اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید کنندگان منگنز در جهان

کشور افریقای جنوبی با میانگین ذخیره پایه و اقتصادی منگنز 4000 و 18 میلیارد تن در رتبه اول قرار دارد. کشور اوکراین با میانگین ذخیره پایه و اقتصادی منگنز 520 و 140 میلیارد تن در رتبه دوم قرار دارد.کشور گابون با میانگین ذخیره پایه و اقتصادی منگنز 160 و 20 میلیارد تن در رتبه سوم قرار دارد.

مجموع ذخائر اقتصادی جهان 92 برابر مقدار تولید شده درسال 1998 است. بنابراین در کوتاه مدت هیچ گونه کمبودی از نظر ذخائر منگنز وجود ندارد. منابع منگنز موجود در کشورهای آفریقای جنوبی و اوکراین مجموعا 74 درصد ذخائر اقتصادی و 88 درصد ذخائر پایه جهان را تشکیل می دهند. درعوض بزرگ ترین مصرف کنندگان که ژاپن، آمریکا و اروپای غربی هستند، تقریبا هیچ ذخیره اقتصادی از منگنز ندارند.

منابع منگنز موجود در کشور آفریقای جنوبی بزرگ ترین منابع منگنز در جهان هستند و در حدود 54 درصد ذخائر اقتصادی و 80 درصد ذخایر پایه جهان را در بر می‌گیرند به علاوه با در نظر گرفتن عیار بالای ذخائر منگنز در کشور آفریقای جنوبی و عیار پایین ذخائر کشور اوکراین، آفریقای جنوبی بیش از 80 درصد ذخائر اقتصادی با عیار بالای جهان را داراست.

بیشتر ذخائر آفریقای جنوبی در ایالت کیپ شمالی قرار دارد که در منطقه ای به طول 150 کیلومتر گسترده شده است. قسمت شمالی آن در منطقه کالاهاری یک ذخیره رسوبی اقیانوسی است که کانسنگ آن مناسب مصارف متالوژیکی است.

بخش جنوبی این ذخیره درمنطقه پست ماسبرگ از نوع ذخیره ثانویه غنی شده است که بخش پر عیار آن به دلیل استخراج در حال اتمام است. در حال حاضر تولید اصلی شامل کانسنگهای منگنز آهندار است.مجموع ذخایر پایه کشورهای عضو اتحادیه شوروی سابق CIS توسط اداره زمین شناسی آمریکا در حدود 142 میلیون تن و ذخایر اقتصادی نیز برابر 570 میلیون گزارش شده است.

با این وجود اداره اطلاعات معدنی مسکو مجموع ذخائر پایه کشورهای CISرا برابر 3100 میلیون تن برآورد کرده است. براساس این گزارش، کشور اوکراین 75 درصد کل ذخائر این منطقه را داراست. و کشورهای قزاقستان با 13 درصد، گرجستان با 7 درصد و روسیه با 5 درصد کل ذخائر جهان در ردیف های بعدی قرار می‌گیرند.ذخائر منگنز کشورهای عضو اتحاد شوروی سابق عموما کم عیار بوده و متوسط عیار منگنز در حدود 20 تا 25 درصد می‌باشد.

در کشور اوکراین 25 درصد ذخائر دارای عیار بالاتری بین 27 تا 31 درصد منگنز هستند.مجموع ذخائر منگنز موجود در کشور چین با حدود 40 میلیون تن، 6 درصد کل ذخائر جهان برآورد شده است. ذخائر کشور چین عموما کم ٦ عیار بوده و به طور متوسط عیارمنگنز 20 تا 25 درصد است.

با توجه به عی ار نسبتا کم منگنز و همچنین به دلیل بالا بودن فسفر موجود در سنگ، کشور چین سالیانه مقادیر متنابهی منگنز پر عیار جهت اختلاط و تهیه کانسنگ خام مورد نیاز برای صنایع متالوژیکی خود وارد می‌کند.

کانسنگ منگنز ذخائر منطقه مواندا در جنوب شرقی کشور گابن از مرغوب ترین انواع ذخائر جهان از نظر عیار منگنز است. عیار منگنز در سنگ به طور متوسط بین 50 تا 53 درصد است. ولی مقدار فسفر و آلومینای آن نیز بیشتر از حد معمول است این ذخائر از نوع ذخائر بر جای غنی شده هستند. مجموع ذخائر اقتصادی کشور گابن در حدود 45 میلیون تن و ذخایر پایه آن در حدود 150 میلیون تن برآورد شده است.

این ذخائر با فرض ثابت ماندن تولیددر سطح فعلی برای بیش از 100 سال کفایت می‌کنند.استرالیا با 26 میلیون تن، هند با 24 میلیون تن و برزیل با 21 میلیون تن ذخائر اقتصادی منگنز از دیگر کشورهای دارای ذخائر مهم منگنز هستند. ذخائر منطقه گروت آیلنت استرالیا از نوع رسوبی لاتریتی می‌باشد که کانیهای اصلی تشکیل دهنده آن کریپتوملان و پیرولوزیت هستند.

ذخائر منگنز کشور برزیل در منطقه مارابا در ایالت ارسیا، آندراپرداش، کارناتاکا و گوا قرار گرفته اند. پارا قرار دارد ذخائر مهم منگنز کشور هندوستان در مناطق ماهار اشترا مدهیاپراش ذخایر و پتانسیلهای عمده منگنز در ایران: میزان ذخیره قطعی و احتمالی منگنز ایران در طی دوره از 4/1 میلیون تن در سال 1376 به 3/9 میلیون تن در سال 1378 و 4/1 میلیون تن در سال 1380 رسیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>