اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درب آسانسور رو که باز می کنی اولین چیزی که می بینی و خوشحال هم میشی، آینه هست اما تا حالا پیش خودتون فکر کردین چرا توی همه آسانسورها از آینه استفاده می کنن ؟ یه دلیل خیلی مهم و یکی دوتا دلیل حاشیه ای داره.

1- تصور فضای بیشتر با آینه در آسانسور

یه بیماری هست به نام کلاستروفوبیا به انگلیسی claustrophobia به معنی ترس از جای تنگ و باریک که طرف اخساس خفگی میکنه. استفاده از آینه در آسانسور این حس رو به طرف منتقل می کنه که انگار در جای پت و پهن تری هستن.

2-عدم توجه به گذر زمان

اوایل که تازه داشتن ساختمان های بلند می ساختن نیاز به اسانسور حس می شد. آسانسورو ساختن اما خیلی کند حرکت می کرد، طرف بعد 5 دقیقه به طبقه 10 یا 20 می رسید. اینکه تو یه اتاقک کوچیک باشی و با سرعت کم بالا یا پایین بری واسه خیلی ها عذاب آوره. از نظر فنی نمیشه سرعت آسانسور رو از یه حدی بیشتر کرد پس باید یه کاری می کردن که مردم داخل آسانسور با یه چیزی سرگرم بشن تا متوجه گذر زمان نشن.

3- عدم توجه به ارتفاع و مشکلات فنی

اگه تو آسانسور گیر کنید خفه میشید، یا اگه آسانسور از بالا پرتاب بشه پایین میمیرید، این تصورات به اندازه کافی ترسناک هست الا فکر کنید توی آسانسور بدون آینه هستید و مجبورید به در و دیوار نگاه کنید، قطعا فکرتون به سمت افکار منفی میره اما اگه آینه باشه یه دقیقه با موهاتون ور میرید یا دهن و بینی تون رو تمیز می کنید یا مشکلات موجود در قیافتون رو بررسی می کنید. خلاصه یه جوری سرگرم میشید و کمتر می ترسید. هنوز هم آدم هایی داریم که به خاطر ترس، سوار آسانسور نمیشن !

4- عدم سقوط به چاله با استفاده از آینه در آسانسور

یه دلیل دیگه هم هست اونم اینکه اگه بنا به هر دلیلی کابین آسانسور در یک طبقه دیگه باشه و شما از یه طبقه دیگه درب آسانسور رو باز کنید و تصویر خودتون رو تو آینه نبینید، نباید داخل بشید چون آینه داخل کابین جاساز شده و اگه آینه رو نبینید یعنی اینکه کابینی وجود نداره و خدای نکرده میفتید توی چاله آسانسور !

5-سلفی در آسانسور

اون موقع که آینه آسانسور رو طراحی می کردن خبری از عکس سلفی نبود. الان هرجا که آینه باشه، و البته آیفون داشته باشن قطعا یه سلفی هم می‌گیرن. اینجوری گذر زمان رو متوجه نمیشن

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>