اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش تهیه چسب کاغذ دیواری
رنگ دیوار های خانه یکی از مواردی است که بسیار در معرض دید قرار دارد و هماهنگی آن با سایر وسایل خانه بسیار اهمیت دارد. امروزه دیوار پوش های متنوعی در بازار وجود دارد که باعث می شود تنوع طلبی در رنگ دیوار ها بیشتر شود. اگر شما نیز به تعداد دفعات زیاد دیوار پوش منزلتان را عوض می کنید بهتر است خودتان با فوت و فن این کار آشنا شوید و به سادگی این کار را در منزل انجام دهید.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری
امروزه برای زیبا سازی منازل از دیوار پوش های متنوعی استفاده می شود. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون هستید می توانید از انواع کاغذ دیواری در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنید. بعد از انتخاب مدل کاغذ دیواری به مرحله نصب کاغذ دیواری می رسیم. اگر می خواهید از کاغذدیواری سه بعدی یا کاغذ دیواری گل دار استفاده کنید نصب آن را به نصابان ماهر واگذار کنید. اگر می خواهید از کاغذ دیواری های ساده در رنگ های متنوع استفاده کنید باید از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده کنید. در این مقاله قد داریم روش های تهیه چسب کاغذ دیواری را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

ابزار مورد نیاز برای تهیه چسب کاغذ دیواری

  • رول کاغذ دیواری متناسب با چیدمان منزل
  • چسب چوب
  • کاردک پلاستیکی
  • موکت بر
  • قلمو نقاشی
  • چسب مخصوص کاغذ دیواری.

کاغذ دیواری

زیر ساخت نصب کاغذ دیواری

ابتدا زیر ساخت نصب کاغذ دیواری را فراهم کنید.اگر می خواهید دیوارپوش هایتان ظاهر زیبایی داشته باشند و بدون عیب و ایراد نصب شوند باید یک سری نکات را قبل از نصب آنها انجام دهید. برای این کار لازم است در ابتدا دیوارتان را مورد بازبینی قرار دهید تا اگر مشکل رطوبت، ترک و یا غیره باشد رفع نمایید تا پس از نصب دچار مشکل نشوید.

برای این کار باید ببینید که زیر ساختی که قرار است زیر دیوار پوش قرار بگیرد چیست اگر دیوارتان گچی است و قبلا نقاشی نشده است بهتر است قبل از نصب روغن الیف بر روی دیوار با استفاده ار فرچه رنگ بمالید تا دیوار لغزندگی کافی پیدا کند، بعد از این کار می توانید چسب چوب روی روغن زده تا دیوارپوش بهتر بر روی دیوار بنشیند.

اگر دیوارتان قبلا رنگ شده است می توانید اندکی چسب چوب را با آب رقیق کرده و سپس آن را همانند رنگ بر روی دیوار بمالید. این کار علاوه بر اینکه گرد و غبار را از روی دیوار پاک می کند باعث می شود که چسب مخصوص کاغذ دیواری راحت تر بر روی کار بنشیند. چنانچه حتی دیوار خانه شما گچ کاری هم نشده است و سنگی است باید دیوارتان را در ابتدا بتونه کاری کنید برای این کار می توانید مل و چسب کاغذ دیواری را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی سنگ ها بمالید و سپس روند بال را برای آن ادامه دهید.

کاغذ دیواری

بهترین روش برش کاغذ دیواری
حالا که دیوار آماده شده می توانید برش کاغذ دیواری ها را شروع کنید. برای این کار ابتدا ارتفاع دیوار را دقیق اندازه بگیرید. معمولا بیشتر خانه های استاندارد ارتفاع 270 سانتی متری دارند. حالا از لب قرنیز دیوار قواره اول را 10 سانتی متر بیشتر یعنی 280 سانتی متر اندازه می گیرید و با تیغ موکت بری برش می زنید. درنظر گرفتن 10 سانت اضافه برای همسان کردن بالا و پایین دیوار و گل کاغذ الزامی است.

حالا شما نمونه اول را دارید و باید سراغ نمونه کناری آن بروید. برای برش نمونه دوم، ابتدا گل های هر دو کاغذ دیواری را با هم تنظیم کنید تا پس از نصب شکل زیبایی به خود بگیرد. یادتان باشد در برش قواره دوم ممکن است 40 تا 60 سانتی متر از کاغذتان برای جور شدن گل ها با هم پرت برود که کاملا طبیعی است.

حالا قواره دوم را پس از جور کردن گل های هر دو با هم به اندازه طول قواره اول برش می زنید و همین کار را در قواره سوم و بعدی ها ادامه می دهید. در هر کدام از قواره ها، جور بودن گل ها بسیار مهم است. اما اگر در 2، 3 قواره اول گل های کاغذ با هم جور شد خیالتان برای ادامه کار راحت تر خواهد شد. بعد از برش دادن هر 3 قواره نوبت نصب آنها روی دیوار می رسد.

نصب کاغذ های برش خورده
کاغذ های یک دیوار، از پیش مشخص شده، برش خورده و در کنار هم چیده شده اند. حالا باید چسب را بسازید. برای این کار، 100 گرم پودر چسب را در نیم لیتر آب حل کنید. برای اینکه چسب یکنواختی داشته باشید باید پس از اضافه کردن پودر به آب، دائم آن را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. حالا نوبت آن است که پشت کاغذ دیواری را با استفاده از قلمو، چسب کاری کنید.

کاغذ دیواری

چسب را به گونه ای بزنید که در همه سطح کاغذ و به صورت مساوی پخش شود. قواره اول را که چسب زدید آن را چند تا بزنید و از قسمت بالا به پایین به دیوار بچسبانید. از آنجا که قواره شما 10 سانت اضافی دارد می توانید از بالا و پایین 5 سانت کامل درنظر بگیرید. هنگام چسباندن قواره اول، به نیمه که رسیدید دست بکشید و سراغ نصب قواره دوم بروید. این کار به شما کمک می کند تا 2 قواره را راحت تر با هم تراز و جور کنید. قواره دوم را نیز پس از جفت کردن گل ها با هم تا نصفه می چسبانید و بعد نیمه نچسبیده قواره اول را به صورت کامل نصب می کنید. همین قاعده نصفه چسباندن را تا آخر دیوار ادامه بدهید. یادتان باشد، درز کاغذ های دیواری باید به سمت نور تنظیم شود تا کار زیبا تر به نظر برسد.

چسباندن هر قواره را که تمام کردید، خیلی نرم با کاردک پلاستیکی روی کاغذ بکشید تا خوب به دیوار بچسبد. تمام کاغذهای یک طرف دیوار که نصب شد، فرصت دارید تا اضافه های بالا و پایین را با استفاده از تیغ موکت بری حذف کنید و یک دیوار تر و تمیز داشته باشید. فراموش نکنید، اگر پایین دیوارتان قرنیز دارد، کاغذ دیواری را تا لب آن بکشید و روی آن را آزاد بگذارید.

نصب کاغذ دیواری حرفه ای
هنگام نصب کاغذ دیواری ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید که بروز آنها ناگزیر به نظر می رسد. اگر هنگام نصب مشاهده کردید که کاغذتان از وسط تا خورده یا شکسته شده، نگران نباشید چرا که این ترک ها و شکستگی ها پس از نصب و صاف کردن کاغذ با کاردک پلاستیکی روی دیوار از بین می رود. مشکل مهم دیگر، پیدا شدن حباب های ریز و درشت زیر کار است. شاید شما بخواهید با دست یا کاردک کشیدن، این حباب ها را از بین ببرید.

اما باید بدانید که این بخشی از فوت وفن کاغذ های دیواری کردن است و حباب ها معمولا 2- 3روز پس از نصب خودبه خود از بین می روند. این اتفاق در فصل سرد سال بیشتر رخ می دهد. برای تهیه چسب کاغذ دیواری باید به غلظت عسل یا رنگ برسید تا کیفیت آن از بین نرود. برای نصب کاغذ دیواری روی ستون ها یا دیوارهای پله و محوطه های دوبلکس، بهتر است هنگام انتخاب و خرید سراغ مدل های گلدار نروید. چرا که جور کردن گل هر قواره کاغذ های دیواری هنگام نصب کمی مشکل می شود. تا آنجا که می توانید کاغذ دیواری کردن خانه تان را در روزهای گرم سال انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ندا پرستار:
من از رونیا کاغذ دیواری خریدم ولی بعدش گفتن نمیشه روی سیمان نصب کرد. البته سیمان صافه. میخواستم ببینم درسته؟
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>