اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد فلز زیرکونیوم

کاربردها

مهم ترین کاربردهای زیرکونیوم، در صنعت سفال سازی به صورت جسم نسوز و ماسه ریخته گری می باشد.به عنوان سنگ جواهر مورد استفاده در جواهرات به بازار عرضه شده و اکسید آن، برای تولید کردن محرک الماس و زیرکونیای مکعبی شکل تهیه شده است.

زیرکونیوم، قدرت جذب پایینی در جذب نوترونها دارد که این ویژگی، آن را برای استفاده از انرژی اتمی مطلوب می سازد. بیش از 90% محصولات فلز زیرکونیوم به مصرف تجاری در تولید نیروی اتمی می رسد. رآکتورهای جدید تجاری می توانند نیم میلیون فوت فلز زیرکونیوم را برای لوله سازی بکار ببرند.

زیرکونیوم به طور گسترده، توسط صنایع شیمیایی برای لوله کشی در محیط خورنده استفاده می شود.زیرکونیوم، آتش زا است و در جنگل ها برای آتش زدن استفاده می شد.کربن آن به عنوان محلول ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

اکسید زیرکونیوم ناخالص، زیرکونیا، برای ساختن ظرف مخصوص ذوب فلز در آزمایشگاه بکار می رود که بتواند در برابر گرمای زیاد مقاوم باشد. همچنین برای پوشاندن کوره ذوب استفاده شده، به عنوان جسم نسوز در صنایع شیشه سازی و سفال سازی بکار می رود.

بافت انسانی به راحتی می تواند این فلز را به صورت مفاصل و بازوهای مصنوعی تحمل کند.در تهویه کننده های هوا به عنوان گیرنده، در لوله جارو برقی، رشته های لامپ و فلزات خاص دیگر استفاده می شود.

آلیاژ زیرکونیوم و Niobium، خاصیت ابررسانایی در دماهای پایین را برای زیرکونیوم در بردارد که برای ساختن آهن رباهای بسیار قوی توسط نیروی الکتریکی در مقیاس زیاد استفاده می شود.

ایزوتوپها

زیرکونویم طبیعی از 4 ایزوتوپ پایدار و یک ایزوتوپ رادیواکتیو Zr-96 که طول عمر درازی دارد تشکیل شده است. دومین ایزوتوپ رادیواکتیو و پایدار این عنصر، Zr-93 است که نیمه عمر آن 1.53 میلیون سال می باشد. برای این عنصر 18 ایزوتوپ رادیواکتیو دیگر شناسایی شده اند که بیشتر آنها نیمه عمری کمتر از یک روز دارند.

به جز Zr-95 با نیمه عمر 64.02 روز Zr-88 با نیمه عمر 63.4 روز و Zr-89 با نیمه عمر 78.4 ساعت. حالت Decay اولیه قبل از Zr-92 الکترون گیری و حالت اولیه بعد از آن خوردگی بتا می باشد.

هشدارها

انسان با ترکیباتی که حاوی زیرکونیوم است، کمتر روبرو می شود با این حال این فلز زیاد سمی نیست. گرد این فلز در هوا آتش می گیرد و باید به آن به صورت عاملی برای آتش سوزی گسترده یا انفجار توجه کرد. زیرکونیوم هیچ گونه نقش بیولوژیکی ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>