اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اخیراً ناجی سلامی رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور و احمد کریمی دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور در نامه ای به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، درخواست به روزرسانی نرخ تن بر کیلومتر راه داشته اند.

به گزارش تین نیوز، در این نامه آمده است: «هدف از اجرای طرح محاسبه نرخ حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر، واقعی کردن کرایه حمل، تأمین هزینه های ناوگان و تضمین سود حاصل از سرمایه گذاری است اما با وجود گذشت دو سال از اجرای این پروژه، حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر، همچنان بخشی از عوامل مؤثر در تعیین کرایه حمل دیده نشده است.»

در این نامه تأکید شده است که علاوه بر آن نرخ تعیین شده تا زمانی پاسخگوی هزینه ها و سود حاصل از سرمایه گذاری است نرخ انواع کالا و خدمات در بخش حمل و نقل جاده ای و عمومی افزایش قابل ملاحظه ای نداشته باشد از همین رو در هر زمان که احساس شود نرخ شاخص پاسخگو نیست، بلافاصله باید به روزرسانی شود.

در این نامه ذکر شده است که در دو سال گذشته، تعیین نرخ برای مدت زمان مشخص یک ساله محاسبه و اجرا شده است؛ هر چند که شاخص 1822 ریال به طور کامل در سراسر کشور اجرا نشده است اما در صورت اجرای کامل نیز با توجه به افزایش بی رویه و سرسام آور نرخ کالا و اقلام پر مصرف نظیر لاستیک، روغن موتور، قطعات یدکی و... باز هم پاسخگوی هزینه ها نیست.

در پایان این نامه از معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار این شده اند که در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه کمیته راهبری با موضوع تعیین نرخ شاخص بر اساس هزینه های فعلی به منظور ابلاغ و اجرا در سراسر کشور هماهنگی ها و اقدامات لازم به عمل آورند.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>