اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات چوب یولکا:
هنگامی که صحبت از دکوراسیون منازل پیش می آید، اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد. استفاده از طرح‌ها و ایده‌های با طرح چوب است، زیرا استفاده از چوب در طراحی داخلی منازل، انرژی و گرمای خاصی را به مخاطب می‌دهد، و بسیار چشم نواز است، همچنین جالب است بدانید، بهترین ژورنال‌های طراحی داخلی متعلق به کشور روسیه می‌باشد.

چوب یولکا

علت واردات چوب یولکا:
به دلیل اینکه روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان چوب و الوار است، و ایران هم یکی از واردکنندگان چوب و الوار می باشد، در تمامی سدها و قرن‌ها با نگاهی اجمالی می‌توان نقش پر رنگ صنعت چوب را در تاریخ فرهنگ بزرگ و غنی کشور عزیزمان ایران ببینیم، هنرمندان کشور ما از دیر باز در صنایع دستی از خود برجای گذاشته، نقش و نگاره‌های زیبای چوبی زیادی را خلق کرده‌اند، نقش و نگاره و سازه های که هر کدام را تنها با دستان توانمند و زحمت کشیده بدون هیچ ابزار و یراق حرفه ای امروزی به معرض نمایش گذاشته‌اند.

پنجره‌های چوبی با سازه، گره چینی که یکی از سخت‌ترین سازه‌ها محسوب می‌شود، البته شایان ذکر است که امروزه همان سازه زیبا را با دستگاه‌های کامپیوتری پیشرفته در کمترین بازه زمانی می‌سازند، ولی این کجا و آن کجا؛

از این رو نگاهی به صنایع وارداتی چوب می اندازیم تا با کمیت و کیفیت آن به صورت کوتاه و کلی آشنا شویم.متاسفانه به دلیل کم لطفی بعضی از دوستان در اصناف چوب، ما تمامی چوب‌های وارداتی از روسیه را بدون شناخت نوع آن‌ها و کیفیت و خصوصیت و دسته‌بندی آن‌ها به طور کلی بنام چوب روسی می‌شناسیم.

در صورتی که این نوع واردات چوب دارای دسته بندی‌های مختلف و زیادی می باشند، از جمله:چوب یولکا، چوب ساسنا، چوب بریوزا، …… که در اینجا می‌خواهیم با چوب یولکا آشنایی مختصری پیدا کنیم، و کمی باهم در مورد این کالای قیمتی و زیبا گپ و گفتی داشته باشیم.

چوب یولکا

چوب کاج Picea abies یولکا:
این درخت از گونه درخت مخروط سانان با برگ‌های سوزنی می باشد، از این درخت به عنوان درخت نوئل؛ هم یاد می شود، که همان درخت کریسمس است، درختی زیبا و همیشه سبز که این سبزی و طراوت از خصوصیات بارز درخت‌های کاج و مخروطی می‌باشد.

از ویژگیهای بارز چوب‌های وارداتی یولکا، این کالای قیمتی و زیبا می‌توان به چند مورد اشاره کرد، خصوصیاتی مثل بافت نرم چوب یولکا، که این نرم بودن بافت کمک به سزایی در امر برش و شکل دهی و چکش خوار بودن چوب دارد که باعث می شود، کاربر خیلی راحت تر و به آسانی با چوب کار کند و آن را به سازه دلخواه درآورد.

همچنین چوب‌های وارداتی یولکا، دارای گره های ناهماهنگ می باشد که این ناموزونی، در بافت تأثیر بسزای در زیبای وجذابیت برش کارایجاد می‌کند، و این زیبایی زمانی رخ نمای می‌کند که، بعد از شکل نهایی به چوب روی آن را با رنگ زینت دهیم، آن زمان طرح‌های نهفته در بافت چوب همچون نقاشی شروع به رخ نمایی می‌کنند.

گاها شما هم چوب‌های وارداتی روسیه را بنام چوب‌های خود رنگ شناخته‌اید، باید بدانید که یکی دیگر از کم لطفی ها نسبت به چوب‌های روسی همین نامگذاری‌های بی پایه و اساس می‌باشند، البته ناگفته نماند، چوب‌های وارداتی روسی به دلیل رنگ روشنی که دارند و رگه‌های خاکستری، صورتی، زرد، و حتی نارنجی، .با یک دست رنگ سیلر و یا رنگ کیلر و حتی پلی استر بسیار خوش رنگ و روغن خورده و جلا گرفته به چشم میخورند، از این رو به آن‌ها نام خود رنگ را نسبت دادند.

چوب یولکا

نام دیگر چوب یولکا:
 چوب وارداتی یولکا را بنام نوئل هم می‌خوانند، و رنگ آن سفید مایل به نخودی است. و دارای گره‌های فندقی می‌باشد، داخل بافت چوب یولکا به صورت نقطه‌ای بوده و در تمام طول چوب به صورت نامتوازن تکرار می‌شود.

و زیبای منحصر بفردی را به این چوب می‌بخشد، به همین دلیل چوب وارداتی یولکا در صنایع و سازه‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوئل نام نوعی درخت مخروطی که از خانواده بلوط‌ها بشمار می‌آید، و علت نامگذاری درخت هم به دلیل یادآوری شب زیبای کریسمس می‌باشد، که ما آن را با نام متداول یولکا می شناسیم، و جزء چوب‌های با کیفیت روسیه است این نوع چوب به دلیل کیفیت خوب و بالای که دارد، در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار محبوب است.

زمان رشد چوب وارداتی یولکا:
این درختان در بازه زمانی بین 7 تا 10 سال به نهایت رشد و زمان برداشت می‌رسند، بافتی یکدست و متوسط دارد.

چوب یولکا

کاربرد چوب یولکا:
این چوب با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد از آن می‌توان برای ساخت سازه‌های مختلفی استفاده کرد ویژگی‌های مثل ابعاد مختلف، مقاومت بالا، سبک بودن، ارزان بودن و همچنین مقاومت بالا، در مقابل موریانه، که نکته بسیار مهم برای کاربران و فضای کاری که در آن استفاده می‌شود محسوب می‌گردد.

همچنین و مقاومت مناسب چوب‌های وارداتی یولکا در برابر رطوبت تماما عواملی است که می‌توان از این چوب‌ها در ساخت سازه‌های مختلف چوبی از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین عامل که همیشه انواع چوب‌ها را معرفی می‌کند و آن‌ها را در دسته بندی‌های مختلف سازه‌ها قرار می‌دهد، مقاومت بالای چوب‌ها در برابر رطوبت، پوسیدگی، و پوسته پوسته شدن، مقاومت در برابر موریانه، این عوامل موجب می‌شود، تا به راحتی بتوانیم از چوب‌های وارداتی، در هر شرایط جوی و آب و هوای بدون کوچک ترین، دل نگرانی استفاده کنیم.

آلاچیق چوبی، سقف، درب و پنجره چوبی، کف پوش چوبی، نرده ای چوبی مواردی هستند که در ساخت آن‌ها از چوب یولکا بسیار زیاد استفاده می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>