اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با کمی تامل به تاریخ صنعت و تغییر و تحولات به وجود آمده در علم بشری، مشاهده می کنیم که بشر همواره از علم در جهت ایجاد راحتی و انجام سریع تر امور و در نهایت سرعت بخشیدن به زندگی انسان بهره برده و می برد. در این میان یکی از آن ابزاری که در سایه تلاش علمی بشر در خدمت انسان به کمک تعلق بشر در آمده صنعت ساخت و طراحی و نصب آسانسور است که نقش بسزایی در بسیاری از امور زندگی و کمک به انسان دارد.مانند حمل بارهای سنگین، حمل بارهای بیمارستانی، حمل مسافرین در ساختمان بالای پنج طبقه به ویژه آسمان خراش ها و برج ها، حمل مصالح و بسیاری از کارهایی که در صورت نبودن آن انسان می بایستی رنج و محنت بسیار برای انجام آن متحمل می شد.
با توجه به آنچه آمد، دراین مقاله بر آنیم تا نحوه ثبت شرکت آسانسوری را برای علاقه مندان به تأسیس این شرکت ها مورد بحث قرار دهیم. لطفاَ ما را تا انتهای این مقاله همراهی بفرمایید.

آسانسور


آسانسور:
آسانسور(به فرانسوی Ascenseur) یا بالابر(برای حمل بار) یا آسان بر(برای حمل انسان)؛اتاقک متحرکی است که به وسیله آن از طبقه ای به طبقات بالا روند یا از طبقه بالا به پایین فرود آیند. به عبارت دیگر آسانسور تجهیزات حمل و نقل عمودی است که حرکت مردم یا کالا بین طبقات را تسهیل می بخشد.
شرکت های آسانسوری:
شرکت هایی هستند که در موضوع فعالیت خود (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به بالابر و آسانسور را قید نمایند، این شرکت ها قبل از به ثبت رسیدن نیازی به ارائه مجوز ندارند و می توان این نوع شرکت ها را در دو قالب سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت رساند.
برای ثبت شرکت در زمینه آسانسور باید به طور کلی به موضوع تمام امور مربوط به آسانسور از قبیل:نصب، راه اندازی، و تعمیرات توجه نمود.
شرکت های آسانسوری در حال حاضر به صورت اختیاری می توانند به عضویت در سندیکا ⃰ آسانسور ایران برسند.شرایط عضویت در این سندیکابرای شرکت های آسانسوری به طور کامل در سایت http://iseei.net شرح داده شده است.
سندیکا: سازمانی است برای کسانی که در یک حرفه معین کار می کنند؛ سندیکاها نظارت دارند تا محل های کار، قانون ها وقراردادها را رعایت کنند؛آنان در زمینه مسائل پیرامون شرایط کاری نیز به اعضاء خود یاری می رسانند.

آسانسور


موضوع فعالیت سندیکا آسانسور:
ساماندهی و قانون مندی در امور حرفه ای و تخصصی مربوط به آسانسور و پله برقی در ایران به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت طراحان، سازندگان، تولید کنندگان، فن آوران و فروشندگان طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی و فعالین خدمات وابسته به آن برای تمرکز امور فنی و مهندسی و برخورداری از سیاست گذاری مناسب و واحد جهت مقاصد تولیدی و تجارتی و خدماتی در زمینه فوق و نیز به منظور تامین حقوق و منافع اشخاص حقیقی یا حقوقی که موضوع فعالیت و اشتغال آنها در امور مذکور باشد، سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته به آن طبق مبانی ذیل تشکیل می گردد:
ماده4اساسنامه: حوزه فعالیت سندیکا:
حوزه فعالیت سندیکا در سراسر ایران است و می تواند پس از تصویب هیات مدیره و تایید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در مراکز استان ها شعبه و در شهرستان ها در صورت لزوم نمایندگی دایر نماید؛ شرایط تشکیل شعب و نمایندگی ها می بایست مطابق با آیین نامه های اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران باشد.

آسانسور

ماده6 اساسنامه: اهداف سندیکا آسانسور:
- تلاش در جهت تعیین و اجرای استاندارد ملی برای کلیه مراحل فروش، طراحی، ساخت و تولید آسانسور و پله برقی و انواع قطعات آن و نیز نصب و را ه اندازی، تعمیر و نگهداری و بهره برداری اسانسور و پله برقی
- کوشش در ساماندهی برای جذب افراد حقیقی و حقوقی که جهت عضویت در سندیکا واجد صلاحیت می باشند و تلاش گروهی در جهت تامین منافع به حق و اعضاء در راستای منافع مالی کشور
- حمایت از تولیدات ساخت داخل یا تلاش برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی، همچنین ارائه برنامه های لازم به منظور ارتقاء دانش فنی و دستیابی به تکنولوژی آسانسورهای پیشرفته
- فعالیت در زمینه صادر نمودن آسانسور و پله برقی و خدمات مربوط به آن به خارج از کشور خصوصا کشورهای همجوار
- تشکیل مراکز آموزشی و تحقیقات علمی و صنعتی، برگزاری سمینارهای تخصصی و همچنین حضور در سمینارهای مختلف جهانی و ترجمه و تالیف مقالات علمی و صنعتی مرتبط با صنعت آسانسور و پله برقی
- تشکیل و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی مربوط به صنعت آسانسور و پله برقی
- انجام هر نوع فعالیت اداری، فرهنگی، علمی، صنعتی، اقتصادی، بازرگانی، تحقیقاتی و...در داخل و خارج از کشور که در جهت اهداف عالیه سندیکا باشد
- تشکیل شرکت های تعاونی به منظور جذب، سرمایه و ارائه خدمات به اعضاء در زمینه فعالیت های ساخت و تولید، طراحی ومهندسی، صادرات و واردات
- ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف سندیکا و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی
- تلاش برای ایجاد فضای مناسب جهت رقابت سالم و منصفانه و ایجاد فرصت های مناسب برای کلیه اعضاء جهت ورود به بازارها

آسانسور


ثبت شرکت آسانسوری
همان طور که بیان شد شرکت های آسانسوری را می توان در دو قالب شرکت سهامی خاص وشرکت با مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسانید، در ادامه ضمن توضیح مختصر در مورد این شرکت های پر کاربرد به شرایط ومدارک لازم جهت ثبت شرکت های آسانسوری می پردازیم:
شرکت سهامی خاص:
شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولواینکه موضوع عملیات آن بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین، تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.عنوان " شرکت سهامی خاص" باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
شرایط لازم جهت ثبت شرکت آسانسوری سهامی خاص:

حداقل 3 نفر سهامدار و 2نفر بازرس (که بازرسین نباید از اعضا باشند.)
میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت صدهزارتومان می باشد.
واریز 35درصد از سرمایه شرکت در بانکی به نام شرکت در شرف تأسیس
مدارک لازم:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • امضای اقرارنامه

آسانسور

شرکت با مسئولیت محدود:
شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود قید شود.
شرایط ثبت شرکت آسانسوری با مسئولیت محدود:

  • وجود 2 نفر عضو
  • سرمایه ثبت شرکت حداقل یک میلون ریال
  • تعهد به پرداخت کل سرمایه و اقرار مدیر عامل به دریافت آن

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت آسانسوری با مسئولیت محدود:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فتوکپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکاء
  • اقرارنامه امضا شده
  • اخذ مجوز درصورت نیاز
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>