اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد رادون چیست؟

کاربردها

برخی بیمارستانها با انجام عمل پمپاژ گاز رادون از یک منبع رادیومی و ذخیره آن در لوله های بسیار کوچک که سوزن یا دانه نامیده می شود، رادون تولید می کنند که در موارد درمانی کاربرد دارد.

رادون به دلیل از بین رفتن سریعش در هوا در مطالعات آب شناسی برای مطالعه در خصوص فعل و انفعالات در آبهای زیرزمینی نهرها و رودخانه ها استفاده می شود.

ایزوتوپها

برای عنصر رادون 20 ایزوتوپ شناخته شده است. پایدارترن ایزوتوپ رادون، رادون 222 است که محصول فروپاشی  رادیوم 226 می باشد که با نیم عمر 3.823 روز، ذرات الفا رادیو اکتیو از خود ساطع می کند. رادیوم 220 حاصل تجزیه Thorium است که تورون نامیده می شود.

که نیمه عمر آن 55.6 ثانیه می باشد و اشعه آلفا از خود ساطع می کند. رادون 219 از Actinium گرفته شده و آکتینون نامیده می شود که ساطع کننده اشعه آلفا بوده و نیمه عمرش 3.96 ثانیه است.

هشدارها

رادون یک گاز سرطان زاست. رادون یک ماده رادیو اکتیو است و همیشه باید با احتیاط کامل با آن کار کرد. از آنجا که این عنصر ذرات آلفا از خود ساطع می کند، استنشاق آن بسیار خطرناک است.

همچنین محصولات تجزیه ای آن یک غبار تشکیل می دهد که به راحتی وارد جریان هوا شده، برای همیشه در بافتهای ریه می چسبد و در یک قسمت از آن به سختی متمرکز می شود.

محلهایی که در آنها رادیوم، آکتینیوم و توریوم نگهداری شده اند، باید بدقت به باد داده شوند تا از انباشتگی آنها جلوگیری شود. انباشتگی رادون در هوا یکی از خطرات جدی در منابع سرب و اورانیوم می باشد.

انباشتگی رادون در خانه ها نیز باعث به وجود آمدن نگرانیهای زیادی در این رابطه شده است، چرا که بسیاری از سرطانهای ریه به دلیل ارتباط با گاز رادون در هر سال گزارش می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>