اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات چوب بریوزا

واردات چوب بریوزا:
 بدون شک در تاریخچه کشورهای قدمت دار، داستانها وافسانه های قدیمی زیادی نسبت مکانهای تاریخی، بناها، و همچنین درختان، نقل شده و پشت به پشت و نسل به نسل دهان به دهان، گفته شده، و جزئی از تاریخ آن کشور شده.

آیا تا بحال واژه چوب بریوزا را شنیده اید؟ درست حدس زدید، داستان همان درخت زیبای روسی با قامتی برافراشته و باریک، شاخه‌های در هم تنیده، که بی شباهت به اسطوره‌های باستانی روسیه، نمی‌باشد.

واردات چوب از روسیه:
 عمده واردات چوبی ایران از کشور دوست و همسایه شمالی کشورمان روسیه می‌باشد، و متاسفانه به صورت کلی انواع چوب‌های وارداتی از روسیه را با هر مشخصه و کیفیتی، با نام چوب روسی می‌شناسیم، بدون اینکه بدانیم هر نوع از آن‌ها نامی مشخص با تاریخچه شخصی خود را در بر‌دارند.

چوب‌ها و الوارهای وارداتی از کشور روسیه شامل چندین نوع ومدل می‌باشند. که در ظاهر بی شباهت بهم نیستند، اما در مورد نوع کاربری و سازه از همدیگر متفاوت می‌باشند، و این امر در مورد قیمت هر کدام و تقاضای خریدشان بی تأثیر نبوده، و حتی بازار رقابتی را در بین آن‌ها به وجود آورده است.

چوب بریوزا

بریوزا سمبلی از زیبایی:
در ادبیات کشور روسیه درخت بریوزا یکی از سمبل‌های زیبای در این کشور است. کما اینکه بارها و بارها در ادبیات این کشور به تنه سفید و قامت راست، که کنایه از بلند قامتی و ایستادگی است، را به دختری جوان، باریک و زیبا رو تشبیه کرده‌اند.

این درخت زیبا و سر به فلک کشیده از نوعی بافت دانه‌ای تشکیل شده که به آن وجه زیبا و جذابی بخشیده است، و زمانی این زیبایی بیشتر از هر زمان دیگر خودنمایی می‌کند، که در دست استاد کاران هنر زیبای نجاری و یا همان مصنوعات چوبی قرار بگیرد و بعد از برش و نقش و نگار مورد نظر با رنگی زیبا پوشش روغنی و جلا دهنده، آن زمان تمامی خط نگاره‌های داخل بافت چوب و گره‌های داخل بافت همچون نقاشی مینیاتوری، بر بدن چوب رخ نمای می‌کند.

یکی دیگر از دلایل بالا بودن مقاومت جنس چوب بریوزا مییاشد، که در هر شرایط آب و هوای، مقاومت دارند و همین امر باعث درخواست متقاضیان این کالای وارداتی با ارزش می‌شود، جلوگیری از پوسیده شدن و رنگ پذیری خوب الوار بریوزا هم یکی دیگر از ایتم‌های مثبت بریوزا می‌باشد.

 یکی از عوامل مهم برای انتخاب چوب، مقاومت بالای آن در برابر پوسیدگی و چکش خواری و رنگ پذیری بالای چوب در هر نوع شرایط می‌باشد، و چوب وارداتی بریوزا سازگاری بسیار بالای دارد. و مطمئنا یک انتخاب خوب و عالی می‌باشد.

البته ناگفته نماند که چوب وارداتی بریوزا در مناطق شمالی اروپا هم به خوبی و به شکل طبیعی رشد می‌کند، ولی عمده واردات ما از روسیه می‌باشد.

دلیل پر طرفدار بودن چوب بریوزا:
چوب بریوزا از جمله چوب‌های، گران قیمت است. این چوب به دلیل داشتن مزایای بالا مثل خوش تراش بودن هنگام کار، که باعث صرفه جویی در ایجاد ضایعات چوبی و کمترین دور ریز می‌شود و این امر خود برای کاربران بسیار حائز اهمیت می‌باشد، مطمئنا هر کاربری از محصول کاربردی خود هنگامی به نیکی یاد می‌کند که کمترین ضایعات را در بر داشته باشد و همچنین در هنگام برش خوردن جلا و ظاهری زیبا به خود می‌گیرد، به همین دلیل توانسته در رده‌بندی چوب‌های زینتی نام آوازه ای نیکو از خود برجای بگذارد.در ضمن، رنگ چوب بریوزا سفید بوده و رگه هایی از خاکستری دارد.

نام‌های دیگر درخت بریوزا:
درخت بریوزا دارای نام‌ها و القاب دیگری نیز می‌باشد، که این نام‌ها به گوشمان آشنا تر هستند، از جمله بیرچ و توس که این نام‌ها در واردات ایران هم در بین واردکنندگان و بازاری‌ها و کاربران مصنوعات چوبی جا افتاده تر است و از این عناوین استفاده می‌نمایند که همانطور که اشاره شد، عبارتند از: چوب بریوزا، چوب بیرچ و چوب توس.

از ویژگی‌های مهم این نوع چوب می‌توان به ارتفاع زیاد آن که بین بیست الی سی متر است اشاره نمود، همچنین قطر آن بین سی الی شصت سانتی متر می‌باشد. معمولا چوبها به هنگام واردات به صورت الوار وارد ایران می‌شوند، یعنی به صورت برشهای طولی و عرضی و گاها به صورت تنه، که این امر بسته به نوع تقاضا و تعرفه‌های وارداتی کالا دارد.

چوب بریوزا

کاربردهای درخت بریوزا در صنعت واردات ایران چیست ؟
در مجموع تمامی ساخت و سازهای مصنوعات چوبی مورد استفاده قرار می ‌‌گیرد. در صنعت مبلمان سبک، کفپوش، قایق سازی، زوار، دیوارهای پیش ساخته چوبی، از این رو به دلایل فوق الذکر، چوب بریوزا در کشور ما متقاضیان زیادی دارد و به همین علت ایران یکی از بیشترین وارد کنندگان چوب بریوزا می باشد این محصول در بازار چوب ایران به وفور قابل تهیه می باشد. درخت بریوزا یا توس دارای بافتی نرم و صاف است که عمدتا رنگ آن سفید با رگه های خاکستری می باشد.

و نکته آخر هنگام کار با چوب وارداتی بریوزا حتما از ماسک استفاده نمایید، زیرا به دلیل نوع بافت نرمی که دارد هنگام برش چوب موجب تنگی نفس و آلرژی تنفسی می شود. به صورت کلی هنگام برش زدن الوار چوبی به دلیل ایجاد ریزگرد های متراکم در هوا و نفس کشیدن مستقیم بدون ماسک امری خطرناک محسوب می شود، و ریه و شش ها را درگیر آلودگی و آلرژی نسبت به این ریزگردها مینماید.
امیدوارم از مطالب فوق لذت برده باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرید:
من برای کارگاه تولیدی خودم چوب بریوزا سوپر 45×45×3000 و یا 50×100×300 به مقدار یک واگن نیاز دارم لطفا قیمت وزمان تحویل را بفرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>