفیلتراسیون نیز هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
جهانگیر مغانلو :
معدن لیتیوم بصورت سنگ بسیار نرم و توده حداقل 40 ppm
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>