اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات چادر مشکی:
امروزه بحث واردات چادر مشکی در ایران بسیار داغ است در حالی که تنها یک تولید کننده این محصول در کشور وجود دارد و بیشتر نیاز کشور از طریق واردات، رفع می گردد. به همین دلیل امروز می خواهیم در رابطه با این موضوع توضیح دهیم.

واردات چادر مشکی، با توجه به رسم و فرهنگ مردم کشور ایران جای تعجب دارد. چون چادر مشکی یکی از مناسب ترین پوشش ها برای بانوان ایرانی است و تعداد افراد زیادی در کشور ایران از این پوشش استفاده می کنند.

این در حالی است که با توجه به آمارهایی که گرفته ایم در حال حاضر تنها یک کارخانه در ایران مشغول تولید و تامین چادر مشکی است و این میزان تولید جوابگوی یک کشور نیست به همین دلیل ناچاریم به واردات چادر مشکی روی بیاوریم تا زمانی که تولیدی های بسیاری در کشور ایران در رابطه با این محصول ساخته شوند.

در حال حاضر نیاز بازار کشور برای تامین چادر مشکی حداقل 10 میلیون متر در سال است، این در حالی است که یک کارخانه تولیدی اگر با ظرفیت 100 درصدی خط تولید خود کار کند، می تواند 20 درصد از این آمار را می تواند تامین کند و این نمی تواند مساله جالبی برای کشور ایران باشد، به همین دلیل روی آوردن به واردات چادر مشکی، امری کاملا بدیهی و طبیعی است و شاهد آن هستیم که بسیاری از تامین کننده ها به واردات این محصول روی آورده اند.

میزان واردات چادر مشکی به ایران:
میزان واردات چادر مشکی به ایران حدود 50 الی 100 میلیون متر در سال است و در این رابطه آمار دقیقی وجود ندارد، اما مساله ای که مهم است در حال حاضر بیش از 80 درصد از نیار کشور در ارتباط با این محصول از طریق واردات تامین می شود.

چادر مشکی

به هر حال کیفیت پارچه های وارداتی به نسبت پارچه های تولیدی در داخل کشور بیشتر است، اما در سال‌های اخیر تلاش های مناسبی از سوی تولید کنندگان این چادر برای اخذ استاندارد ملی ایران صورت گرفته. هم چنین تمامی استاندارد ها و قوانینی که در ارتباط با کیفیت چنس چادر مشکی وجود دارد باید رعایت شود تا بیشترین استفاده را از آن بتوان انجام داد.

به هر حال در سال های اخیر، تمهیدات زیادی برای قاچاق واردات چادر مشکی صورت گرفته و به نظر می رسد تا حدودی مسئولین در این امر موفق بوده اند، ولی به هر حال قاچاق ورود این کالا، رقابت این محصول را ناعادلانه کرده و همین مساله موجب نارضایتی تولید کننده های چادر مشکی در ایران شده است، به طوری که این افراد می گویند برای تامین مواد اولیه این چادر مشکی بایستی به صورت کاملا قانونی از گمرک کشور تامین کنیم این در حالی است که بسیاری از افراد به شکل کاملا غیر قانونی، محصول نهایی را به صورت قاچاق از مرزهای بین المللی کشور تامین می کنند.

به هر حال ما هم به عنوان یکی از شرکت های بازرگانی در زمینه مشاوره صادرات و واردات، اعتقاد داریم که بایستی به صورت کاملا قانونی واردات چادر مشکی به کشور ایران وارد شود، به هر حال این روش، فضای رقابت در زمینه تولید و واردات چادر مشکی را سالم نگه می دارد و همین مساله باعث توسعه و بهبود در کیفیت این محصول می شود.

چادر مشکی از نظر جنس و طرح انواع مختلفی دارد و هر کدام از این مدل ها، از نظر کیفیت در سطح بالا یا پایین قرار می گیرند، اعتقاد داریم که اگر برای واردات چادر مشکی استاندارد اجباری منظور گردد، دیگر شاهد ورود کالاهای نامرغوب و بی کیفیت به داخل کشور ایران نخواهیم بود و این قضیه می تواند در افزایش کیفیت محصولات وارداتی تأثیر گذار باشد.

همان طور که اشاره کردیم، تولید چادر مشکی در ایران تنها توسط یک شرکت تولید کننده آن هم در شهرکرد انجام می شود، این در حالی است که بسیاری از این تولید کننده ها به با شکست مواجه شدند، یکی از مهم ترین عوامل مربوط به شکست این تولید کننده ها نداشتن دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است، دانش تولید این پارچه به ترتیبی نیست که بتوان با تجربه عادی و روزمره فراگرفت.

اما مشکل دوم که مسیر واردات چادر مشکی به ایران را هموار کرده، نداشتن ماشین آلات و تجهیزات مناسب برای تولید این محصول است، به طوری که بسیاری از سرمایه گذاران بدون داشتن این اطلاعات وارد حوزه تولید چادر مشکی می شوند و در نهایت با شکست مواجه می شوند.

آمار جالب از میزان واردات چادر مشکی به ایران بیان شده به طوری که در سال 94، حدود 14 هزار تن از این محصول وارد کشور شد، این در حالی است که در سال 95 و با وجود راه اندازی خط تولید کارخانه حجاب که مخصوص تولید چادر مشکی در ایران است، این آمار به حدود 18 هزار تن رسیده است.

در حالی که با راه اندازی این خط تولید بایستی شاهد کاهش واردات چادر مشکی به ایران می شدیم اما این آمار در طول یک سال بالاتر رفته و این قضیه نشان می دهد راه اندازی خط تولید، برای چادر مشکی در ایران نیاز به دانش و انتقال فناوری از کشورهای صادر کننده این محصول است و به سادگی نمی توان خط‌تولید این محصول را راه اندازی کرد.

در سال های گذشته دو شرکت ایران مرینوس و پشم بافی آسیا بر روی تکنولوژی خود، برای تولید چادر مشکی بسیار کار کردند اما هیچ گاه نتوانستند یک برند از خود بسازند و با شکست مواجه شدند این در حالی است که هر روز شاهد افزایش واردات چادر مشکی به ایران هستیم.

به نظر می رسد، افرادی که علاقه مند به خدمت گذاری در این حوزه مقدس هستند و می خواهند در این زمینه نامی برای خود دست و پا کنند، در حال حاضر ورود به واردات چادر مشکی بسیار بهتر از راه اندازی خط تولید آن جواب می دهد، و طبق آماری که از سال های گذشته به شما عزیزان ارائه کردیم هر فردی که اقتصادی فکر کند می داند که در حال حاضر راه اندازی خط تولید چادر مشکی، نمی تواند کار عاقلانه ای باشد، در حالی که ورود به بخش واردات چادر مشکی، می تواند سودآوری بسیار بیشتری برای آن ها داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>