اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد سولفات سدیم

کاربردهای سولفات سدیم

کاربردهای سولفات سدیم را می توان به صورت زیرخلاصه کرد:

صابون و پاک کننده ها

20 درصد سولفات سدیم در تهیه پودرهای پاک کننده خانگی و بین 60-20 درصد سولفات سدیم به عنوان پرکننده یا کف زای سفید و بی اثر دارند.

منبع سودا

به عنوان منبع اقتصادی و دسترس Na2O و یا گوگرد در بعضی صنایع است صنایع چوب، کاغذ کرافت، شیشه، پارچه، دباغی، ذوب نیکل، مکمل غذای حیوانات، عکاسی، تصفیه آب، روغن های سولفات حدود 65 درصد سولفات سدیم در تهیه کاغذهای مخصوص بسته بندی استفاده می شود.

شیشه

به عنوان منبع اکسید سدیم و گوگرد در شیشه سازی برای حذف حباب ها و یا جلادادن و جلوگیری از تشکیل کف روی شیشه در انواع شیشه های پنچره، تخت، بطری های مختلف، فایبرگلاس های عایق، پیرکس به کار می رود. درصد کمی از سولفات سدیم در صنایع شیشه سازی استفاده می شود.

منسوجات

در حین رنگرزی پارچه برای حفظ اسنحکام، جدا نگه داشتن آلاینده های آلی و جلوگیری از نمک گذاری ماده رنگ زا به کار می رود.

شیمیایی

پیش ماده ساخت موادی مانند سولفات سرب ( باطری، رنگدانه) سولفات پتاسیم (کود، داروسازی، شیشه و …) سولفات آلومینوم سدیم است.

داروسازی

سولفات سدیم در آب و گلیسرول محلول است و لیکن در الکل حل نمی شود. محلول 89٫3 درصد سولفات سدیم که معمولا شکل تزریقی آن است و فشاری همانند سرم خون دارد.

سولفات سدیم به صورت محلول رقیق به عنوان ملین تجویز می شود. همچنین قبل از عمل جراحی دستگاه گوارش و برای تخلیه لوله گوارش، سولفات دو سود به همراه ترکیبات پلیمر غلیظ اکسید اتیلن و آب به نام ماکروگل به بیمار خورانده می شود. این ماده مصرف زیادی در تهیه پاک کننده ها از جمله پودرها و مایعات پاک کننده دارد.

ترکیب دارویی سولفات سدیم معمولا به صورت تزریقی و با نام های سلوئید، نمک فاینون (Fynon salt) و سولفات سدیم تزریقی تهیه می شود. سولفات سدیم تزریقی در داروهای دامپزشکی به عنوان مسهل و تقویت کننده فعالیت معده تجویز می شود.

کالاهای جایگزینی

  • پاک کننده ها: جایگزین ندارد
  • شیشه: سولفات کلسیم، کربنات سدیم
  • خمیرکاغذ: سود سوزآور، امولسیون گوگرد

اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز

تخمین یک الگوی مصرف جهانی یرای سولفات سدیم به دلیل تغییرات گوناگونی که ممکن است در آینده در کشورهای جهان به وجود آید قدری مشکل است.کشورهای کانادا، فنلاند، سوئد، بزرگ ترین تولیدکنندگان کاغذ کرافت در جهان هستند و شاید 95 درصد سولفات سدیم در این کشور ها در این مورد مصرف می شود.

در آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ژاپن و برخی کشورهای دیگر تولید کاغذ کرافت کم بوده و مصرف اصلی سولفات سدیم در پودرهای شوینده، صنایع شیشه، سایر تولیدات شیمیایی فرایند رنگرزی می باشد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) در سال های 1999، 2000 درصد مصرف سولفات سدیم در صنایع مختلف و بر اساس کاربردهای اصلی به صورت زیر برآورد شده است.

  • صابون و پودرهای شوینده:45 %
  • صنایع نساجی: 18 %
  • صنایع خمیر و کاغذ: 13 %
  • صنایع شیشه: 10%
  • سایر موارد 14%

بر طبق آنچه گفته شده است اگرچه سولفات سدیم یک کالای استراتژیکی نیست اما در صنایع مختلف به ویژه در بخش هایی از صنایع شیمیایی موارد مصرف گوناگونی دارد و علیرغم اهمیت زیاد سولفات سدیم در صنایع شیمیایی، غالبا به عنوان یک محصول جانبی یا یک ترکیب واسطه و نه به عنوان محصول اصلی مطرح است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>