اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارکت

تاریخچه پارکت لمینت
پارکت لمینت در کنار دیگر مصالح مرسوم از قبیل کف سازی ساختمان، سنگ و سرامیک، از رایج ترین کف پوش های خانه ما ایرانی ها است.احتمالا جالب است که بدانید زادگاه این کف پوش کشورهای آلمان و سوئیس است تاریخ ورود پارکت به ایران به سال 1339 بازمی گردد زمانی که مهندسان آلمانی و سویسی برای اجرای پروژه های خود این محصول را به ایران وارد کردند.

در همان سال ها، به تعدادی از کارگران سنگ کار ایرانی، چگونگی نصب پارکت لمینت آموخته شد. پارکت ابتدا به برخی از ساختمان های بزرگ کشوری بعد به خانه های اشرافی و کم کم به خانه مردم عادی ایران راه یافت. موزه سعدآباد، کاخ مرمر، کاخ گلستان، شرکت نفت آبادان و هتل رامسر، اولین مکان هایی بودند که برای پوشش کفشان از پارکت لمینت استفاده شد.

پارکت


قدمت پارکت لمینت باراباس
بد نیست بدانید که قدمت پارکت های موزه سعدآباد به 50بیش از سال پیش، یعنی درست یک سال پس از ورود پارکت لمینت به ایران برمی گردد! اولین پارکت هایی که به ایران وارد شدند، 2سانتی متر عرض، 10 سانتی متر طول و 1 سانتی متر ارتفاع داشتند اما امروزه با عرض 5 سانتی متر، طول 20 تا 30 سانتی متر و ارتفاع 2 سانتی متر در بازار ایران وجود دارند.

پارکت

ابعاد پارکت لمینت
البته پارکت هایی با ابعاد بزرگ تر، بیشتر برای سالن های آمفی تئاتر، بسکتبال یا والیبال استفاده می شوند و پارکت هایی با ابعاد کوچک تر برای منزل های مسکونی. ناگفته نماند استفاده از پارکت هایی با ابعاد بزرگ در منازل مسکونی، به دلیل زیبایی بیشتر کار، این روزها رواج پیدا کرده است و ناخودآگاه از الگوهای غربی تقلید می کنیم چون این روزها بیشتر خانه های اروپایی با پارکت های بزرگ تر فرش می شوند. مهندسان طراحی داخلی معتقدند پارکت هایی با ابعاد بزرگ تر، خانه ها را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهد.شرکت تیراژه هارمونی ارائه دهنده انواع پارکت لمینت در تلاش خواهد بود تا متناسب با سلیقه های گوناگون کارهای گوناگون و دلخواه مشتریان خود را عرضه نماید.

پارکت

روش نصب پارکت لمینت
اگر قصد استفاده از کف پوش پارکت را دارید، بهتر است بدانید که برای این کار باید تمام لوازم خانه را جمع و جور کنید و روی آنها را با نایلون بپوشانید. چون پارکت لمینت کردن، کمی ریخت و پاش دارد و ممکن است باعث گرد و خاک گرفتن وسایلتان بشود. پارکت کردن یک خانه 100 متری، حدود 4 روز زمان می برد. برای این کار، نصاب، ابتدا یک لایه چسب شیمیایی روی سطح زمین می ریزد و تکه چوب های خام را روی آن می چسباند. بعد با دستگاه ساب، طی 3 مرحله، چوب ها را صیقل می دهد که این کار باعث پخش شدن گرده های چوب در فضا می شود. بعد از ساب زدن، یک دست نیم پلی استر که مانند عسل، ضخیم و عسلی رنگ است، روی چوب ها مالیده می شود. این کار برای از بین نرفتن چوب ها در اثر پا خوردن انجام می شود. بعد از نیم پلی استر اول، کار بتونه کاری صورت می گیرد تا درزی بین چوب ها باز نماند. دوباره یک ساب نرم روی چوب ها می زنند تا تمیز شوند و در نهایت، نیم پلی استر نهایی را روی چوب ها می مالند تا چوب ها رنگ و لعاب و براقی خاصی پیدا کنند. در آخر کار هم اگر فاصله ای بین پارکت ها تا دیوار باقی بماند، نصاب پارکت لمینت برای زیبایی کار، این حاشیه های خالی را با قرنیزهای 7 سانتی متری که از جنس خود چوب پارکت است، می پوشاند و کارش را با تمیز کردن پارکت ها به شما تحویل می دهد.

راستی، خیالتان از بابت بوی نیم پلی استر یا همان لاک روی پارکت ها هم راحت باشد. چون اگر فقط یک روز در و پنجره های خانه تان را باز بگذارید، بوی لاک کاملا از بین می رود و شما بعد از برگشتن به خانه اصلا اذیت نخواهید شد.

پارکت


بهداشت پارکت لمینت
برای تمیز کردن پارکت ها، می توانید از یک دستمال نم دار یا تی خانگی که آبش کاملا گرفته شده است، استفاده کنید. انواع شوینده های شیمیایی برای تمیز کردن پارکت ها اصلا مناسب نیستند. حواستان باشد اگر آبی روی پارکت ریخت، بلافاصله آن را خشک کنید و دستمال خیلی خیس هم روی پارکت ها نکشید چون رطوبت، قاتل پارکت است و می تواند نیم پلی استر روی آن را سفید و پوسته پوسته کند و چوب پارکت ارزان را به مرور زمان از بین ببرد!

پارکت

آیا پارکت لمینت کفپوشی مناسب برای منزل است؟
ممکن است شنیده باشید که قیمت پارکت لمینت بالا است و خانه سوسک و مورچه می شود و به همین دلیل کف پوش مناسبی برای منزل نیست اما این یک باور کاملا غلط است و اصلا دلیل منطقی ای پشت آن وجود ندارد. نیم پلی استری که طی دو مرحله روی پارکت کشیده می شود، یک ماده شیمیایی است که قاتل هر نوع حشره ای به حساب می آید.ممکن است به مرور زمان و در اثر پاخوردن بیش از اندازه، نیم پلی استر روی پارکت از بین برود و این مساله باعث حشره زدن چوب های پارکت شود که می توانید برای پیشگیری از این مشکل، با توجه به میزان رفت و آمدتان، هر 2 تا 5 سال یکبار، یک دست نیم پلی استر روی پارکت لمینت جدید خود بکشید تا هم خیالتان از بابت حشرات راحت باشد و هم دوباره پارکت هایی نو و تر و تمیز داشته باشید.معمولا نیم پلی استر پارکت لمینت مسیر به سمت آشپزخانه، حمام و دستشویی، زودتر از بین می روند و شما می توانید از نصاب بخواهید فقط همان قسمت ها را برایتان ترمیم کند.

پارکت


بهترین جنس پارکت
جنس چوب پارکت ممکن است گردو (قهوه ای مایل به سیاه)، راش (چوبی با طرح شیار) یا بلوط باشد. ممتازترین و زیباترین نوع چوب پارکت، چوب بلوط است که رنگ طلایی اش می تواند زیبایی خاصی به تمام خانه ها بدهد. اگر دوست داشته باشید پارکت هایتان رنگی باشند، نصاب می تواند در نیم پلی استر نهایی، مقداری پودر رنگ از جنس خود چوب بریزد و رنگ پارکت ها را به رنگ دلخواه شما دربیاورد.

پارکت

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>