اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در پروازها و به ویژه پروازهای خارجی پیش می آید که هواپیما باید زمان زیادی را در آسمان بگذراند. اما در برخی پروازها برای این که مسافران در بین مسیر استراحت داشته باشند و یا نیاز باشد که هواپیمای قبلی را عوض کنند و برای ادامه مسیر یکی دیگر را سوار شوند هواپیما در کشوری توقف می کند. شاید بارها در جاهای مختلف کلمه ی ترانزیت به گوشتان خورده باشد. اما ترانزیت چه ارتباطی به بلیط خارجی دارد؟ در این مطلب می خواهیم درباره پروازهای غیر مستقیم و ترانزیت صحبت کنیم و توضیحاتی را درباره آن ها ارائه دهیم.

ترانزیت به چه معناست؟
اگر زیاد اهل سفرهای خارجی باشید به طور حتم با این واژه آشنایی دارید. وقتی که بلیط هواپیما خارجی تهیه می کنید به شما می گوید که این پرواز مستقیم است و یا دارای توقفی در مسیر خواهد بود. در این پروازها مسافران باید در کشوری دیگر از هواپیمای اول پیاده شده و برای هواپیمای بعدی کارت پرواز دریافت کنند. این مدت زمانی که مسافر در کشوری دیگر است را در سالن ترانزیت فرودگاه می گذراند. جابه جایی بار بین هواپیماها نیز در همین بخش صورت می گیرد.

پرواز مستقیم به طور صرف به این معنا نیست که شما را بدون توقف به مقصد می رسانند. بلکه به این دلیل این نام را دارد چون در صورت توقف در جایی برای ترانزیت هواپیمای شما تغییر نمی کند. فقط مدت زمانی را برای سوخت رسانی و بررسی های فنی باید در آن فرودگاه بگذراند. بنابراین باید در هنگام خرید بلیط خارجی دقت کافی را داشته باشید که دچار سوتفاهم در فهم پروازها نشوید.

هنگام ترانزیت چه کاری باید انجام دهید؟
وقتی که بلیط هواپیما خارجی را می خرید مدت زمان ترانزیت را نیز به شما اطلاع می دهند. اگر زمان ترانزیت کوتاه است باید هرچه سریع تر نسبت به انجام کارهای پرواز بعدی و به ویژه دریافت کارت پرواز اقدام کنید. بنابراین توجه داشته باشید که این مواقع فرصت مناسبی برای گشت و گذار در مرکز خرید فرودگاه نیست.

اما گاهی اتفاق میوفتد که زمان ترانتزیت شما هشت ساعت و حتی بیش تر طول می کشد. در این مواقع خود ایرلاین وظیفه دارد تا محلی را برای اقامت مسافرانش به طور رایگان آماده کند. بنابراین می توانید با خیال راحت به استراحت بپردازید تا زمان پرواز بعدیتان فرا برسد. اما ممکن است ایرلاین مسئولیت انتخاب ساعت را به خود شما واگذار کرده باشد. در این صورت آن ها هیچ مسئولیتی نسبت به تامین محل اقامت شما ندارند. در این مواقع بهتر است به یکی از اقامتگاه های فرودگاهی بروید و با پرداخت هزینه ای مدتی را در آنجا به استراحت بپردازید.

مناسب ترین فاصله ی زمانی برای رسیدن به پرواز بعدی حداقل دو ساعت است. با یک حساب سرانگشتی هم می توانید به این نتیجه برسید که این زمان برای انجام کارهای پرواز و گذر از صف طولانی کارت پرواز کافی است.

بعضی کشورها هستند که ایرانیان برای ورود به آن ها نیازی به ویزا ندارند. بدیهی است که اگر فرودگاه ترانزیت در آنجا باشد شما می توانید به راحتی از محل خارج شده و در شهر به گشت و گذار بپردازید. اما توجه داشته باشید که فقط در کشورهای بدون ویزا. برخی کشورهایی هستند که حتی برای پیاده شدن در فرودگاه ترانزیت هم خواهان ویزای آن کشور از شما هستند. این مسئله را اغلب خود ایرلاین ها رفع می کنند و نیازی نیست شما درگیر این آشفتگی ها شوید.

با این حال ممکن است که فرودگاه ترانزیت تغییر کند. یعنی شما در یک فرودگاه پیاده می شوید اما هواپیمایی که قرار است مسیر را توسط آن ادامه دهید در فرودگاه دیگری قرار دارد. پس باید فرصت را در این مواقع غنیمت بشمارید و در سریع ترین زمان ممکن خود را به آن فرودگاه برسانید تا از کارهای پرواز و حتی خود آن عقب نمانید.

سخن پایانی
هواپیما نیز مانند هر وسیله ی نقلیه دیگری برای حرکت نیاز به سوخت و بررسی های فنی و داخلی دارد. برای این کار به ویژه در مسیرهای طولانی در فرودگاهی بین راه توقف می کنند که به آن فرودگاه ترانزین گفته می شود. شما به محض رسیدن به این فرودگاه باید هرچه سریع تر از هواپیمای اولی پیاده شده و به سراغ انجام کارهای لازم برای سوار شدن در هواپیمای بعدی باشید. همان طور که پیش تر ذکر کردیم ممکن است هواپیمای دوم در فرودگاه دیگری بوده و یا بین دو پرواز شما فاصله ی زمانی طولانی ای خورده باشد. مواردی که در این مطلب بیان کردیم بخشی از مهم ترین اطلاعاتی است که باید حتی قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی از علی بابا ازشان آگاهی داشته باشید. دانستن این نکات می تواند به سرعت بخشیدن در کارهای پرواز شما و جلوگیری از پیش آمدهای ناگوار در فرودگاه ترانزیت جلوگیری کند. بنابراین سعی کنید آن ها را همیشه در ذهن داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>