اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسانسور

1- طراحی و اجرای آسانسور در داخل دوربندی پلکان ها ممنوع است، همچنین درب آسانسور ها نباید در مسیر راه خروج (از یک پلکان به پلکان دیگر) باز شود. (بند 4-1-4-3 نشریه 112 سازمان برنامه و بودجه)
2- ضروریست ایستگاه مشترک پلکان و آسانسور درپارکینگ و سایر طبقات به منظور جلوگیری از ورود دود و گاز های سمی ناشی ازحریق به دستگاه پلکان و آسانسور، توسط مصالح مقاوم در برابر حریق و دود دور بندی گردد.
3- دیوار های جانبی آسانسورخود ایستا و مقاوم در برابر حریق اجراء گردد. (بند 15-2-3-3-1 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
4- استفاده از داکت آسانسور جهت عبور لوله های آب، گاز، کابل های برق، فاضلاب و هرگونه روزنه و دریچه به چاه آسانسور به غیر از درب ورودی به چاه غیر مجاز می باشد. (بند 15-2-3-3-5 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
5- موتورخانه آسانسور باید دارای اتاق مستقل با درب مجهز به قفل سوئیچی و پنجره باشد. ضمنا بر روی درب آن پنجره مشبک 2*2 سانتیمتر باشد.
6- در نظر گرفتن سیستم ارتینگ برای آسانسور الزامیست. (بند 15-2-7-29 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
7- نصب کفپوش لاستیکی به ضخامت حداقل 6 میلیمتر و به ابعاد مناسب به صورت ثابت مقابل تابلو کنترل آسانسور ضروریست. (بند 4-10-4-6 نشریه 112 سازمان برنامه و بودجه)
8- دستورالعمل نحوه عملکرد سیستم آسانسور در اتاقک نصب گردد.
9- کابل تغذیه برق آسانسور می بایست مستقل باشد تا چنانچه بر اثر بروز هرگونه حادثه احتمالی و قطع جریان برق قسمت های مختلف، سیستم برق آسانسور همچنان برقرار و فعال باشد. (بند 15-2-8-3 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
10 -چاه آسانسور به عنوان یک کانال هوائی عمل می کند لذا راهروی طبقات باید توسط در های ضد حریق محفوظ گردد تا از نفوذ دود و آتش به چاه آسانسور و عمل نمودن چاه آسانسور به عنوان دودکش جلوگیری شود. (بند 15-2-8-2 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
11- نصب علائم ایمنی بمنظور پیشگیری از سقوط افراد به داخل چاه آسانسور و پله برقی ضرروی است.
12- نصب علائم راهنمای آسانسور و پله برقی در مکان های مناسب بنحوی که در تمامی ساعات شبانه روز و با قطع برق بسهولت قابل رویت و تشخیص باشد.
13- آسانسور ها و پله های برقی می بایست علاوه بر اتصال به شبکه برق شهری به ژنراتور برق اضطراری نیز متصل گردند تا در صورت قطع برق از شبکه شهری، ژنراتور برق مورد نیاز آسانسور ها و پله های برقی را تامین نماید. (بند 15-2-9 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
14- فضای موتورخانه آسانسور می بایست به اندازه ای در نظر گرفته شده باشد که امکان جای دادن کلیه تجهیزات مربوط به آسانسور و همچنین تردد ایمن افراد مسئول جهت تعمیرات احتمالی را دارا باشد. (بند 15-2-3-5-1مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)

آسانسور


15- استفاده از دیوار های کاذب یا غیر مقاوم در برابر حریق جهت ساخت اتاقک آسانسور اکیدا ممنوع است.
16- اخذ گواهی ایمنی کیفیت از اداره استاندارد یا شرکت بازرسی و کنترل کیفیت یا مراجع ذیصلاح به هنگام اتمام کار ضروریست و ارائه تصویر گواهی اخذ شده به سازمان آتش نشانی جهت ثبت در سوابق الزامیست.
17- انبارکردن و گذاشتن هر نوع مواد قابل اشتعال یا غیر قابل اشتعال درچاه آسانسور، موتورخانه و یا چاهک آسانسور ممنوع است. (بند 15-2-8-8 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
18- در نظر گرفتن تجهیزات کامل ایمنی آسانسور (از قبیل: گاورنر، پاراشوت، میکروسوئیچ های کنترل کننده)
19- استفاده از آسانسور در زمان آتش سوزی ممنوع بوده و بایستی متن زیر در داخل کابین آسانسور جهت استفاده کنندگان نصب گردد: (در زمان آتش سوزی به هیچ عنوان از آسانسور استفاده ننمایید)
20- توصیه می شود آسانسور در مواقع حریق فقط در اختیار افراد ذیصلاح یا آتش نشان ها قرارگیرد تا بتوانند با راندمان بیشتر عملیات تخلیه را انجام دهند. (بند 15-2-8 مبحث 15 مقررات ملی ساختمان)
21- نصب خاموش کننده دستی مناسب، مطابق نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی در موتورخانه آسانسور
22- کابین آسانسور مجهز به آیفون، زنگ خطر، تهویه و سنسور هدایت کابین تا مقابل طبقات در صورت قطع برق باشد.
23- رعایت مبحث 15 مقرارت ملی ساختمان دراین خصوص الزامی است.

آسانسور

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>