اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد فلز کلسیم

همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که کلسیم یکی از اساسی ترین اجزای، استخوان، دندان و پوسته زمین است. اما آیا می دانیم چه کسی آن را کشف کرد؟ این مقاله به شما اطلاعاتی می دهد. کلسیم جزء عنصر پنجم موجود در پوسته زمین است. کلسیم، در طبیعت به صورت مواد معدنی مختلف از جمله سنگ آهک، گچ و فلوریت یافت می شود. اما آیا این کانی وجود دارد؟

کشف کلسیم

"سرها مفری دیوی" کلسیم را در سال 1808 کشف کرد. او یک شیمیدان انگلیسی و یک مخترع بود. او با الکترولیز کردن مخلوط آهک و اکسید جیوه، کلسیم را کشف کرد. مطالعات او بر اساس الکترولیز به او در کشف منیزیم، بور و باریم نیز کمک کرد.

بعدها، او به عنوان یک کارشناس شناخته شده عمومی برای کار خود در مورد الکترولیز، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، باریم، بور، و الماس تبدیل شد.

آمار درباره کلسیم

طبق جدول تناوبی مندلیف، کلسیم دارای عدد اتمی 20 و یک عدد اتمی 40.078 آمون  این عنصر از نام لاتین آن یعنی ''کلسیوس'' نامیده می شود که به معنی آهک است. از آنجا که کلسیم در پوسته زمین یافت می شود، تحت عناصر گروه 2 جدول تناوبی، یعنی فلزات قلیایی زمین، مشخص شده است.

حدود 3.5 درصد از پوسته زمین از این فلز تشکیل شده است و تنها در موجودات زنده یافت می شود. نقطه ذوب آن 1112.15 درجه سانتی گراد و نقطه جوش 1757.15 درجه سانتیگراد است.

استفاده و برنامه های کاربردی

اولین استفاده، که ضروری نامیده می شود، برای بدن ما است. صرف نظر از نیاز آن برای رشد و توسعه استخوان ها، برای حفظ عضلات و اعصاب به کارکرد کلسیم نیاز است. همچنین به لخته شدن خون کمک می کند و در این فرایند، بررسی های مختلفی انجام شده است.

کمبود این مواد مغذی ضروری، بیماری های مختلف و برخی بیماری های پزشکی مانند پوکی استخوان و هیپوکلسمی، همراه با کم کاری تیروئید، نارسایی کلیه یا کمبود ویتامین D است.استحکام اسکلت موجودات زنده از کلسیم حاصل می شود و به همین دلیل تخم های پرندگان و پوسته های قارچ شامل کربنات کلسیم هستند. این نقش مهمی در رشد گیاهان و همچنین بسیاری از مواد مغذی دیگر دارد.

حالا بگذارید در مورد استفاده هایش در برنامه های صنعتی مختلف صحبت کنیم. آلیاژهای آهنی نیاز به پاکسازی دارند و این کار با کمک کلسیم انجام می شود، زیرا دارای میل قوی به اکسیژن و گوگرد است. برای انواع آلیاژهای آهنی و غیر آهنی، به عنوان یک ماده سولفات سدیم، سولفورزر، و دکربوریزر استفاده می شود.

به استثنای استفاده از سرب، در تولید آلومینیوم، بریلیوم، مس، سرب و آلیاژهای منیزیم به عنوان عامل آلیاژ استفاده می شود. تولید مواد مانند آهک، آجر، سیمان، شیشه، رنگ، کاغذ، شکر، لعاب و غیره، کلسیم به عنوان یکی از اجزای اصلی آن است.

ترکیبات مختلف کلسیم در استفاده از مواد غذایی مختلف، دارویی و صنایع پزشکی کاربرد دارند. شما ممکن است بدانید که پوسته صدف منبع مهمی برای خوراک حیوانات است، زیرا این منابع غنی از کربنات کلسیم هستند. منبع غنی کلسیم شیر است و برای تولید غذاهای مختلف در صنعت لبنی استفاده می شود. لاکتوبیانات کلسیم در صنایع دارویی در فرم پودر سفید استفاده می شود. این ماده در نظر گرفته شده حاوی 4.94٪ کلسیم است.

سایر ترکیبات کلسیم معمولی و استفاده آنها به شرح زیر است:

  • برای سفید کردن کاغذ و منسوجات، سولفات کلسیم استفاده می شود.
  • رنگ های تخت مختلف شامل متاسلیکات کلسیم هستند. همچنین برای پوششهای کاغذ، به عنوان یک پلاستر پرکننده یا به عنوان یک پوشش برای جوشکاری و مقره های الکتریکی استفاده می شود.
  • کلسیم سیلیکات به عنوان عامل تقویت کننده لاستیک استفاده می شود.
  • دولومیت ترکیبی از کلسیم است که به عنوان شار در طی ذوب آهن استفاده می شود.
  • همانطور که می بینید، کلسیم و اشکال مختلف آن بسیار کاربرد دارند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>