اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید کنندگان وانادیم

وانادیوم، این فلز نقره ای خاکستری، بیشتر برای تولید فرووانادیوم جهت تولید فولادهای زنگ نزن و دیگر آلیاژها مورد استفاده قرار می گیرد.

چین به عنوان رهبر تولیدکنندگان فرووانادیوم در جهان شناخته می شود، اما بسیاری از تولیدکنندگان چینی تولید خود را به حالت تعلیق درآورده اند.گفته می شود که این اقدام در راستای بهبود عملکرد و برآورده سازی الزامات زیست محیطی صورت گرفته است.

این تعلیق به عنوان جرقه ای در راستای افزایش قیمت ها عمل کرد، اگرچه علاقه مند شدن صنعت باتری جهان به باتری های جریان اکسایش  کاهش وانادیوم نیز باعث تلنگر به بازار این فلز شد.

در سوی عرضه، مجموع تولیدات وانادیومی در سال 2017 چیزی در حدود 80 هزار تن بود که اندکی بیش از مقدار تولیدات در سال 2016 رشد داشت. طبق آخرین اطلاعات از سوی سازمان زمین شناسی آمریکا، تنها 4 کشور در سال 2017 دست به تولید معدنی این محصول زده اند.

1 - چین

چنان که اشاره شد، چین بزرگ ترین تولیدکننده وانادیوم در سال 2017 بوده است. حجم تولیدات وانادیوم این کشور در سال گذشته 43 هزار تن بود. این در حالی است که چین در سال 2016 بیش از 45 هزار تن وانادیوم تولید کرد.

این غول دنیای بسیاری از مواد اولیه، در تولید وانادیوم نیز با اختلاف بسیار زیادی گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده و بزرگ ترین متقاضی این فلز نیز محسوب می شود. اگر چه حجم تولید فولاد زنگ نزن چین در سال های اخیر کاهشی نسبی را شاهد بود، اما این کشور همچنان بزرگ ترین مصرف کننده وانادیوم بر شمرده می شود.

2 - روسیه

دومین تولیدکننده بزرگ وانادیوم در سال 2017 با حجم تولید 16 هزار تن، روسیه بود. این میزان از تولید، مشابه با سال 2016 بود و تغییری نکرد. بنا به اطلاعات سازمان زمین شناسی ایالات متحده آمریکا، روسیه دومین ذخایر بزرگ وانادیوم جهان را در اختیار دارد. این منابع چیزی در حدود 5 میلیون تن تخمین زده می شود.

3 - آفریقای جنوبی

تولید وانادیوم در آفریقای جنوبی طی سال های اخیر روندی صعودی را تجربه کرده است. این کشور در سال 2017 چیزی در حدود 13 هزار تن وانادیوم تولید کرد که نسبت به سال قبل از آن 3 هزار تن رشد داشت. در حالی که فعالیت معدن آهن و وانادیوم Evraz Highveld این کشور در سال 2015 متوقف شده بود، پس از فرآیند های بهبود در عملیات و راه اندازی مجدد، تولید معادن وانادیوم این کشور بهبود پیدا کرد.

شرکت Bushveld Mineral یکی دیگر از تولیدکنندگان وانادیوم آفریقای جنوبی است. این شرکت مالک 3 منطقه معدنی در مجتمع Bushveld آفریقای جنوبی است. شرکت Bushveld Mineral اعلام کرده است که منابع ثبت شده وانادیوم با عیار بسیار بالایی را در اختیار دارد.

4 - برزیل

چهارمین و آخرین تولیدکننده وانادیوم جهان برزیل است. حجم تولید وانادیوم این کشور از 8 هزار تن در سال 2016 به بیش از 8 هزار و 400 تن در سال 2017 رسید. برزیل این رشد در تولیدات را به Largo Resources مدیون است.

این شرکت خود را به عنوان تنها تولیدکننده محصولات خالص وانادیومی در برزیل معرفی کرده است. در ضمن معدن Maracas Menchen نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین معادن پرعیار وانادیوم جهان به شمار می رود و گفته می شود که در 3ماهه پایانی سال 2017 شرکت Largo Resources با ثبت رکوردی به تولید 2 هزار و 539 تن وانادیوم پنتوکساید دست زده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>