اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تیتانیوم بتا

آلیاژهای تیتانیوم بتا ساختار bcc دارند. عناصر مورد استفاده در این آلیاژها عبارتند از مولیبدن، وانادیم، نئوبیوم، تانتالیوم، زیرکونیوم، منگنز، آهن، کرم، کبالت، نیکل و مس هستند که در مقادیر مختلف و به صورت تکی یا چندتایی به تیتانیوم اضافه می شوند.

تیتانیم بتا

این آلیاژ قابلیت شکل پذیری عالی دارد و به راحتی جوشکاری می شود. تیتانیوم بتا امروزه به صورت گسترده در ارتودنسی به کارگرفته می شود.

این نوع آلیاژ در کاربردهای خاصی می تواند جایگزین فولاد زنگ نزن شود، همانظور که پیش از این در ارتودنسی از فولاد زنگ نزن استفاده می شد. مدول الاستیسیته و استحکام این گروه تقریباً دو برابر فولاد زنگ نزن 8-18 است و تغییر شکل الاستیک بزرگ تری در فنرها از خود نشان می دهد.

خواص و کاربردها

در کل، فاز بتا شکل پذیری بیشتری دارد و فاز آلفا گرچه استحکام بیشتری دارد، اما شکل پذیری آن نسبت به فاز بتا کمتر است.دلیل آن، بیشتر بودن صفحات لغزش در ساختار bcc فاز بتا در مقایسه با ساختار hcp فاز آلفا است. آلیاژهای آلفا/بتا نیز از خواصی مابین این دو فاز برخوردارند.

تیتانیوم دی اکسید در فلزات در دماهای بسیار بالا حل می شود و شکل دهی آن انرژی زیادی می طلبد. این دوعامل نشان می دهد که مقدار قابل توجهی از اکسیژن به صورت محلول در آن وجود دارد و از این رو می توان آن را به نوعی آلیاژ Ti-O در نظر گرفت.

رسوبات اکسید استحکام نسبی را ارائه می دهند امّا در مقابلِ عملیات حرارتی به خوبی پاسخگو نیستند و می توانند چقرمگی آلیاژ را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهند.

بسیاری از آلیاژها از تیتانیوم یه صورت جزئی بهره می گیرند. امّا از آنجایی که آلیاژها بر اساس آن که کدام عنصر بیشترین مقدار ماده را تشکیل می دهد، طبقه بندی می شوند، این ها معمولاً به عنوان آلیاژ تیتانیوم در نظر گرفته نمی شوند. تیتانیوم به تنهایی یک فلز سبک و مستحکم است.

این فلز از فولادهای کم کربن معمول مستکحم تر است، در حالی که 45٪ از آن سبک تر است. همچنین این فلز دوبرابر مستحکم ترآلیاژهای ضعیف آلومینیوم است، درحالی که تنها 60٪ از آن ها سنگین تر است.

تیتانیوم از مقاومت به خوردگی بی نظیری در برابر آب دریا برخوردار است و به همین دلیل بخش هایی از شناور که در معرض آب دریا قرار می گیرند، همچون محور پروانه از آلیاژهای تیتانیوم ساخنه می شوند.

تیتانیوم در راکت ها، موشک ها و هواپیماها کاربرد زیادی دارند، چراکه این آلیاژها نه تنها نسبت استحکام به وزن بالایی دارند بلکه از مقاومت زیادی در برابر دمای بالا نیز برخوردارند.

علاوه براین، از آنجایی که تیتانیوم با بدن انسان واکنش نمی دهد، خود و آلیاژهایش در ساخت لگن مصنوعی، پین های مورد استفاده در ترمیم شکستگی استخوان ها و ایمپلنت ها استفاده می شود

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>