اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واقعیات فلز باریم

باریم یک فلز شیمیایی فعال بوده که می‏تواند زمانی که در معرض هوای مرطوب قرار می‏گیرد، به صورت خود به خودی آتش بگیرد.باریم یک عنصر شمییایی با نماد Ba و عدد اتمی 56 می‏باشد. این فلز قلیایی خاکی و نرم هرگز در خالص‏ترین شکل خود در طبیعت یافت نمی‏شود، عمدتا دلیل این امر واکنش‏پذیری بالای آن با هوا می‏باشد.

این ماده یا در مایعات مبتنی بر نفت یا مایعات عاری از اکسیزن به منظور مهار آن‏ها از اکسید شدن نگه‏داری می‏شوند. باریم پروکسید، باریم کلرید، کلرات، سولفات و غیره برخی از ترکیبات مهم این عنصر شیمیایی هستند. در واقع، باریم سولفات و باریم کربنات رایج‏ترین مواد معدنی طبیعی می‏باشند.

برخی واقعیات در رابطه با باریم

باریم در سنگ معدنی که سولفات باریم متبلور هستند، یافت می‏شود. کلمه‏ی باریم از کلمه‏ی یونانی با نام باری به معنی سنگین مشتق شده است. این عنصر توسط یک شیمیدان دارویی سوئدی به نام کارل اسچیل در سال 1774 شناسایی شد و به صورت علمی توسط شیمیدان انگلیسی به نام سر همفری دیوی در سال 1808 به دست آمد.

باریت نامحلول بوده و نمی‏تواند به طور مستقیم به منظور تولید ترکیبات دیگر مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین، سنگ معدنی با کربن به منظور کاهش میزان باریم سولفات در آن حرارت داده می‏شود. ترکیبات متنوعی از این عنصر توسط هیدرولیز یا واکنش آن با اسیدهای دیگر تشکیل می‏شود. این‏ها شامل باریم کلرید، باریم کربنات و باریم نیترات می‏باشد.

اثرات باریم بر انسان

هنگامی که در دوزهای پایین استفاده می‏شود، باریم به عنوان یک محرک عضلات کار می‏کند. با این حال، دوزهای بالاتر این ماده باعث مسدود شدن کانال‏های یون پتاسیم ضروری برای عملکرد مناسب سیستم عصبی می‏گردد، باعث ایجاد اثر سوء بر سیستم عصبی شده و مشکلات قلبی، ضعف، فلج شدن و اضطراب را ایجاد می‏کند.

امکان استفاده‏ی این فلز به صورت خوراکی وجود دارد، چون این ماده مانند فلزات دیگر در بدن موجودات زنده تجمع نمی‏یابد. به دلیل اینکه باریم بسیار نامحلول می‏باشد، به آسانی از طریق دستگاه گوارش حذف می‏گردد. با این حال، اگر به شکل گرد و غبار یا گاز استنشاق شود، باعث تجمع در ریه‏ها شده و یک نوع پنوموکونیوز خوش خیم را ایجاد می‏کند.

از زمان کشف این ماده در نیمه‏ی اول قرن نوزدهم، باریم یک جزء مهم اکثر صنایع امروزه می‏باشد. جانشینی این ماده با یک ماده‏ی همزاد غالب بسیار دشوار می‏باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>