اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیسیم چیست

سیلیسیم عموما از دی اکسید سیلیسیم استخراج می شود. دی اکسید سیلیسیم ترکیبی از اکسیژن و سیلیسیم است. با حرارت دادن دی اکسید سیلیسیم، اکسیژن جدا می شود و سیلیسیم به دست می آید.سیلیسیم خالص، ماده ای سخت به رنگ خاکستری تیره است. این مادّه مانند فلزات می درخشد. سیلیسیم در حرارت بالا با سایر عناصر ترکیب می شود

سیلیسیم در طبیعت بیشتر به صورت سیلیس یا همان دی اکسید سیلیسیم و به حالت متبلور یافت می شود. کوارتز، ژاسب و ماسه شکل های مختلفی از سیلیس اند. کوارتز، سیلیس متبلور و شفّاف و ژاسب نوعی سنگ قیمتی است. ماسه نیز مخلوطی از سیلیس ناخالص و مواد دیگر است.

سیلیکات ها ترکیبات دیگری از سیلیس اند که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارند.28درصد از پوسته زمین و 50 درصد از خاک چینی را سیلیسیم تشکیل می دهدمیکا و آزبست هر دو نوعی سیلیکات اند. سیلیکات ها در صنعت شیشه سازی، تهیه کاغذ سمباده و ابزارهای الکترونیکی کاربرد دارند از سیلیکات سدیم در تهیه صابون و رنگرزی استفاده می شود.

سیلیسیم خالص در ساخت پیل های نوری برقی، ترانزیستور و ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از ترکیب سیلیسیم و کربن برای جلا دادن فلزات استفاده می شود. سیلیسیم در ساخت نیمه رساناها - که در زندگی روزمره کاربردهای فراوانی دارند; نیز به کار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>