اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلز وانادیم

توجه به فلز وانادیوم برای استفاده در تولید سلول های ذخیره انرژی، انحصار مصرف آن را از بازار فولاد خارج خواهد کرد. نگرانی از میزان عرضه، همچنان به افزایش نرخ فرو وانادیوم و وانادیوم پنتوکساید در جهان دامن می زند.

به طور کلی می توان گفت وضعیت کنونی وانادیوم در جهان متاثر از عوامل گوناگون است. کاهش موجودی باعث افزایش نرخ در بازار چین سپس جهان شده است.نرخ فرو وانادیوم در اروپا در سطوح بسیار پایینی ثابت مانده و از دیگر سو بازار فرو وانادیوم در امریکا همچنان باعث نگرانی سرمایه گذاران از آینده آن است.

آخرین ارزیابی متال بولتن از نرخ فوب چین برای فرو وانادیوم در 5بهمن 1396 58.5 تا 60.5دلار به ازای هر کیلوگرم بوده است. به دلیل فاصله گرفتن مقدار تقاضا از عرضه در چین، نرخ فوب این کشور برای وانادیوم پنتوکساید چیزی حدود 26.7 تا 29.3دلار بر هر کیلوگرم افزایش پیدا کرد.

در سال گذشته میلادی، نرخ وانادیوم در کنار سایر فلزات مورد استفاده در باتری ها مانند لیتیوم و کبالت بیش از 130درصد افزایش داشت اما مهم ترین دلیل افزایش نرخ را می توان تقاضای بسیار زیاد صنعت فولاد دانست.افزایش تقاضا برای تولید میلگرد در جهان موجب افزایش تقاضا در حوزه فولادهای مستحکم و در نتیجه وانادیوم شده است.

درحال حاضر بیشترین کاربرد وانادیوم در تولید فولادهای زنگ نزن است.با توجه به رشد فناوری ذخیره انرژی و استفاده از وانادیوم در این حوزه می توان گفت تقاضای کوتاه مدت وانادیوم به فولاد بستگی دارد اما تقاضای بلندمدت به کاربردهای آن در عرصه انرژی وابسته است. از دیدگاه بلندمدت، حوزه باتری و انرژی برای وانادیوم دارای رشد بسیار زیادی است و تأثیر چشمگیری بر تقاضای وانادیوم خواهد داشت.

گمانه زنی هایی که درباره تولید باتری های جریان اکسایش کاهش وانادیومی وجود دارد تا وارد دنیای ذخیره انرژی شود، خوشبینی هایی را نسبت به بازار وانادیوم در این حوزه ایجاد کرده است.این باتری ها بیشتر برای برنامه های ذخیره سازی انرژی در شبکه استفاده می شوند اما برخی منابع، از آنها به عنوان رقیبی برای باتری های لیتیوم یون یاد کرده اند.

تخمین زده شده که ارزش این باتری ها که در امسال میلادی 230.2میلیون دلار است، در سال های پیش رو افزایش یابد و به 946.3میلیون دلار تا سال 1401خورشیدی برسد.نقش وانادیوم در فضای ذخیره سازی انرژی در حال پررنگ شدن است و انتظار می رود سرمایه گذاران در زمینه مواد فلزی مانند وانادیوم به رشد این فلز در بازار لوازم الکترونیکی نیز توجه کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>