اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه کشف روبیدیم

تاریخچه کشف روبیدیم

روبیدیم در سال 1861 در هایدلبرگ آلمان توسط رابرت بونسن و گوستاو کیرچوف با استفاده اسپکتروسکوپی کشف شد. این روش جراحی در طی دو سال اختراع و توسعه یافته بود.

در قلب طیف سنجی یک منشور شیشه ای قرار می گیرد که نور را از یک شعله به یک طیف تقسیم می کند شبیه همان طوری که قطرات باران می تواند نور خورشید را به رنگین کمان تقسیم کند. طیف سنج طیفی را افزایش داده و اجازه می دهد جزئیات آن بررسی شود.

هنگامی که بونسن و کیرشفف نمکهای مختلف را در شعله اختراع بونسن اختراع کردند، خطوط رنگی را در هر طیفی که گرفته بودند دیدند.هیجان انگیزاینکه، آنها کشف کردند که این خطوط رنگی منحصر به هر کدام از مواد سوزانده شده است. خطوط طیفی یک روش برای «انگشت گذاری» یک عنصر بود.

Bunsen و Kirchoff سزیم را در سال 1860 کشف کردند که طیف آب معدنی را تجزیه و تحلیل کردند.در سال 1861 آنها شروع به مطالعه مواد معدنی لپیدولیت lepidolite (یک لیتیوم، پتاسیم و سیلیکات آلومینیومی) کردند که در زاکسن (ساکسونی ایالتی در شرق آلمان) آلمان یافت شد.

بونسن و کرچف از اسید هیدروکلروپلاتنیک استفاده می کنند تا کلرپلاتین پتاسیم را از مواد معدنی رسوب کند. در کلرپلاتین پتاسیم آنها نمک دیگری یافتند.قرار دادن این نمک در مشعل بونسن، آنها طیف را دیدند که شامل بسیاری از خطوط جدید است. دو مورد از این خطوط فوق العاده برجسته بودند.

بونسن و کیرچف در یادداشتهای خود نوشتند: هیچ یک از خطوط متعلق به هیچ اجسام شناخته شده قبلی نیست. از این رو برای این فلز جدید نام روبیدیم از روبیدیم لاتین rubidiumکه برای بیان تاریکترین رنگ قرمز استفاده شده است پیشنهاد می شود.

بونسن قادر به استخراج فلز روبیدیم از نمک کلرید توسط الکترولیز بود. او دریافت که فلز بیشتر الکتروپوزیتی نسبت به پتاسیم بوده و آب آزاد شده هیدروژن را تجزیه می کند.

غلظت روبیدیم در لپدولیت تا این اندازه کوچک بوده است که بونسن و کرچف برای پردازش 150 کیلوگرم (330 پوند) از سنگ برای استخراج فلز به اندازه کافی برای مطالعه خواص آن مورد نیاز بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>