اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یک کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذارانی که به دنبال فعالیت های سودده و اثربخش در اقتصاد ایران هستند، می توانند در بنادر و پسکرانه آن سرمایه گذاری کنند.
علی قنبری درباره فعالیت های سازمان بنادر و روند توسعه ای که در این بخش دنبال می شود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های اقتصادی که می تواند توسعه یافتگی یک کشور را به نمایش بگذارد، بنادر و فعالیت های پسکرانه آن است؛ کشورهای که در این بخش به خوبی عمل کردند توانستند صادرات خود را تقویت کنند و به درآمدهای ارزی بی افزایند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بنادر ایران و پسکرانه آن قابلیت های زیادی دارند که سرمایه گذاران می توانند از آن بهره ببرند، تصریح کرد: سرمایه گذاران و صاحبان پول آشنایی مناسبی از بنادر و جایگاهی که این بخش در اقتصاد دارد را ندارند و همین امر باعث شده که پسکرانه بنادر کشورمان با وجود پتانسیل های فراوانی که دارد مانند سایر کشورهای پیشرفته رشد نکند.
وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه پسکرانه و سرمایه گذاری در بنادر و حتی تامین تجهیزات تسهیلات خوبی در نظر گرفته است و از جمله سازمان های است که به بخش خصوصی اعتقاد دارد، لذا این فرصت بسیار خوبی است که صاحبان پول و ثروت که به دنبال فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری سودده هستند، وارد این حوزه شوند.
قنبری با بیان اینکه سازمان بنادر به معنای واقعی فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کرده است، افزود: اقتصاد ایران دوران خاصی را سپری می کند و تمام بخش ها در حال حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی هستند، بدین جهت برای آنکه اقتصاد ایران پویا شود، سرمایه گذاری در بنادر یکی از راهکار های توسعه اقتصادی است.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدام های که در بخش دریا و بندر می توان انجام داد و خوشبختانه سازمان بنادر در دوره جدید خود به این مهم پرداخته توسعه بنادر کوچک و واگذاری آن به بخش خصوصی است.
این استاد دانشگاه گفت: بنادر کوچک؛ می توانند فرصت خوبی برای توسعه تعاملات اقتصادی ایران با منطقه ایجاد کنند، اگر بخش خصوصی در این بخش ورود می تواند عملیات صادرات و واردات مواد اولیه تولید سرعت پیدا می کند و انگیزه برای فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>