اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بزرگ ترین تولید کنندگان تیتانیم در جهان

کاربرد استراتژیک در صنایع

امروزه فلز تیتانیوم، یک فلز استراتژیک در موتور و ساختمان داخلی هواپیما، تجهیزات حمل ونقل صنایع شیمیایی، واحدهای مولد برق، صنایع آلیاژی، ساخت زیردریایی ها، کارخانه های ساخت مواد شیمیایی، دستگاه های خنک کننده نیروگاه های اتمی و حرارتی و ده ها مورد دیگر به شمار می آید.

تیتانیوم را همچنین می توان با آهن، آلومینیوم، وانادیم و مولیبدن آلیاژ کرد تا ماده ای سخت تر و سبک تر به دست اید که در ساخت سامانه های هوایی مانند موتور جت، موشک و فضاپیما به کار می آید.

آلیاژ این فلز کاربردهای نظامی هم دارد و در فرآیندهای صنعتی، کارخانه های نمک زدایی، تولید کاغذ، خودروسازی، کشاورزی و ساخت اندام های مصنوعی، درون کاشت های استخوانی، ابزارهای دندان پزشکی و ریشه درمانی، پروتز ایمپلنت دندانی، ساخت کالاهای ورزشی، جواهرسازی، ساخت گوشی همراه و... به کار می آید.

برترین کشورهای تولیدکننده

آخرین داده های سازمان زمین شناسی امریکا درباره تولید اسفنج تیتانیوم در جهان و کشورهای برتر تولیدکننده، به سال 2016 میلادی برمی گردد.بر اساس این داده ها در این سال، 170 هزار تن اسفنج تیتانیوم در جهان تولید شد. برترین کشورهای تولیدکننده به این شرح فهرست می شوند.


1-چین

چین بیشترین تیتانیوم را در جهان تولید می کند. حجم تولید آن در کل سال 2016 میلادی  60هزار تن بود. چین ذخایر تیتانیوم را در 108 پهنه معدنی و در 21 استان، نواحی شهری و مناطق خودمختار خود کشف کرده است. استان سیچوان، تیتانیوم خیزترین منطقه این کشور است. چین بیشترین ذخایر تیتانیوم جهان را در اختیار دارد که بیشتر آنها از کانی ایلمنیت به دست می آید.

2-روسیه

روسیه دومین تولیدکننده بزرگ تیتانیوم در جهان است که در سال 2016 میلادی 38 هزار تن از این فلز تولید کرد. 3 مورد از بزرگ ترین معادن تیتانیوم روسیه شامل «پودوسکی» در جمهوری کارلیا، «روچار» در ناحیه فدرال شرقی و «یوگاووستوشنایاگرمیخا» در استان مورمانسک هستند. در سال 2010 میلادی روسیه اعلام کرد در منطقه «دره تیتانیوم» بر ساخت محصولات تیتانیوم متمرکز شده است.

دره تیتانیوم یک منطقه ویژه اقتصادی برنامه ریزی شده در استان سوردلوسک است. هم اکنون شرکت روسی «وی اس ام پی ا-آویسما» که بزرگ ترین شرکت تولیدکننده تیتانیوم در جهان است، فعالیت این منطقه ویژه را پیش می برد.

3-ژاپن

ژاپن سومین کشور برتر در تولید تیتانیوم جهان است و در سال 2016 میلادی 54 هزار تن از این فلز تولید کرد. تیتانیوم ژاپن در معدن کاباساوا که در کنار شهر سِندای و در منطقه توهوکو قرار گرفته، تولید می شود.
تیتانیوم در ژاپن به صورت اسفنج تیتانیوم و به وسیله شرکت «اوساکا تیتانیوم تکنالوجیز» تولید می شود. این شرکت دومین شرکت بزرگ تولیدکننده تیتانیوم در جهان است.

4-قزاقستان

قزاقستان چهارمین تولیدکننده بزرگ تیتانیوم در جهان به شمار می آید و در سال 2016 میلادی، 9هزار تن تیتانیوم تولید کرد.این در حالی است که در شرق این کشور، ذخایر گسترده ای از تیتانیوم کشف شده است و قزاقستان در سال های اخیر توانسته توجه سرمایه گذاران بین المللی را به ذخایر گسترده فلز و مواد معدنی خود از جمله ذخایر تیتانیوم جذب کند.در سال 2010 میلادی، شرکت پوسکو در کره جنوبی اعلام کرد با شرکت «یوکی تی ام پی» در قزاقستان در زمینه تولید تیتانیوم وارد همکاری شده است.

5-اوکراین

اوکراین پنجمین تولیدکننده بزرگ تیتانیوم در جهان، در سال 2016 میلادی 7500 تن از این فلز تولید کرد. صنعت تیتانیوم این کشور شامل تولید کانی های روتیل، ایلمنیت و اسفنج تیتانیوم در شرکت تیتانیوم و منگنز «زاپاروژای» می شود و چند تولیدکننده کوچک تر نیز شمش تیتانیوم تولید می کنند.

6-هند

هند ششمین تولیدکننده بزرگ تیتانیوم در جهان است که در سال 2016 میلادی، تولید خود را به 500 تن رساند. این رقم نسبت به سال 2015 میلادی تغییری نداشت. هند جایگاه ذخایر اصلی کانی روتیل به عنوان یکی از اصلی ترین کانی هایی است که تیتانیوم از آن به دست می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>