اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد فلز نیکل

کاربردها

تقریبا 65% نیکل مصرفی در دنیای غرب برای تولید لوازم فولاد ضد زنگ بکار می رود. 12% دیگر آن به مصرف آلیاژهای عالی می رسد. 23% باقی مانده نیز در مصارفی مانند تولید آلیاژ فلزات، باطری های قابل شارژ، کاتالیزورها، سکه ها و ابزار ریخته گری و فلزکاری تقسیم می شود.مصارف کلی نیکل به صورت زیر است:

  • فولاد ضد زنگ و دیگر آلیاژهای ضد زنگ.
  • فولاد نیکل برای تولید فلز سلاح ها و گاو صندوق ها کاربرد دارد.
  • آلیاژ آلنیکو برای تولید آهن ربا
  • فلز Mu که قابلیت نفوذ پذیری مغناطیسی بالایی داشته و برای صفحه نمایشهای مغناطیسی استفاده می شود.
  • آلیاژ کابلهای انتقال حافظه که در ساخت ربات ها کاربرد دارد.
  • باطری های قابل شارژ، مانند باطریهای نیکل هیدروکسیدی و نیکل کادمیوم.
  • ضرب سکه. در ایالات متحده و کانادا، نیکل برای سکه های 5 سنتی استفاده می شود که آنها نیز نیکل نامیده می شوند.
  • آبکاری الکتریکی
  • ظروف ضد حرارت برای استفاده در آزمایشگاه های شیمی
  • نیکل مشتق شده، یک کاتالیزور است که برای هیدروژنه کردن روغن سبزیجات بکار می رود.

محصولات و کاربردها

نیکل، بر خلاف مس به ندرت بدون فرآوری مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین، ویژگی فیزیکی و مکانیکی محصولات نیکلی مورد توجه نبوده و نیکل تنها براساس ترکیب شیمیایی آن بازیابی می شود. بازیابی نیکل براساس خلوص شیمیایی آن به 2 دسته محصولات کلاس یک یا کلاس دو انجام می شود.

محصولات با خلوص بالا، کاتد الکترولیزی، پودرها و گرانول های تصفیه شده کربونیلی و نیکل پودری یا آجری که هیدروژن آن کاهش داده شده، جزو کلاس یک دسته بندی می شوند. نیکل تجاری این کلاس به طور معمول خلوص 99/7درصد یا بالاتر دارد.

کلاس 2 شامل انواع درجات فرونیکل، اکسید نیکل و اکسید نیکل فلزی است. محصولات کلاس 2 نیکل، ارزان تر از کلاس یک به فروش می رسند. برخی از محصولات نیکلی برای کاربردهای ویژه طراحی شده اند، مانند نیکل حاوی 0/02درصد گوگرد که از سوی شرکت Inco به عنوان یک ماده اند فعال در صنعت آبکاری توسعه یافته یا پودرهای ویژه مورد استفاده در باتری های Ni-Cd. اصلی ترین کاربرد نیکل، تولید فولاد ضد زنگ بوده و بیش از 50 درصد مصرف نیکل را به خود اختصاص می دهد.

بعد از آن، تولید آلیاژهای آهنی و آلیاژهای پایه نیکلی در رده های بعدی قرار دارند. میزان مصرف نیکل در آبکاری تنها 11 درصد است. فولاد ضد زنگ نیکل دار که در ساخت لوازم مورد نیاز مصرف کنندگان مانند سینک های آشپزخانه، تجهیزات لباسشویی و مبلمان، قطعات آبکاری نیکلی برای دوچرخه، جواهر، قاب عینک و سازهای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد، یک چهارم کل مصرف نیکل را به خود اختصاص می دهد.

کاربرد فولادهای ضد زنگ نیکل دار در ساخت واگن های قطار و تریلرهای مخزن دار، به دلیل استحکام بالا، وزن کم و نیاز کم به نگهداری و تعمیرات، رو به افزایش است. صنایع اتومبیل سازی و شیمیایی نیز از نظر میزان مصرف نیکل در رده های بعدی قرار دارند. کاربرد فولاد ضد زنگ نیکل دار در صنایع ساختمان سازی، الکترونیکی، تجهیزات کنترل محیطی و تولید مواد غذایی نیز رو به رشد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>