اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد فلز گالیوم

کاربردها

عمده ترین مورد استفاده گالیم در IC های آنالوگ است و دومین کاربرد نهائی عمده آن در دستگاههای الکترونیک نوری می باشد.گالیم چون باعث خیس شدن شیشه یا چینی می شود، در ساخت آئینه های بسیار شفاف بکار می رود.

به طور وسیع برای استحکام نیمه هادیها داشته و در ساخت ابزار جامد مثل ترانزیستور مورد استفاده قرار می گیرد.گالیم به راحتی با بیشتر فلزات آلیاژ تشکیل داده و به عنوان بخشی از آلیاژهای زود ذوب بکار می رود.استفاده از گالیت منیزیم دارای ناخالصی، در ساخت پودر فسفر فعال شده با اشعه ماورای بنفش آغاز گشته است.

کاربردهای عنصر گالیم

آلیاژهای گالیم در برخی از ترمومترهای پزشکی به عنوان جایگزین های غیر سمی جیوه استفاده می شود.آینه ها و دماسنج های پزشکی استفاده می شود

گالیوم آرسناید در تولید نیمه هادی عمدتا برای دیودهای لیزری، دیودهای نوری و پانل های خورشیدی استفاده می شود. در نیمه هادی های با سرعت بالا برای ساخت تلفن های همراه بکار می رود همچنین برای ایجاد آینه های درخشان استفاده می شود.گالیم برای ساخت ترکیبات گالسیوم آرسنید و نیترید گالیم استفاده می شود که برای ساخت این دستگاه ها استفاده می شود.

گالیم برای تولید چراغ های آبی روشن استفاده می شود.گالیم در تامین انرژی برای برنامه های کاربردی فضایی مانند ماهواره ها و ماموریت های مریخ استفاده می شود.

گالیم نیز در بعضی داروها و داروهای رادیو اکتیو استفاده می شود. به عنوان مثال، ایزوتوپ رادیواکتیو Ga-67 به عنوان یک آزمایش پزشکی هسته ای برای بررسی التهاب، عفونت و سرطان در بدن استفاده می شود.

نیترات گالیم در بسیاری از داروها و به عنوان درمان برای هیپرکلسمی، بیماری که می تواند به رشد تومورهای استخوانی منجر شود. گالیم نیز به عنوان درمان برای سرطان، بیماری های عفونی و بیماری التهابی پیشنهاد شده است.

با این حال، قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی گالیم ممکن است باعث تحریک گلو یا سینه شود، و گازها می توانند به برخی شرایط جدی منتهی شوند، طبق گفته Chemistry LibreTexts.یون گالیم به نظر می رسد خواص آنتی بیوتیک دارد و باعث مرگ باکتری ها می شود.گالیوم آرسنید در ترانزیستورها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد علی افسری خطیبی:
خوب است ولی کافی نیست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>