اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید کنندگان فلز نیکل

تا به امروز فولادهای زنگ نزن بزرگ ترین مشتری بازار نیکل بوده اند. این فولادها سهم بیش از 60 درصدی از بازار نیکل را در اختیار خود دارند و سایر کاربردهای نیکل در مراتب بعدی قرار می گیرند.

1 - اندونزی

بزرگ ترین تولیدکننده معدنی نیکل در سال 2017، اندونزی بود. نکته قابل توجه در مورد این کشور آن است که حجم تولید نیکل در سال 2017 شاهد افزایش 2 برابری نسبت به سال قبل بود. در سال 2016 میزان تولید نیکل این کشور چیزی حدود 200 هزار تن بود، اما در سال 2017 به 400 هزار تن رسید.

نکته جالب توجه اما این که با وجود این حجم بالا از تولید، این کشور قوانین ممنوعیت صادراتی را تصویب کرد که باعث افزایش نسبی قیمت ها در بازار جهانی شد. به علاوه در حالی که این کشور موفق به افزایش 2 برابری تولید خود شد، به دلیل افت تولید در سایر کشورها، تغییر چندانی در مجموع تولید نیکل دنیا در سال 2017 اتفاق نیفتاد، یکی از این کشورها فیلیپین بوده است.

2- فیلیپین

فیلیپین مقام دوم تولید نیکل در جهان پس از اندونزی را داراست اما بر خلاف اندونزی، کشور فیلیپین با افت حجم تولید در سال 2017 مواجه شد. در این سال میزان تولید نیکل توسط فیلیپین 230 هزار تن نیکل محتوی بود و این درحالی است که در سال 2016 نیکل محتوی معدنی تولیدی این کشور بیش از 347 هزار تن بود. قوانین زیست محیطی و حمایت از تولیدات داخلی این کشور در سال 2017، منجر به کاهش میزان تولید نیکل توسط این کشور شد.

3- کانادا

کانادا نیز به عنوان سومین کشور تولیدکننده نیکل مانند فیلیپین با کاهش تولید معدنی نیکل مواجه شد و از 236 هزار تن نیکل محتوی در سال 2016 به 210 هزار تن در 2017 افت پیدا کرد. علت کاهش حجم تولیدات کانادا در این سال نیز بسته شدن معادن در استان مانیتوبا این کشور برای مراحل تعمیر و به سازی توسط شرکت واله بود.

4- کالدونیای جدید

کالدونیای جدید، مجموعه جزایر تحت تملک فرانسه در اقیانوس آرام، یکی از غنی ترین سرزمین ها از لحاظ ذخایر معدنی نیکل در دنیا است. با آنکه آمار خیلی دقیقی از میزان ذخایر کالدونیا در دسترس نیست، اما گفته شده است که بیش از یک چهارم ذخایر نیکل جهان در این مجموعه جزایر قرار دارد.

در سال 2017 میزان تولید نیکل توسط این کشور 210 هزار تن نیکل محتوی بود که نسبت به سال 2016 با تولید 207 هزار تن تغییر چندانی نداشت.

5- استرالیا

استرالیا نیز در سال 2017 با کاهش حجم تولید مواجه شد و از 204 هزار تن در سال 2016 به 190 هزار تن نیکل محتوی رسید. این حجم از تولید، استرالیا را در رده پنجم تولیدکنندگان نیکل در جهان قرار داده است.

6- روسیه

کاهش بیش از 40 هزار تن در تولید نیکل توسط روسیه قابل توجه است. این کشور در سال 2016 بیش از 222 هزار تن نیکل محتوی تولید کرده بود در حالی که در سال 2017 با کاهش 8 درصدی حجم تولیدات محتوی نیکل آن به 180 هزار تن رسید.

عمده تولید نیکل در روسیه که توسط شرکت نورنیکل انجام می شود در سال 2017 با چالش های عملیاتی روبه رو بود و این امر منجر به کاهش حجم تولیدات این شرکت شد.

کشورهایی با تولیدات نیکل کمتر از 100 هزار تن

نکته ای که نمی توان از آن چشم پوشید آن است که کشور چین به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فولادهای زنگ نزن و متقاضیان اصلی نیکل در جهان، تولیدات نیکلی کمتر از 98 هزار تن را در هر 2 سال اخیر داشته است.

این در حالی است که براساس اطلاعات سازمان زمین شناسی ایالات متحده، ذخایر معدنی این کشور در سطح کشورهای بزرگ تولیدکننده نیکل معدنی است. گواتمالا با 68 هزار تن، کوبا با 51 هزار تن، کلمبیا با 49 هزار تن، آفریقای جنوبی با 49 هزار تن، ماداگاسکار با 45 هزار تن، و آمریکا با 23 هزار تن نیکل محتوی در سال 2017 در رتبه های بعدی از نظر تولید قرار گرفتند. سهم سایر کشورهای جهان در تولید معدنی نیکل در سال 2017 در مجموع 150 هزار تن بود.

در نتیجه مجموع تولیدات نیکل محتوی در جهان در سال 2017، چیزی حدود 2 میلیون و 100 هزار تن بود و چنان که گفته شد حجم تولیدات نسبت به سال 2016 تغییر چندانی نداشت. نمودار 1 میزان تولید نیکل کشورهای جهان را در 2 سال اخیر با یکدیگر مقایسه می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>