اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات لباس زیر:
یکی از انواع واردات کالا به داخل کشور واردات لباس زیر است. لباس‌های زیر انواع و اقسام مختلفی از قبیل لباس زیر مردانه، لباس زیر زنانه و لباس زیر بچه گانه داشته و طبق تعرفه گمرکی مشخصی وارد کشور می‌شود.

تعرفه گمرکی واردات پوشاک چقدر است؟
انواع کالاهای وارداتی که از کشورهای گوناگون به داخل کشور وارد می‌شوند در مجموع به ده اولویت مختلف دسته‌بندی شده‌اند و در این میان لباس و پوشاک در جایگاه دهم این تقسیم بندی قرار گرفته است.

واردات انواع گوناگون لباس و پوشاک از جمله واردات لباس‌های زیر دارای تعرفه گمرکی 55 درصد می‌باشد. آن دسته از افرادی که تمایل دارند در رابطه با موضوع واردات لباس زیر فعالیت نمایند می‌بایست به این نکته توجه داشته باشند که ارز مبادله‌ای به منظور واردات لباس و پوشاک اختصاص پیدا نمی‌کند و به همین دلیل افراد متقاضی فعالیت در این زمینه می‌بایست به منظور دستیابی به هدف خود از ارز آزاد یا همان ارز متقاضی استفاده نمایند.

لباس زیر

گفتنی است واردات لباس و پوشاک از قبیل واردات لباس زیر برای افراد متقاضی از سودآوری خوبی برخوردار است. نکته قابل توجه دیگر این که کسانی که در نظر دارند به فعالیت در زمینه واردات لباس زیر بپردازند می‌بایست قبل از اقدام به خرید کالا به وسیله دریافت پیش فاکتور از سوی فروشنده از قیمت‌های موجود در کشور صادرکننده اطمینان حاصل نمایند.

وضعیت واردات پوشاک به داخل کشور:
از زمانی که کشورهایی همچون ترکیه و چین سهم تولیدات خود را در بازار جهانی لباس و پوشاک رو به افزایش دادند در مقابل تولیدکنندگان داخلی در ایران از حضور در عرصه رقابت در بازار جهانی دست کشیدند و همین امر موجب شد که به تدریج ایران به سمتی پیش رود که به یکی از خریداران تولیدات پوشاک این کشورها تبدیل گردد.

لباس زیر

در یک مقطع زمانی واردات پوشاک از خارج از کشور به صورت رسمی و قانونی انجام می‌پذیرفت اما متاسفانه در حال حاضر به علت عدم وجود نظارت کافی در این رابطه بیشترین سهم واردات پوشاک از راه‌های غیر قانونی و از طریق قاچاق کالا صورت می‌گیرد.

بر طبق آمارهای موجود ارزش پوشاک وارداتی که از طریق ثبت سفارش رسمی انجام می‌شود در حدود 60 میلیون دلار است و در مقابل، ارزش آن حجم از پوشاک وارداتی که از طریق قاچاق وارد خاک کشور می‌شود به بیش از 2.4 میلیارد دلار در سال می‌رسد.

ممنوعیت واردات پوشاک:
یکی از مهم‌ترین عوارض منفی ناشی از واردات بی رویه پوشاک خارجی از قبیل واردات لباس‌های زیر از خارج از کشور آسیب‌ها و صدمات جدی است که واحدهای تولیدی فعال در این زمینه در داخل کشور متحمل آن می شوند.

در چنین شرایطی به علت آن که واردات پوشاک از خارج از کشور رویه حساب شده و مشخصی ندارد واحدهای تولیدی پوشاک داخلی به علت حضور ناعادلانه تولیدات خارجی و ایجاد شرایط رقابتی نابرابر در بازار پوشاک ایران و همچنین عدم برخورداری از حمایت های لازم در زمینه تولید به ناچار به سمت کاهش ظرفیت تولید و در موارد بسیاری به سوی تعطیلی پیش می‌روند.

این در حالی است که آن دسته از تولیدکنندگان داخلی که در بخش صنعت پوشاک کشور فعالیت دارند درصورتی که شرایطی برابر با حجم انبوه پوشاک وارداتی به داخل کشور را در اختیار داشته باشند به خودی خود با واردات پوشاک از سایر کشورها مخالفتی ندارند.

با توجه به مطالبی که ذکر شد چنانچه زمینه ای فراهم شود که مساله واردات لباس و پوشاک به شکلی رسمی و قانونی سازماندهی شده و همگام با آن تولیدکننده داخلی نیز بتواند سهم مربوط به خود را در بازار داخلی پوشاک حفظ نماید موقعیت خوبی به منظور رقابت سالم بین این دو ایجاد شده و صنعت پوشاک کشور نیز می تواند توان از دست رفته خود را بازیافته و در جهت رشد و بالندگی گام بردارد.

لباس زیر مردانه

به طور مثال اگر در امر واردات لباس زیر از کشورهایی همچون ترکیه و چین و نظیر اینها کنترل هدفمندی انجام گیرد تولیدکنندگان داخلی که در این بخش مشغول به فعالیت هستند قادر خواهند بود با توجه به نیاز بازار و از طریق ارائه تولیدات باکیفیت و مناسب با خواسته های مشتریان نقش مهمی را در پاسخگویی به تقاضای موجود در بازار در داخل کشور ایفا نمایند.

آمارهای مربوط به واردات لباس زیر به داخل کشور:
بر طبق آماری که در رابطه با واردات لباس زیر از کشورهای گوناگون در سال های اخیر اعلام گردیده است می توان به حجم واردات در زمینه انواع لباس زیر پی برد.

به طور مثال بر طبق بررسی های انجام شده در آمار گمرک کشور که مربوط به سال 95 می باشد واردات لباس زیر از خارج از کشور به میزان بیش از 44 تن رسیده است. گفتنی است این حجم ارزشی بیش از 11 میلیارد و 782 میلیون ریال را در بر داشته و سبب خروج ارز به مبلغ تقریبی 370 هزار دلار از کشور شده است.

برخی از کشورهایی که ایران در این زمینه همکاری داشته عبارتند از: اسپانیا، آلمان، ترکیه، چین، فرانسه، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، ایالات متحده آمریکا، نروژ و جمهوری چک. با توجه به آمار منتشر شده در این زمینه می‌توان دریافت که بیشترین حجم مربوط به واردات این کالا از کشور چین بوده است که ارزش دلاری آن در حدود 165 هزار دلار می‌باشد.

دراین دسته آلمان در رتبه دوم قرار گرفته و ارزش دلاری لباس زیر وارداتی از این کشور در حدود 124 هزار دلار برآورد شده است. رتبه سوم در دسته بندی آمار مربوط به کشور ترکیه تعلق دارد.

ارزش دلاری که در رابطه با واردات از کشور ترکیه اعلام شده است به طور تقریبی در حدود 33 هزار دلار می‌باشد. در این بین کشوری که کمترین سهم را در رابطه با واردات لباس زیر به داخل کشور داراست جمهوری چک است که ارزش دلاری لباس زیر وارداتی از این کشور به کمتر از 370 هزار دلار می‌رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>