اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای
1399/06/24
به منظور رسیدگی به مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای در زمینه تأمین لاستیک مورد نیاز، توزیع لاستیک براساس میزان پیمایش وسایل نقلیه، انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافربا حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهارداشت: در سال 1397 بنا بر مشکلاتی که در شبکه توزیع لاستیک ایجاد شد، مسئولان تصمیم گرفتند سامانه ای را برای عرضه لاستیک سنگین جاده ای در نظر بگیرند و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را موظف کردند در این زمینه اقدامات لازم را در جهت برقراری ارتباط راننده و مالک وسیله نقلیه با فروشنده لاستیک انجام دهد.
باقرجوان افزود: روال کار بر این اساس است که وزارت صمت بر اساس اظهار واردکنندگان و تولیدکنندگان و ثبت لاستیک در سامانه لاستیک فروشان و انبار ها عمل می کند و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به هیچ وجه در زمینه واردات و تخصیص دخالتی ندارد رانندگان بر اساس میزان پیمایش می توانند به ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مراجعه کنند و بر اساس میزان سهمیه ای که در سامانه موجود است، لاستیک را تحویل بگیرند.
وی افزود: این سامانه در سال های 97 و 98 به خوبی وظیفه خود را انجام داده است و اکنون 280 هزار حلقه با ارز 4 هزار و 200 تومانی در سامانه موجود است که پاسخگوی نیاز ناوگان حمل ونقل جاده ای نیست.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافربا اشاره به اینکه قیمت لاستیک در حواله کاملاً مشخص است، گفت: اخذ هرگونه مبلغ مازاد بر عدد درج شده در حواله غیرقانی بوده و مالکین ضمن امتناع از پرداخت، مراتب را به سازمانهای صنعت و معدن و تجارت استانها اعلام نمایند.
باقرجوان با بیان اینکه حدود 250 تا 300 هزار حلقه لاستیک فعلاً در این سامانه نیامده در حالی که با ارز یارانه ای وارد کشور شده است، اضافه کرد: این لاستیک ها در گمرک موجود یا در حال ورود به کشور هستند.
وی افزود: در مجموعاز سال 97 تاکنون، 3 میلیون و 80 هزار حلقه لاستیک وارد سامانه شده است که از این تعداد، 2 میلیون و 800 هزار حلقه در طول سال های 97 و 98 و امسال، حواله شده است و 280 هزار حلقه لاستیک باقیمانده در سامانه به تدریج در حال حواله شدن است.

منبع:سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>