اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ظروف سفالی

صادرات ظروف سفالی ایران: 
صادرات ظروف سفالی ایران می تواند حجم بالایی از سود را به تجار این بخش بدهد به شرط اینکه در انتخاب جامعه هدف جهت تبلیغات و برند شدن در این حوزه دقت لازم را داشته باشند.

ظروف سفالی

صادرات ظروف سفالی:
قبل از اینکه به بحث اصلی بپردازیم بهتر است بررسی کنیم ببینیم اگر به بیش از 50 تا 60 و حتی 200 سال پیش برگردیم آیا در بین اقلام صادراتی از ایران می توانیم ظروف سفالی و همچنین سایر انواع صنایع دستی را مشاهده کنیم؟

قطعاً در سال های نه چندان دور این ظروف یکی از اصلی ترین کالاهایی بود که بین تجار ایران و سایر کشورها رد و بدل می شد و قاعدتاً از این تجارت‌ها سود بسیار قابل توجهی سهم ایران بود.

ظروف سفالی

ویژگی اصلی ظروف سفالی ایران:
ویژگی اصلی ظروف سفالی ایران مثل تمامی انواع صنایع دستی این کشور زیبایی آن و طرح هایی که دارد و مهم تر از آن ناشی از قدمت و فرهنگ ایران بودن می باشد، برای تولید این ظروف امروزه نیاز به دانش، تجربه و مهارت است و حوصله ای که فقط هنرمندان ایرانی دارند و این سبب شده است که در دنیا کپی برداری از این ظروف بسیار بسیار سخت شود، اما متاسفانه ما نتوانستیم از این دانش و فنی که داریم در جهت کسب درآمد در سال های اخیر استفاده کنیم.

انواع ظروف سفالی

انواع ظروف سفالی:
اگر بخواهیم در زمینه صادرات ظروف سفالی درجه یک از ایران بحث و برنامه ریزی کنیم باید حتماً بازار جهانی آن را بشناسیم، امروزه به طور کلی دو نوع ظروف سفالی در ایران تولید و در جهان خرید و فروش می‌شود، دسته اول ظروف سفالی که لعاب ندارند و در واقع ظروفی که به رنگ کوزه و همین رنگ خاک می‌باشند.

ظروف سفالی

بزرگ‌ترین وارد‌کننده‌های ظروف سفالی:
در رابطه با این ظروف امروزه در دنیا بیش از 1.6 میلیارد دلار خرید و فروش وجود دارد، بزرگ‌ترین کشورهایی که این محصولات را خریداری می کنند کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، انگلیس، فرانسه و همه کشورهای تاپ دنیا هستند.

بازار کشورهای خاورمیانه امروز برای ظروف بدون لعاب سفالی 85 میلیون دلار و برای ظروف لعاب دار سفالی بیش از 100 میلیون دلار گنجایش دارد، کشورهایی مثل عراق، امارات، ترکیه، عربستان، کویت و قطر بزرگ‌ترین وارد کننده‌های ظروف سفالی هستند و ما باید بتوانیم برای این‌ها برنامه‌ریزی کنیم و به آن‌ها بفروشیم.

اگر بازار کشورهای حوزه CIS را بررسی کنید متوجه می شوید این کشورها، که بزرگ‌ترین آن‌ها روسیه است بالای 30 میلیون دلار در سال، ظروف سفالی بدون لعاب، اما بالغ بر 190 میلیون دلار ظروف سفالی لعاب دار وارد می‌کنند و ما باید بررسی کنیم ببینیم کشورهایی مثل روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ارمنستان که بالاترین میزان واردات در این کشورها را دارند آیا می‌توانند مشتری کالاهای ما باشند؟ آیا ما می‌توانیم به این‌ها ظروف سفالی در انواع لعاب دار و بدون لعاب بفروشیم؟

ظروف سفالی

سهم کشورهای حوزه آ.ث.آن در خرید ظروف سفالی:
کشورهای حوزه آ.ث.آن، کشورهای بسیار بسیار رو به رشدی در سال گذشته بودند، امروزه از اصلی‌ترین قطب‌های اقتصاد دنیا شدند و یکی از بزرگ‌ترین اقتصادات دنیا را ما امروز داریم در کشورهای آ.ث.آن می‌بینیم، این کشورها در سال‌های گذشته عددهای قابل توجهی برای واردات ظروف سفالی ثبت کردند، در سال 2018 این کشورها حدود 30 میلیون دلار برای خرید ظروف بدون لعاب و بالغ و 60 میلیون دلار برای واردات ظروف لعاب دار هزینه کردند، سنگاپور، مالزی، تایلند و ویتنام سردمداران واردات ظروف سفالی در کشورهای حوزه آ.ث.آن بودند.

ظروف سفالی

صادرات تجار ایرانی در ظروف سفالی:
به نظر شما ایران تا چه حد توانسته است در زمینه معرفی و صادرات ظروف سفالی در یک سال گذشته موفق عمل کند؟ متاسفانه تجار ایرانی و تولید کننده های انواع ظروف سفالی لعاب دار و بدون لعاب به طور کلی توانستند در یک سال گذشته کمتر از نیم میلیون دلار صادرات داشته باشد این یعنی یک عدد بسیار بسیار پایین، یک عددی که ما می توانستیم آن را چند صد برابر کنیم و پول های خوبی را از بازارهایمان به دست بیاوریم.

امروزه بازارهایی که محصول سفالی ایران آنجا عرضه می شود کشورهایی مثل عراق و امارات است که این ها هم در واقع یک بازار اشباع شده است و دیگر جای کار در این کشورها وجود ندارد اما ما بازارهای رو به رشدی مثل کشور روسیه، اکثر کشورهای حوزه CIS و کشورهایی مثل ازبکستان، ارمنستان، اکثر کشورهای حوزه خاورمیانه مثل کشورهایی نظیر عمان، قطر و کویت را داریم که هر کدام سالانه بیش از ده ها میلیون دلار واردات ظروف سفالی انجام می‌دهند، باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

ظروف سفالی

ویژگی‌های ظروف سفالی که در ایران تولید می‌شوند:
اگر بررسی کنید متوجه می شوید ظروف سفالی که در ایران تولید می شوند ویژگی های بسیار خاصی دارد چه از نظر زیبا شناختی و فرهنگی، که سبب می شود اکثر کشورهایی که در پی خرید ظروف سفالی هستند را به سمت ما بکشاند.

امروزه در اکثر شهرهای کویری ایران مثل همدان، سمنان، بخشی از بلوچستان، جنوب خراسان و سایر نقاط ایران انواع ظروف سفالی بر اساس تمدن آن منطقه از کشور در سال های گذشته تولید می‌شود و هر کسی که در این زمینه کارشناس باشد می‌داند که کیفیت کار و آن ایده‌ای که در تولید ظروف سفالی لاله جین به کار گرفته شده است با ظروف سفالی کرمان و حتی بلوچستان و گناباد متفاوت است، ما می‌توانیم از این فرهنگ گسترده و متنوع ایران در تولید ظروف سفالی استفاده کنیم و انواع محصولات سفالی، به صورت لعاب‌دار و بدون لعاب را تولید کنیم و متناسب با ذائقه مردم کشورهای مختلف به بازار عرضه کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>