اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تأثیرات فلز بریلیم بر سلامتی

بریلیم و نمک آن موادی سمی و احتمالاً سرطان زا هستند. بریلوز یک بیماری مزمن ریوی است که در اثر تماس بریلیم ایجاد می شود. بیماری حاد بریلیم به صورت آماس ریه برای اولین بار در سال 1993 در اروپا و در سال 1943 در آمریکا گزارش شد.

موارد بریلوز حاد اولین بار در سال 1946در بین کارگران کارخانجات لامپ های فلورسنت در ماساچوست دیده شد. این بیماری از بسیاری جهات شبیه بیماری سارکوئیدز است و تمایز علائم آن ها اغلب دشوار است.

تأثیرات سلامتی

استنشاق بریلیم خطرناک است. تأثیر آن به میزان و زمان مواجهه با این عنصر دارد. اگر بریلیم موجود در سطح هوا افزایش یابد وضعیت بحرانی به وجود خواهد آمد. این وضعیت همانند آماس ریه است و بیماری بریلیوم حاد نامیده می شود. استانداردهای هوای محیط کار و اجتماع در جلوگیری از بیماری های حاد ریوی مؤثرند.

تعدادی از مردم به بریلیم حساسیت دارند (1 تا 15 درصد) این افراد ممکن است واکنش های التهابی را در دستگاه تنفسی خود احساس کنند. این حالت بیماری بریلیم حاد و ممکن است سال ها پس از مواجهه با سطح بالاتر از استاندارد بریلیم در افراد به وجود آید این بیماری باعث احساس ضعف، خستگی و مشکلات تنفسی می شود.

بریلیم در صورت تماس با پوستی که دارای بریدگی یا خراش است ممکن است است ایجاد زخم یا لک نماید. تماس طولانی با بریلیم نیز ممکن است باعث ابتلا به سرطان گردد. سازمان بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان این کشور سرطان زایی بریلیم را تایید کرده اند. نمایندگی حفاظت از محیط زیست آمریکا EPA برآورد کرده که تماس با بریلیم در مدت عمر با میزان μg/g04/0 می تواند یک نفر از هر هزار نفررا به سرطان مبتلا کند.

هیچ مطالعه ای درباره تأثیر برلیم روی بچه هایی که در معرض آن هستند صورت نگرفته اما به نظر می رسد تأثیرات سلامتی برلیم روی بچه ها همانند بزرگسالان باشد. نمی دانیم آیا بچه ها در آسیب پذیری نسبت به برلیم با بزرگسالان تفاوت دارند. نمی دانیم آیا مواجهه با برلیم تأثیری بر نارسائیِ جنین یا سایر تأثیرات پیشرفته در مردم خواهد داشت.

بررسی اثرات پیشرفته در حیوانات قاطع نیستند. میزان بریلیم را می توان در ادرار یا خون اندازه گیری کرد. اما میزان بریلیم موجود در خون یا ادرار نشان دهنده میزان یا مدت تماس با این عنصر نیست. میزان بریلیم همچنین می تواند در نمونه های ریه یا پوست اندازه گیری کرد.

این آزمایشات را معمولاً در مطب دکتر نمی توان انجام داد اما دکتر می تواند نمونه ها را به آزمایشگاهی که انجام دهنده اینگونه آزمایشات است ارسال کند. یکی دیگر از آزمایشات خون، آزمایش تکثیر لنفوسیت بریلیم خون است که نشان دهنده حساسیت به بریلیم است و دارای ارزش پیش بینی برای CBD است. میزان عادی بریلیم که احتمالاً صنایع به هوا می فرستند دارای ترتیب μg/m01/0 به طور میانگین دوره 30 روزه یاμg/m 2 در هوای اطاق کار برای 8 ساعت شیفت کاری می باشد.

همچنین می تواند باعث بی اشتهائی، کاهش وزن، بزرگی بخش راست قلب و در موارد پیشرفته بیماری های قلبی شود. حساسیت به بریلیم در بعضی افراد ممکن است فاقد علامت باشد. عموم مردم مستعد ابتلا به به بریلیم حاد نیستند چون میزان بریلیم در سطح هوا به طور طبیعی بسیار پایین است در بلع بریلیم هیچگونه عارضه ای ثبت نشده چون روده و معده انسان مقدار بسیار کمی از این عنصر را جذب می کنند. زخم معده در سگ هایی که در غذایشان بریلیم بوده دیده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>