اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کربنات سدیم


تولید کنندگان کربنات سدیم

چین بزرگ ترین تولیدکننده ی کربنات سدیم در جهان است. در سال 2009 تولید کربنات سدیم در این کشور بیش از 19 میلیون تن بوده است. این کشور بزرگ ترین مصرف کننده کربنات سدیم در جهان است.

پس از چین، آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده جهان است. این کشور سالانه در حدود 3٫9 میلیون تن کربنات سدیم تولید می کند. جدول زیر بزرگ ترین تولید کنندگان کربنات سدیم جهان و میزان تولید آنها در سال 2009 را نشان می دهد.

کربنات سدیم

همچنین عمده تولیدکنندگان جهانی شامل شرکت ها و گروه های تولیدی ذیل می باشند.

کربنات سدیم

بررسی عرضه و تقاضای جهانی

در حدود 70 درصد از کربنات سدیم تولیدی جهان سنتزی و 30 درصد آن از سنگ معدنی ترونا به دست می آید. میزان کربنات سدیم تولیدی در جهان در سال 2009 درحدود 44 میلیون تن بوده است. در جدول زیر میزان کربنات سدیم تولیدی در جهان در سال های اخیر نشان داده شده است.

کربنات سدیم

همانطور که این جدول نشان می دهد میزان عرضه و تقاضای کربنات سدیم از سال 2005 تا 2008 در حدود 6٫4 میلیون تن رشد داشته است و از 0٫41 میلیون تن به 6٫45 میلیون تن رسیده است که متوسط رشد آن 5٫1 میلیون تن در سال و معادل 3 درصد در هر سال می باشد.

اما در سال 2009 به دلیل بحران اقتصادی به وجود آمده در جهان، تقاضا برای این محصول کاهش یافته و در نتیجه تولید نیز کاهش یافته است. از سال 2009 به بعد عرضه و تقاضای این محصول باز هم رو به رشد بوده و پیشبینی می گردد سالانه 2 الی 3 درصد رشد داشته باشد.

براساس پیش بینی SRI رشد مصرف این کالا برای پنج سال 2008 تا 2013 به طور متوسط سالانه 3٫2 %بوده و در سال مبنای 2013به رقم 54 میلیون تن خواهد رسید. ضمنا میزان ظرفیت نصب شده در سال 2008 میزان 55 میلیون تن در سال می باشد.

مصارف عمده کربنات سدیم شامل ساخت شیشه، تولید مواد شیمیائی، شوینده ها و سایر موارد می باشد که میزان مصرف این ماده در هر یک از بخش های مذکوربدین شرح می باشد. نزدیک به نیمی از کربنات سدیم فرآوری شده در ساخت انواع شیشه مصرف می شود.

نقش اصلی کربنات سدیم در تولید شیشه پایین آوردن دمای ذوب می باشد. همچنین کمتر از یک چهارم تولیدات این محصول در تولید مواد شیمیایی دارای سدیم و حدود 8 درصد نیز در تولید شوینده ها به مصرف می رسد. مابقی نیز در تصفیه آب و صنایع مختلف مصرف می شود. جدول زیر الگوی مصرف این محصول را در جهان نشان می دهد.

کربنات سدیم

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>