اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 تحلیل کالاهای صادراتی

روش‌های تحلیل کالاهای صادراتی:
در این مقاله قصد داریم به روش‌های تحلیل کالاهای صادراتی بپردازیم. قبل از اینکه خود شما شروع به تحلیل کالاها نمایید، ما برای شما تحلیل هایی انجام می دهیم تا بتوانید به درستی مسیر خود را انتخاب نمایید و کالای درستی را مورد هدف قرار دهید.

روش‌های تحلیل کالا شامل چند نوع می‌شوند:
یک سری از روش‌ها که موثرترین روش‌های تحلیل هستند روش‌های بنیادین می باشند، که در ایران خیلی به بحث‌های بنیادین پرداخته نمی‌شود.

اکثرا ما در تحلیل‌های خود در مورد این صحبت می‌نماییم که یک کالا که در کشور عراق فروخته می‌شود در کشورهای قطر، عمان و کویت چگونه فروخته خواهد شد و بنیاد مصرفی آن کالا را در کل دنیا نمی‌سنجیم.

اساس کار و ریشه کار را نمی بینیم و فقط به این نگاه می کنیم که ما باید صادرات داشته باشیم. اما به این نکته توجه نمی شود کشوری که خرید بیشتری از یک محصول دارد دلیل نمی شود مناسب ترین هدف برای صادرات ما باشد.

اینکه چرا کشورهای دیگر کالایی را نمی خرند و چرا کشورهایی می خرند؟ چرا بعضی کشورها بیشتر خریدند؟ چرا برخی کشورها در طی 5 سال گذشته بیشتر رشد کردند و چرا بعضی کشورها رشد منفی داشتند؟ چرا ما به بعضی کشورها می توانیم فروش داشته باشیم و چرا به بعضی کشورها نمی توانیم فروش داشته باشیم؟ چطور می شود یک کشوری که در سال 2017 میزان صادراتش از ما صفر بوده است، در سال 2018 دومین وارد کننده یک کالا از ایران در آن کالای خاص بوده است؟ دلیل این اتفاق چیست؟

وقتی می خواهیم به خوبی و با دقت به تحلیل‌ها نگاه نماییم می فهمیم که تحلیل صرفا جدول و نمودار نیست.

تحلیل مجموعه دانش و مسائلی است که بتواند به شما یک دیدگاه واقعی ارائه دهد. برای این که بتوانیم به درستی وارد تجارت شویم و مسیرهای کشف نشده و حقیقت‌های بازار دنیا را بشناسیم، این تحلیل‌ها صرفا دانشی نیست که بتوانیم انتقال دهیم. ما این دانش را از طریق تجربه به دست آورده ایم.

جنس این دانش، دانشی نیست که از مطالعه کتاب به دست بیاید. دانشی است که از طریق سفر کردن و دیدن مردم دنیا و تجارت کردن با آنها به دست می آید.

اهمیت رفتار شناسی خرید کالا در تحلیل بازار:
مشتری ها چگونه کالاهای خود را می‌خرند. خرید کالاها در بازار جهانی چطور است؟ ما نیاز داریم فکر کنیم و رفتار شناسی داشته باشیم. رفتارشناسی به ما کمک می کند تا بفهمیم در یک برند چطور باید کار کرد.

زمانی که مشتری‌ها می خواهند کالایی را خریداری کنند از مسیرهای مختلفی اقدام می‌کنند. ما به عنوان خریدار در اولین مرحله برای خرید یک کالا به دنبال یک رابطه مطمئن و قوی هستیم که بتوانم کالا را از آن تامین کنیم. این رفتار در داخل ایران و خارج ایران تفاوتی ندارد.

درست است که تحقیق می کنیم ولی بازهم به دنبال رابطه هستیم. اکثر ما به علت اینکه رابطه ای پیدا نمی‌کنیم به اینترنت مراجعه می کنیم. اما در خیلی از معاملات دنیا این مسئله وجود ندارد. تجارت‌ها اساسا رابطه‌ای می‌باشند.

نقش مهم ارتباطات در تجارت
به طور مثال کالای نفت را بررسی می کنیم. آیا کسی که در یک کشور دیگر به دنبال خرید نفت خام است از طریق اینترنت اقدام می نماید؟ جواب خیر است. بلکه از طریق رابطه ها این کار را انجام می دهد.

آنهایی که اهل رابطه سازی هستند خودشان می‌دانند. یعنی از هر پیام و تماس تلفنی که دریافت می‌کنند یک رابطه ایجاد می‌کنند و این رابطه را قوی نگاه می‌دارند و گسترش می‌دهند. این افراد تجار موفقی می‌شوند و بیشترین فروش‌ها را دارند.

آن‌هایی که به دنبال این هستند که بتوانند با یک تماس تلفنی کوتاه فروش داشته باشند، موفقیت چشمگیری به دست نمی‌آورند.

اما افرادی که در حین کارشان رابطه‌هاشان گسترش پیدا می‌کند و در این گسترش به دنبال فروش بیشتر هستند موفق هستند. فروش‌های بزرگ و میلیاردی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. اما آن‌هایی که به دنبال رابطه‌سازی نیستند فروش‌ها و خروجی‌های بزرگی به دست نمی‌آورند.

رابطه سازی چگونه انجام می‌شود؟ به هر علتی کسی با من ارتباط برقرار می‌کند و با من صحبت می‌کند. بعد به هر علتی متوجه می‌شویم که او مثلا با مدیر کارخانه‌ای، مدیر عاملی، خریدار عمده‌ای، مصرف کننده عمده‌ای و … آشناست و می‌تواند من را به او مرتبط کند. در اینجا یک رابطه اولیه، ارتباط با این اشخاص اثرگذار را ایجاد نموده است.

در معاملات بزرگ دنیا صرفا قدرت رابطه ها و کیفیت رابطه‌ها عامل این می شود که ما بتوانیم نتیجه خوبی به دست بیاوریم. فرضا یک نفر وزیر است. پسرش در دنیا به اعتبار و ارتباط پدرش تجارت می‌کند. زیرا پدرش وزیر است، رئیس جمهور است، رئیس حزب است و …. به این شکل یا هر مدل دیگری این فرد دارای ارتباطات قوی می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>