اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات جو از روسیه:
یکی از غلات است چرخه زندگی این گیاه یک ساله و از خانواده گرامینه‌ها گندمیان است. کشت جو احتمالا از اتیوپی و آسیای جنوب شرقی آغاز شده است.در این مقاله قصد داریم به واردات جو از کشور روسیه ومسائل مربوط به آن بپردازیم.

یکی از سازگارترین غلات است که در شرایط آب و هوایی مساعد در خاک حاصلخیز که قابلیت نگهداری آب در آن زیاد باشد و همچنین در خاک‌هایی که ph آن‌ها بین 7و8 باشد تولید می‌شود این گیاه نسبت به گندم در برابر خشکی مقاوم‌تر است. 

جو

بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده جو:
در ایران بعد از گندم جو در مقام سطح زیر کشت در رتبه دوم قرار دارد و علت آن هم نیاز آب کم و مقاومت بسیار خوب در سرما و مقاومت در برابر شوری است در ردیف‌های بعدی روسیه بریتانیا فرانسه و آرژانتین قرار دارند.

واردات جو به ایران چه مقدار می‌باشد ؟
ایران حداقل 600 میلیون تن جو وارد کرده است، ایران همواره جز واردکنندگان بزرگ جو بوده است، ارزش واردات جو توسط ایران در سال گذشته به 603 میلیون دلار رسیده است روسیه با صادرات 155.48 میلیون دلار بزرگ‌ترین صادر‌کننده به ایران بوده است در این مدت هلند، آلمان و استرالیا- ترکیه-سوئیس، انگلستان، اسکاتلند و امارات متحده عربی، از جمله مهم‌ترین صادرکنندگان غله به ایران بوده‌اند.

نقش قزاقستان در واردات جو ایران:
قزاقستان از گذشته مهم ترین تامین کننده جوی ایران بوده است و در سپتامبر و مارس سال 2019 ایران بزرگ‌ترین خریدار جو این کشور بوده و یک و چهاردهم میلیون تن از این کشور وارد کرده است بر اساس آمار ایران در دوره یکساله 2018و 2019 دو میلیون تن تولید کرده است.

که این به معنای کاهش 9.67 درصد تولید در مقایسه با سال قبل است میزان واردات ایران در سال 2017 تا 2019 را 3 میلیون تن برآور دشده و پیش بینی شده که این مقدار در سال 2019 تا 2020 ثابت باقی بماند.
افزایش تولید همچنان ناکافی است.

مقدار مصرف کلی ایران در دوره زمانی 2017 تا 2017 6 میلیون تن رسیده است و تخمین زده می‌شود که این مقدار در دوره 2017 تا 2019 به 6 میلیون تن افزایش یابد برآورد می‌شود که تولید جو در فاصله زمانی 2019 تا 2020 3.5میلیون تن برسد.

جو

واردات جو روسیه به ایران به رکورد شکست!
لازم به ذکر است که در بازه زمانی 2017 تا 2018 خرید روسیه توسط ایران در مقایسه با سال قبل از آن رکورد شکست و به مقدار 147 درصد افزایش یافته بود.

خرید بدون تاخیر جو روسیه در بنادر شمال:
بخش زیادی از جو مورد نیاز به کشور از طریق جو های وارداتی تامین می‌گردد جو‌های روس ترخیص شده در بنادر شمال نقش زیادی در بازار دارد، با توجه به تعداد کشتی‌های ترخیص شده در بندر و همچنین میزان تقاضا سفارشات رسیده زمان‌بندی و نوبت دهی می‌شود بارگیری‌ها در بنادر شمالی معمولاً بدون تاخیر است اما اوقاتی نیز با معطلی همراه است.

خرید مستقیم جو از روسیه:
جوهای ترخیص شده در بنادر شمال مانند دیگر بنادر کشور در تناژ بالا هستند. به منظور فراهم نمودن شرایط فروش این محموله‌ها به پارت‌های 500 تنی تقسیم می‌شوند با توجه به اینکه متقاضیان خرید جو معمولاً سفارش‌هایی در تناژ 10 تا 100 تن دارند دسترسی مستقیم به شرکت هایی که دارای این حواله‌ها هستند بسیار حائز اهمیت است.

خرید بدون تاخیر جو روسیه:
بارگیری از بنادر شمال به صورت رگبار 72 ساعته یا با تأخیر حدود یک هفته‌ای انجام می‌شود مدت زمان بارگیری در قیمت نیز تأثیرگذار است خریداران جو حتماً باید به مدت زمان بارگیری توجه داشته باشند.

البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که نوع ماشین حمل بار و مقصد نیز در زمان بارگیری تأثیرگذار است. به عنوان مثال بارگیری تریلی 18 چرخ و ده چرخ نسبت به تریلی شش چرخ بسیار سریع تر انجام می‌شود.

جو

جو دامی عمده وارداتی روسیه:
نام آشنای جو دامی در بازار غلات و کیفیت بالا و قیمت به صرفه آن موجب شده تا خرید جو دامی به ویژه جو دامی وارداتی روسیه افزایش پیدا کند در شرایط امروزه بازار غله کشور جو دامی عمده وارداتی روسیه توجه دامداران را به خود جلب کرده است.

با توجه به این شرایط و قیمت مناسب این محصول میزان خرید جو غلات دام نیز افزایش پیدا کرده است. عمده دامی وارداتی کشور روسیه توانسته رونق فراوانی را در بازار غلات کشور به همراه داشته باشد. فروش عمده جو روسیه برای خرید خریداران علاوه بر کیفیت بالا با صرف کمترین هزینه انجام می شود.

جو دامی روسی, اوکراینی و آلمانی کدام یک بهتر است؟
جوی دامی روسیه یکی از پرطرفدارترین جوها بین جو‌های دامی است. قیمت مناسبی دارد و جو دامی روسی از بنادر امیرآباد نوشهر، فریدونکنار و انزلی به سراسر کشور ارسال می‌گردد. همچنین جو‌های آلمانی و اوکراینی از بندر امام بارگیری می‌شوند. جو دامی وارداتی قیمت پایینی نسبت به جو داخلی دارند به همین خاطر خیلی از مشتری‌ها روس و آلمانی را خواستارند.

حال سوالی که پیش می آید این است که کدام یک از دامی وارداتی بهتر است جو دامی دامی اوکراین یا جو دامی آلمانی ؟

مسلما با توجه به عرضه و تقاضا در بازار جو روسیه بهترین کیفیت را در برابر جو های وارداتی دارد و طرفداران بیشتری در بازار کشور ما دارند کشاورزان و دامداران از جو روسیه بیشتر استقبال می‌کنند زیرا هم قیمت برای آن ها به صرفه تر است و هم کیفیت بالاتری را در بر دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
بهزاد احمدی ملاوردی:
3000تن جو دامی روسی میخوام برا صادرات به کشور عراق
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

عبدالقادر ارجمندی فر:
درود وقت به خیر خواهان جو دامی روس در پارتهای ۱۵۰ تن جهت صادرات به کردستان عراق هستم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

طیبه حسینی:
سلام ۲۰۰۰ تن جو میخام جهت صادرات به عراق
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

علی راهوی:
سلام پنج هزار تن جو روسی میخام
پاسخ زینگ:
سلام
با شماره 02174361000

حامدعباسی:
۵۰۰تن جو میخواستم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>