اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گندم

واردات گندم از روسیه:
از لحاظ گیاه شناسی گندم عضو گونه‌های تریتیکوم است. که به سه گروه متمایز تقسیم می شود و هر گروه تعدادی مشخص کروموزوم دارد که تمام خصوصیات ژنتیکی خانواده را با خود دارند. از لحاظ نوع معمولا گندم‌ها را به دو دسته کلی گندم بهاره و گندم پاییزه تقسیم بندی می‌کنند.

این دو نوع علاوه بر آنکه دانه‌هایشان از نظر رنگ بافت شکل با هم فرق دارند، شرایط رشد و نمو آن‌ها نیز با هم تفاوت می‌کند. این دو نوع گندم را در دو زمان مختلف در سال کاشت می‌نمایند.

گندم دارای شیاره‌ای است که در طول دانه قرار می‌گیرد. عمق این شیار در گندم‌های پاییزه زیاد و در گندم‌های بهاره کم است. طرفین این شیار در گندم‌های بهاره کرد و در گندمهای پاییزه گوشه دار است. شرایط مناسب برای رشد گندم گندم بهاره به دلیل ذخیره شدن رطوبت زمستانی در خاک همواره رطوبت مورد نیاز خود را دارد اما رطوبت خاک گندم‌های پاییزه معمولاً فرآیند جوانه زنی را با مشکل مواجه می‌نمایند.

اگر برای جوانه زنی و رشد اولیه جوانه خاک رطوبت کافی نداشته باشد و بذرها ممکن است بپوسند یا در معرض صدمات ناشی از سرما قرار بگیرند محصولات گندم بر خلاف سایر غلات گندم می‌تواند از طرق مختلف از جمله در تهیه نان، بیسکویت، شیرینی، کیک پاستا و ماکارونی مورد مصرف قرار داد از گندم در صنایع کاغذ‌سازی، چسب سازی و همچنین در تهیه پودر لباسشویی استفاده می‌شود از سبوس و کاه آن در خوراک دام استفاده می‌کنند.

گندم

واردات گندم:
بعد از مدت ها خودکفایی و بی نیاز بودند به خارجی‌ها قرار است گندم وارد کنیم و این موضوع به مناقشه داغی تبدیل شده است.

البته همانند بیشتر موضوعات اقتصادی رنگ و سیاسی به آن میزنند. برخی می‌گویند: دولت می خواهد تولیدکنندگان را بدبخت کنند و فقط به دنبال واردات گندم است و برخی دیگر می‌گویند منافع ملی را باید در نظر گرفت و سپس اقدام به واردات گندم کرد این در حالی است که میزان مصرف گندم در ایران 11 میلیون تن و میزان ذخایر استراتژیک کشور حدود 4 میلیون تن است و به دلیل اینکه دولت امسال گندم کمی از کشاورزان خرید (کشاورزان به دلیل نرخ اندک خرید تضمینی محصول خود را به دولت نفروختند) برای تامین ذخایر استراتژیک مجبور به واردات شده است.

گندم

واردات گندم از روسیه و شرایط آن:
با رکورد شکنی تولید گندم و پایین آمدن قیمت این محصول در روسیه، آمریکا در حال از دست دادن بازارهای خود برای این محصول حیاتی در جهان است.

صادرات کشاورزی روسیه به لطف پایین بودن قیمت ارز این کشور و حمایت های کلان پوتین در حال افزایش است.

وزیر کشاورزی روسیه در این باره گفت ما در برخی از محصولات به سلطه آمریکا پایان داده‌ایم و از این بابت خشنود می شویم. انتظار می رود طی سال جاری کشاورزان روسی بیشترین میزان برداشت محصولات کشاورزی در یک قرن اخیر را داشته باشد به طوری که طبق آمار این کشور در فصل زراعی جاری 83 میلیون تن گندم تولید خواهد کرد.

گندم

تهدید انتقاد آلودگی با واردات گندم از روسیه:
واردات گندم به کشور آغاز شده است. این اقدام که با هدف جبران کسری انجام می‌شود، تهدیدهایی برای تولید داخلی به همراه دارد، که احتمال انتقال آلودگی و خطر از بین رفتن تداوم خودکفایی گندم، از جمله آن‌ها است.

وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد که در سال زراعی گذشته بیش از 14 میلیون تن گندم در کشور تولید شد به رغم مشکلات پیش آمده ناشی از تغییر اقلیم و سیل در استان های جنوبی و شمالی میزان پیش‌بینی محقق شد.

گندم

ایران گندم وارداتی روسیه را به کشورهای دیگر صادر می کند:
ایران گندمی که از روسیه و قزاقستان وارد می‌کند پس از تبدیل به آرد یا بدون فرآوری به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

تولید گندم در ایران به اندازه‌ای است که نیاز داخلی را تامین کند به عبارت دیگر ایران خودکفا شده است با این وجود ما می‌توانیم با همکاری روسیه و قزاقستان به سایر کشورهای جهان گندم صادر کنیم.

در ایران زیرساخت‌های خوبی در صنعت آرد به وجود آمده است که دو برابر نیازهای داخلی است علاوه بر آن سیلوی گندم ایران در سطح خوبی است و ما هم اکنون 5 میلیون تن تجارت آرد داریم، بر این اساس، توافق صورت گرفته ایران گندم وارد خواهد کرد و پس از تبدیل آن به آرد دوباره آن را صادر می کند و حلقه وصلی چرخه شرکت‌های ایرانی، قزاقستانی و روسیه هستند که با مشارکتی یکدیگر کار را جلو می برند.

گندم

بررسی شرایط مسیر واردات گندم از کشور قزاقستان:

قزاقستان رنگینک دوازدهم در تولید گندم رنگینک 6 صادرات آن در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور به همراه کشور ترکیه بزرگ‌ترین صادرکنندگان آرد جهان می باشند که سهم عمده ای از صادرات گندم معادن کشور را دارد.

همچنین کشور قزاقستان نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت غذایی کشور‌های منطقه ایفا می‌کند. این کشورها برای تامین گندم و آرد خود به کشور قزاقستان وابسته هستند مقصد بیشتر گندم‌های صادراتی از قزاقستان تقریباً تمام بازارهای مصرف کننده می باشد در منطقه کشورهای نظیر افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، کشور ایران به واسطه داشتن مرز مشترک دریایی دو کشور قزاقستان می‌تواند با کاهش هزینه حمل و نقل از طریق حمل و نقل دریایی دریای خزر یکی از مسیرهای اصلی صادرات گندم قزاقستان به کشورهای منطقه و همسایگان ایران باشد استفاده از بندر امیرآباد و بندرعباس حدود بسیار زیادی کاهش هزینه های حمل و نقل صادرات گندم قزاقستان را در پی خواهد داشت.

واردات گندم

ارتباط وارداتی گندم روسیه به ایران و آرد به قزاقستان:
همانطور که در مطالب فوق گفته شد، ایران در برنامه سیاسی خود در نظر دارد با وارد کردن آرد از کشور روسیه آن را یا به صورت خام یا فرآوری شده و تبدیل شده به آرد به کشورهای دیگر صادر کند.

از آنجایی که ارتباط ایران با کشور قزاقستان بسیار نزدیک می‌باشد و قزاقستان هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آرد می‌باشد، این مسئله می‌تواند در رابطه سیاسی و اقتصادی هر دو کشور تأثیر بسزایی داشته باشد و همکاری‌های بسیاری را در این زمینه با یکدیگر انجام دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>