اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلیاژ های فلز نیکل

نیکل از واژه kupfer Nickel گرفته شده است که معدن کاران قرون وسطای ساکسون به کانی که به اشتباه آن را کانه مس می پنداشتند ولی نمی توانستند از آن مس استحصال کنند اطلاق می شد ولی این کانی آرسنید نیکل یا نیکولیت بود. استفاده از نیکل را می توان به 3500 سال قبل از میلاد نسبت داد.

1- آلیاژ مس - نیکل

نیکل و مس در همه نسبتها در یکدیگر قابل انحلال هستند.مهم ترین آلیاژهای مس - نیکل حاوی حدود 67% نیکل و 33 % مس مس باشد که مونل نامیده می شود.

این آلیاژها دارای کاربردهای عالی در آب دریا می باشند و مقاومت بالایی در برابر حمله حلال های کلردار، بیشتر اسید ها و همه قلیاها دارند.

2-آلیاژهای کرم - نیکل

کروم یکی از مهم ترین عناصر آلیاژی برای مقاومتبه خوردگی زیاد و مقاومت در دماهای بالا در آلیاژهای پایه نیکل است.این عنصر دارای انحلال پذیری حالت جامد بالا در حدود 30 % در دمای اتاق، در نیکل می باشد.

اینکونل 600 یک آلیاژ مهندسی استاندارد برای استفاده در محیط های شدیدا خورنده در دماهای بالا می باشد که یک آلیاژ Ni-Cr-Fe حاوی 15.5 % کرم و 8% آهن است.این آلیاژ قابل عملیات حرارتی نمی باشد ولی می تواند به وسیله کارسرد استحکام یابد.

3-سوپر آلیاژ پایه نیکل

نیکل همچنین می تواند پای های برای سوپر آلیاژ با مشخصات دما بالا - استحکام بالا باشد. سوپر آلیاژها، در موتور جت و توربین های گازی استفاده می شوند.

سوپر آلیاژها از آهن، کبالت یا نیکل ساخته می شوند. سوپر آلیاژها همچنین شامل سایر فلزات مانند کرم، تنگستن، آلومینیوم و تیتانیوم می باشند.سوپر آلیاژها مقاوم به خوردگی بوده و خواص خود را در دمای بالا حفظ می کنند.

روش تولید

هر چند که کانی های اصلی در تمام کانسارهای سولفیدی بزرگ مانند همدیگر هستند، مقدار نسبی پیروتیت، پنتلاندیت و کالکوپیریت تغییر فراوانی می کند.مقادیر نسبی این سه کانی به میزان زیادی تعیین کننده این است که کدام روش فرآوری را انتخاب کنیم.

علاوه بر تولید نیکل، مقادیر فراوانی از محصولات فرعی ارزشمند مانند مس، کبالت، فلزات خانواده پلاتین، طلا، نقره، سلینم، تلوریم، گوگرد و آهن را می توان از کانه های سولفیدی به دست آورد.کبالت عمدتا به صورت انحلال جامد در پنتلاندیت یافت می شود که درصد نیکل آن بین 5-1 % است.

ذرات مجزای طلا، نقره و فلزات خانواده پلاتین را بندرت می توان یافت و این فلزات معمولا به صورت انحلال جامد در فاز های سولفیدی یافت می شوند.طراحی سیستم فرآوری بگونه ای انجام می شود که بازیافت کلی بهینه از مجموعه فلزات موجود حاصل گردد.کانسارهای سولفیدی بزرگ نیکل در کانادا، شوروی سابق، جمهوری آفریقای جنوبی، استرالیا، زیمبابوه و فنلاند یافت می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>