اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد فلز بریلیم

کاربردها

بریلیم در تولید بریلیم مس به عنوان عامل آلیاﮊ ساز به کار می رود. این عنصر، قابلیت جذب حرارت زیادی دارد. آلیاﮊ بریلیم - مس به علت خصوصیات هدایت برقی و حرارتی، استقامت و سختی زیاد، غیرمغناطیسی بودن، مقاومت در برابر زنگ خوردگی و فرسایش، کاربردهای زیادی دارد. از جمله این کاربردها تولید: الکترودهای جوش نقطه ای، فنر، ابزارهای فاقد جرقه و اتصالهای برقی است.

آلیاﮊ بریلیم مس به جهت مقاومت چند جانبه، سبکی و خمش ناپذیری در حرارتهای متغیر، در صنایع دفاعی و هوافضا مثل سازه های بخشهای سبک وزن در هواپیماهای با سرعت بالا، موشکها، ماشینهای فضائی و ماهواره های ارتباطی به کار می رود.

ورقه های نازک بریلیم در عکسبرداری با اشعه X، نورهای مرئی را فیلتر کرده و باعث آشکار شدن تنها اشعه X می شود.بریلیم در زمینه پرتو نگاری با اشعه X جهت بازساخت مدارهای یکپارچه میکروسکپی مورد استفاده قرار می گیرد.

چون از نظر جذب نوترون حرارتی واکنش سنجی پایینی دارد، در صنعت نیروی هسته ای از این عنصر در رآکتورهای اتمی به عنوان بازتابنده و کندساز استفاده می شود.همچنین بریلیم در ساخت ترازنما، تجهیزات کامپیوتری مختلف، فنرهای ساعت و وسایلی که نیازمند مقاومتهای چندجانبه، سبکی و استحکام است، به کار می رود.

اکسید بریلیم برای مصارف بسیاری که نیازمند هدایت حرارت خوب، مقاومت زیاد، استحکام و نقطه ذوب بالا هستند کاربرد دارد و از اکسید بریلیم به عنوان عایق استفاده می کنند.ترکیبات بریلیم، زمانی در لامپهای فلورسنت کاربرد داشتند، اما ادامه این کاربرد به علت بریلوز در بین کارگران سازنده این لامپها متوقف شد.

ایزوتوپ ها

بریلیم تنها یک ایزوتوپ پایدار دارد Be-9 بریلیم کیهانیBe-10 توسط پراش ذرات اتمی اکسیژن و نیتروﮊن به وسیله اشعه کیهانی در جو حاصل می شود. چون بریلیم تمایل دارد در محلول هایی با PH زیذ 5/5 باشد وبیشتر باران ها PH زیر 5 دارند این عنصر می تواند از طریق حل شدن در آب باران در زمین جا به جا شود. وقتی باران بیشتر قلیایی شود برلیم از محلول خارج می شود.

Be-10 کیهانی با این روش در سطح خاک جمع می شود و نیمه عمر نسبتاً طولانی آن امکان می دهد تا قبل از فرسایش به صورت B-10 مدت زیادی در سطح خاک باقی بماند.Be-10 و محصولات جانبی آن برای سنجس فرسایش خاک، شکل گیری خاک از سنگپوش، گسترش خاک های لاتریک همچنین گوناگونی های فعالیت خورشیدی و عمر Ice core به کار می رود.

این واقعیت که Be-7 و Be-8 ناپایدارند پیامدهای اساسی به دنبال دارد به این معنی که عناصر سنگینتر از بریلیم با همجوشی هسته ای در انفجار بزرگ (big Bang) حاصل نشده اند. به علاوه سطوح انرﮊی هسته ای بریلیم 8 به گونه ای است که کربن می تواند در ستاره ها تولید شود پس وجود حیات را ممکن می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>