اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ابریشم

صادرات ابریشم در ایران:
تولید نخ‌های ابریشمی حاصل از کرم‌های ابریشم، تاریخچه‌ای هزار ساله دارد و چینی‌ها اولین کسانی بودند که به صورت اتفاقی به آن دست پیدا کردند. تولید ابریشم رازی بود که چینی‌ها سالیان زیادی آن را نزد خود حفظ نمودند؛ اما ژاپنی‌ها پس از تلاش‌ها و جاسوسی‌های فراوان در قرن سوم به این راز پی بردند.

در حال حاضر کشورهای چین، ژاپن، هندوستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان ابریشم شناخته می‌شوند. ایران نیز از زمان صفویه تاکنون در این حوزه مشغول به فعالیت بوده و صادرات ابریشم در ایران از گذشته تا به امروز رواج داشته است.

بر اساس آخرین آمار به دست آمده، ایران به عنوان هشتمین تولید کننده پیله و نخ ابریشم در جهان شناخته می‌شود. به دلیل اجرای طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات به نوغانداران، میزان بهره‌برداری در این حوزه، سال به سال رو به افزایش است.

پیله

نوغانداری یکی از مشاغل بخش کشاورزی است که در گذشته با مشکلات و موانع زیادی رو به رو بوده است؛ اما امروزه این حوزه، از خدمات و تسهیلات بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و همین امر سبب تولید گسترده ابریشم در کشور شده است. افزایش حجم تولیدات ابریشم گامی مؤثر در جهت افزایش صادرات ابریشم در ایران خواهد بود.

قیمت ابریشم و محصولات ابریشمی:
کشورهای تولید کننده عمده ابریشم، نظیر چین و ژاپن، نقشی اساسی در تعیین قیمت ابریشم و کالاهای ابریشمی دارند. میزان صادرات و واردات، مصارف داخلی و تنوع محصولات ابریشمی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت ابریشم می‌باشد.

کشور چین در سال‌های اخیر توانسته میزان صادرات و تنوع کالاهای ابریشمی خود را افزایش دهد؛ که همین امر باعث افزایش ارزش افزوده محصولات صادراتی چین شده است. با توجه به وضعیت کنونی تولید ابریشم، این فرصت برای کشورهای در حال توسعه ایجاد شده تا به راحتی صنعت نوغانداری خود را گسترش دهند.

فرش ابریشم

صادرات فرش‌های ابریشمی در ایران:
فرش‌های ابریشمی یکی از اصلی‌ترین کالاهای ابریشمی در بازارهای بین المللی محسوب می‌شوند و ایران یکی از صادرکنندگان مشهور فرش در جهان است که هر ساله مبلغ قابل توجهی از بازار صادرات فرش را به خود اختصاص می‌دهد.

به طور کلی از هر 500 تن ابریشم تولیدی در کشور می‌توان حداقل 100 متر مربع فرش ابریشمی تولید کرد. طبق بررسی روند صادرات فرش دستباف، تا سال 1349 اکثر بازارهای فرش دنیا در انحصار ایران بوده است؛ اما کم کم در بازار صادرات رقابت‌های شدیدی به وجود آمد و باعث نوسانی شدن روند صادرات فرش در ایران گردید.

تولید ابریشم

وضعیت تولید ابریشم در جهان:
در حال حاضر تولید ابریشم در برخی از کشورها نظیر ژاپن و کره به شدت افت کرده است و تولید تخم نوغان و پیله ی تر در کشورهایی مانند ازبکستان، ویتنام و برزیل با افزایش بسیاری رو به رو می‌باشد. به طور کلی میزان تولید پیله و ابریشم در کشورهایی که نیروی کار ارزان‌تری دارند از پتانسیل بهتری برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>