اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات

صادارت انواع شیر آلات بهداشتی
در این مقاله می خواهم درباره انتخاب محصول و بحث های صادراتی صحبت کنم. بعضی از دوستان درخواست داده اند که محصولاتی را برای آن ها آنالیز کنیم. من یک سری از محصولات را انتخاب می کنم و درباره آنالیز آن با شما صحبت می کنم که ظرفیت های صادرات و بازاری که دارند به چه صورت است.یکی از این محصولات که خیلی به آن توجه می شود و من هم به لحاظ شرایط که دارد به آن علاقه مند هستم و به نظرم توانمندی های بالایی دارد، شیرآلات بهداشتی (مثل شیرمخلوط های حمام و دستشویی و امثال این ها) است.چیز معمولی و یکی از پرکاربردترین تجهیزات ساختمانی است که بسیار اهمیت دارد. ایران هم تولیدکننده های خوبی در این زمینه دارد. تنوع برند و محصول و کمیت و کیفیت آن بسیار خوب است. دوستانی که دارند در ایران کار می کنند خیلی خوب توانسته اند فعالیتی خوبی در بازار داشته باشند. جلوتر درباره این صحبت می کنم که این محصول چه شرایطی در بازار دنیا دارد.

شیرآلات

انواع شیر آلات بهداشتی
شیرآلات دنیای بسیار بزرگی است. تنوع آن بسیار زیاد است. از شیرهای سیلندری و گاز و شیرهای بزرگ صنعتی گرفته تا هر مدل شیر دیگری که در واقع کار قطع و وصل یک جریان (حالا چه مایع، گاز یا هر چیز دیگر، حتی شیرآلات مخصوص گرانول) را انجام می دهد را پوشش می دهد. همه این ها شیر به حساب می آیند و توامندی ها و تفاوت های خاص خود را دارند. خیلی از تکنسین ها و تولیدکننده ها را در حوزه شیرآلات مخصوص و صنعتی دیده ام که خیلی خوب دارند کار می کنند و امکانات و دانش خوبی دارند.

شیرآلات

HSCODE یا کد تعرفه شیر آلات بهداشتی
امروز می خواهم درباره شیرآلات بهداشتی با شما صحبت کنم. H.S code شیرآلات بهداشتی 84818010 است. این کد اختصاصی این محصول در کل دنیا است و مخصوصا برای شیرآلات حمام و دستشویی و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. حالا سری های 15-20-25 هر کدام تفاوت هایی دارند. مثلا H.S. code شیرفلکه کشویی 15 می شود. شیر توپی 20 می شود. شیر مخصوص ظروف اسپری 25 می شود. شیرهای مخصوص سیلندر گاز 30 می شود. شیرهای مخصوص اجاق گاز 35 می شود. شیرهای مخصوص بخاری های گازی 40 می شود. شیرهای مخصوص آبگرم کن های گازی یا مخزنی دیواری 45 می شود و همینطور H.S codeهای آن ها تغییر می کند. مثلا 55 مخصوص درجه اکسیژن است و برای دستگاه های اکسیژن، وکیوم های هوا و اینجور چیزهای بیمارستانی استفاده می شود. 60 برای فشارسنج ها و شیرهای فشارسنج است. می بینید که چطور شیرها تنوع دارند؟ 70 برای تنظیم انژکتورها است که در خودروها استفاده می شود. این ها هم جزو شیرآلاتی هستند که در این زمینه استفاده می شوند. 75 آن شیرهای والو است؛ مخصوص لاستیک های بدون تیوب. نوع کار هر کدام این ها جزء به جزء نوع مطرح شده است و می توانیم از آن استفاده کنیم.

نقشه صادرات و واردات شیر آلات بهداشتی در جهان در سایت TRADE MAP

صادرات


نمودار صادرات و واردات شیر آلات بهداشتی در جهان در سایت TRADE MAP

واردات

آمار صادرات شیرآلات بهداشتی از ایران به جهان
چیزی که ما با آن کار داریم 84818010 است. این کد به ما نشان می دهد که چه مقدار از این کالا از کشور ما صادر می شود. براساس آمار گمرکی که دقیقا به ما اعلام کرده است ایران، در سال 96، 28799904 دلار صادرات داشته است که براساس دلار آن زمان معادل 98 میلیارد تومان بوده است. اگرچه براساس دلار الان نزدیک به 300 میلیارد تومان می شود. اگر بخواهیم آمار صادرات امسال آن را محاسبه کنیم، تا آذر ماه 22233139 دلار صادرات شده است که معادل ریالی آن تقریبا 1200 میلیارد تومان می شود. فقط هم شیرآلات مخلوط و حمام این مقدار بوده است. شیرآلات دیگر را با آن قاطی نکرده ام. کاملا آن را جزء کرده ام و برایتان می گویم.

شیرآلات

ایران به چه کشورهایی صادرات شیر آلات انجام می دهد؟
به چه جاهایی رفته است؟ جالب است. آذربایجان، ازبکستان، استرالیا، افغانستان، آلمان، امارات متحده، بحرین، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، لیبی، ساحل عاج، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، کویت، گرجستان و لبنان. 22 میلیون دلار و 1200 میلیارد تومان عدد خیلی زیادی نیست، اما به واقع برای خیلی از تولیدکننده های ما سالی 2-3 میلیارد فروختن شیرآلات به صورت صادراتی خیلی عدد خوبی است. 1200 میلیارد تومان صادرات شده است. خیلی عدد پایینی است. بعدا درباره صادرات آن صحبت می کنم که دنیا چقدر این محصول را صاردات می کند و آن کار می کند.

شیرآلات

تولید کننده های شیرآلات بهداشتی در ایران
تولیدکننده هایی که در ایران کار می کنند به طور متوسط 60 واحد هستند و در سال دارند 20 هزار تن تولید می کنند که این محصول در بازار ایران و خارج از آن فروخته می شود. تهران و اصفهان و خراسان رضوی و شیراز، تولیدکننده های معروف این زمینه هستند. یک سری شیرآلات هم به صورت قاچاق وارد ایران و در بازار عرضه می شود که کاری به آن ها نداریم.

شیرآلات

صادر کننده های شیرآلات بهداشتی در جهان
عمده صادرکننده های این محصول براساس آماری که تریدمپ برای کل شیرآلات به ما می دهد، کشورهای چین، آلمان، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، مکزیک، انگلیس و غیره هستند. رقم صادرات آن ها آنقدر بالا است که نمی دانم چه بگویم! چین به تنهایی 10 میلیارد دلار صادرات دارد. آلمان 6 و نیم میلیارد دلار معادل 10 درصد صادرات نفت ما، فقط شیر صادر می کند. آمریکا هم نزدیک به 6 و نیم میلیارد دلار، ایتالیا 5 میلیارد دلار، ژاپن 2 میلیارد دلار، فرانسه 1 و نیم میلیارد دلار، مکزیک 1 و نیم میلیارد دلار، انگلیس 1 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات دارند. کشورهای دیگری هم مثل کره، اسپانیا و هند دراین زمینه کار می کنند. عدد ما در سال 96 که خیلی بالا بوده، 28 میلیارد دلار بوده است. امسال که تا الان 22 میلیون دلار شده است. 22 میلیون دلار کجا، عدد میلیارد دلاری دنیا کجا! البته این عدد را هم نمی توانیم دقیق بگوییم چون درباره کل شیرآلات است. اما به هر صورت ظرفیت های بسیار خوبی در این بازار وجود دارد. براساس آمارها و تحلیل هایی که اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت ایران داده است، مدعی است که بزرگ ترین کشورها چین، آلمان، ایتالیا و ژاپن صادرکننده های معروف این محصول بوده اند.

شیرآلات

وارد کننده های شیر آلات بهداشتی در جهان چه کسانی هستند؟
شیرآلات بهداشتیکشورهای عمده واردکننده هم آمریکا، چین، آلمان، کانادا و فرانسه بوده اند. این کشورها ظرفیت های بسیار خوبی دارند که می توانیم از آن ها استفاده کنیم. ما روند رو به رشد آنچنانی در صادرات این محصول نداشته ایم. یک روند یک نواخت بوده است که امیدواریم امسال بهبود پیدا کند. اما آمارها چنین چیزی را نشان نمی دهد. کشورهای همسایه ما تقریبا میزان وارداتشان آنقدر بزرگ است که می توانیم به خوبی از آن بهره ببریم و کار کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مجتبی اصفهانیان:
با سلام و درود درخواست همکاری و مشارکت در زمینه بازرگانی خارجی را دارم با سپاس
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>