اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هشدارهای فلز کبالت

هشدارهای کبالتی

کارشناسان علوم پرتودرمانی معتقدند که فلز کبالت پودر شده خطر آتش سوزی دارد و بهتر است همه ترکیبات کبالت را «سمی و خطرناک» برشمرد، مگر اینکه خلاف آن ثابت شده باشد. گرچه بیشتر ترکیبات کبالت خیلی هم زهرآگین نیستند.

«کبالت 60» که ارسال کننده اشعه گامای قوی است می تواند در اثر تماس با بدن انسان، ایجاد سرطان هم بکند و بلعیدن ناخودآگاه پرتوهای حاوی غبار کبالت منجر به ورود مقداری کبالت به درون بافت های بدن شده که به کندی از بدن خارج می شود.

به گفته پزشکان کبالت 60 در مقابله های اتمی هم خطرساز است، چون ارسال های نوترونی، مقداری از آهن را به ایزوتوپ رادیواکتیو تبدیل می کند که برای انسان خطرناک است، بعضی از طراحی های تسلیحات اتمی، باید به گونه ای باشد که میزان کبالت 60 را که به عنوان ذرات رادیواکتیو پراکنده می شوند، افزایش دهند.

گاهی اوقات آنها را بمب های کثیف یا بمب کبالت هم می نامند. خطر اصلی مواجهه انسان با این بمب ها، هنگام استفاده از آن در زمان های غیرجنگ یا استفاده های نادرست یا سرقت آن از واحدهای رادیوتراپاتیک پزشکی است.

پزشکان همچنین اذعان دارند که کبالت به طور گسترده در محیط های مختلف وجود دارد و با تنفس هوا، آشامیدن آب و خوردن غذاهای حاوی کبالت، مقداری از آن وارد بدن انسان می شود، تماس پوست با خاک یا آب دارای کبالت نیز راه دیگر ورود کبالت به بدن انسان است.

با این حال وجود کبالت برای بدن انسان اهمیت زیادی دارد، زیرا همانطور که گفته شد، بخشی از ویتامین «21B» را تشکیل می دهد و از آن برای برطرف کردن عارضه کم خونی در زنان باردار هم استفاده می شود، ولی مقدار زیاد کبالت در بدن مضر است و حتی اگر کبالت در هوای اطراف مان بیشتر از حد مجاز باشد مشکلات تنفسی را بر انسان عارض می کند و بیماری هایی چون تهوع، برخی مشکلات بینایی، مشکلات قلبی و آسیب رسیدن به تیروئید در اثر مصرف بالای کبالت در انسان بروز می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>