اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بریلیم اکسید چیست


بریلیم اکسید

اکسید برلیوم یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب کم 14775 است. شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای شیشه ای بی رنگ است. اکسید برلیوم بالاترین ترین آنتالپی تشکیل به ازای جرمرا دارد. اکسید بریلیم، که با نام Beryllia شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی با فرمول BeO می باشد.

اکسید برلیوم جامد بی رنگ بوده که عایق الکتریکی بسیار عالی می باشد و همچنین هدایت حرارتی این اکسید بالاتر از بسیاری از فلزات و غیر فلزات به جز الماس می باشد. چنانچه اکسید بریلیوم آمورف بوده و رنگ آن سفید می باشد. به دلیل نقطه ذوب بالای بریلیوم از آن به عنوان یک جرم نسوز استفاده می شود.

اکسید برلیوم در طبیعت به عنوان ماده معدنی Bromellite شناخته می شود. از لحاظ تاریخی و در علم مواد، اکسید بریلیم Glucina یا اکسید Glucinium نامیده می شد. تشکیل BeO از بریلیم و اکسیژن دارای انرژی تشکیل بر واحد جرم واکنش دهنده های نزدیک به MJ / kg 24 بوده که در بین انرژی های تشکیل اکسیدها بیشترین مقدار می باشد.

کاربردها

کریستال های با کیفیت اکسید بور به صورت هیدروترمال یا با روش Verneuil رشد می کنند. در اکثر موارد، اکسید بریلیم به صورت یک پودر آمورف سفید تولید شده و برای تولید قطعات بزرگ تر زینتر می شود. ناخالصی هایی مانند کربن، طیف رنگی را در کریستال ایجاد می کنند که در صورت نبود این ناخالصی ها کریستال اکسید بور بی رنگ می باشد. اکسید بریلیم زینتر شده یک سرامیک بسیار پایدار بوده که در موتور موشک استفاده می شود.

اکسید بریلیم در بسیاری از قطعات نیمه هادی ها برای کاربردهایی مانند تجهیزات رادیویی استفاده می شود. دلیل این کاربرد اکسید برلیوم هدایت حرارتی خوب و مقاومت الکتریکی مناسب آن می باشد. از دیگر کاربردهای اکسید بور استفاده از آن به عنوان یک پرکننده واسط حرارتی مانند گریس حرارتی می باشد.

در برخی از دستگاه های نیمه هادی از سرامیک های اکسید بریلیمی بین تراشه سیلیکون و فلز پایه به منظور دستیابی به یک مقدار پایین تر از مقاومت حرارتی نسبت به اکسید آلومینیوم استفاده می شود. اکسید برلیوم همچنین به عنوان یک سرامیک ساختاری برای مایکروویو، لوله های خلاء، مگنترون ها و لیزرهای گاز استفاده می شود. BeO همچنین در رآکتورهای گاز خنک کن دما بالای زیر دریایی ها کاربرد دارد.

کاربردهای الکتریکی

از اکسید برلیوم عمدتاً به عنوان یک زیر پایه الکتریکی استفاده می کنند. همچنین به دلیل هدایت حرارتی بالا و عایق الکتریکی مناسب از اکسید برلیم در کاهش دهنده های حرارت استفاده می شود. از اکسید برلیوم در سیستم های کامپیورترهای ابر سرعت در مدارهای الکترونی چگال استفاده می شود.

از آن جایی که اکسید برلیوم بسیار شفاف می باشد به عنوان آنتن یا پنجره در سیستم های ارتباطی مایکروویو مایکروویو و یا در سیستم های گرمکن مایکروویوی استفاده می شود. اکسید برلیوم همچنین برای اشعه ایکس اشعه ایکس نیز شفاف می باشد لذا به عنوان پنجره در سیستم های اشعه ایکس و لیزرهای با قدرت بالا استفاده می شود.

کاربردهای هسته ای

دلیل اصلی توسعه به اکسید بریلیم گسترش صنعت هسته ای می باشد. اکسید برلیوم دارای خواص هسته ای خاص بوده که آن را برای برنامه های هسته ای جذاب می کند. توانایی تعدیل نوترونی مناسب به همراه سطح مقطع دریافت کم نوترون از خواص هسته ای منحصر به فرد برلیوم می باشد.

با این حال، از اکسید برلیوم به طور گسترده برای استفاده در رآکتورهای دما بالا مورد با سیستم خنک کنندگی گاز مورد استفاده قرار می گیرد.دیگر کاربردها چگالی چگالیبسیار پایین اکسید برلیوم برای کاربرد در هوا و فضا، سیستم های نظامی و برنامه های کاربردی مانند ژیروسکوپ و زره پوش جذاب می باشد.

موارد امنیتی

اکسید برلیوم سرطان زا می باشد. زمانی که برلیوم به صورت جامد باشد برای مدت های طولانی قابل حمل می باشد اما ماشین کاری برلیوم باعث ایجاد ذرات ریز می شود که بسیار خطرناک می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>