اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انتخاب یک سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع با سایز مناسب برای ساختمان امری چالش برانگیز است. با وجود این همه محاسبات و فرمول هایی که در اینترنت وجود دارند، به کدام یک باید اعتماد کرد؟ در این نوشته تمام المان هایی که در انتخاب سایز درست این سیستم ها موثر هستند به شما معرفی خواهند شد. با ما همراه باشید.

تهویه هوا

قبل از آنکه به موضوع انتخاب سایز درست سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع بپردازیم بهتر است با یکسری اطلاعات اساسی آشنا شویم. این سیستم ها با نام اختصاری HVAC شناخته شده اند. اگر شما یک واحد پمپ حرارتی انتخاب کنید، سه عملکرد گرمایش، سرمایش و تهویه با یک سیستم قابل اجرا می شوند. پمپ های حرارتی برای خانه هایی که قدرت برق آنها محدود است بهترین گزینه می باشند اما اکثر صاحب خانه ها آن ها را به خاطر سهولت استفاده انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که این پمپ ها برای تمام اقلیم ها و شرایط آب و هوایی مناسب نیستند زیرا آن ها با جذب گرما از محیط کار می کنند.

به منظور تعیین سایز مناسب سیستم های تهویه که عملیات سرمایشی و گرمایشی را در خانه شما به عهده دارند می توانید از محاسبه Manual J استفاده کنید. این محاسبه با توجه به چندین فاکتور در خانه شما صورت می گیرد و برای انتخاب سیستم تهویه درست، عدد BTU (واحد سنتی انرژی) را در اختیار شما قرار می دهد. BTU به معنای واحد حرارتی بریتانیایی است. این واحد به اندازه گیری مقدار حرارتی که برای افزایش دمای یک لیتر آب با درجه 1 فارنهایت نیاز است اشاره می کند. بیشتر شرکت های خدمات شهری ممیزی انرژی رایگان ارائه داده و به شما فرمی می دهند که هنگام خرید سیستم تهویه بدان احتیاج دارید. هنگامی که شما برای خرید این سیستم ها آماده هستید، اطلاعات این فرم و محاسبه BTU شما را به یک مشتری آگاه تبدیل می کند. محاسبه BTU توسط افراد متخصص صورت می گیرد.

متد Manual J چیست؟
ممیزی انرژی خانه شما از اطلاعات زیر برای تعیین BTU دقیق که برای سرمایش و گرمایش خانه ضروری است استفاده می کند:

  • نوع عایق بندی ساختمان
  • نوع منطقه آب و هوایی
  • تعداد پنجره های خانه و نقش آن ها در بهینه سازی انرژی
  • تعداد افراد خانه
  • تأثیر خورشید و سایه بر خانه
  • وسایل مختلف و گرمایی که تولید می کنند
  • سیستم های کانالی و راندمان آن ها

فاکتورهای Manual J کمیت هایی را به شما ارائه می دهند که به محاسباتی که در BTU عنوان شده اند منجر می گردند. شما باید یونیت HVAC را بر اساس BTU های پیشنهادی برای گرمایش و سرمایش خانه خود انتخاب کنید. آگاهی از محاسبات Manual J و BTU به شما کمک می کند تا با دانش و آگاهی نسبت به خرید مناسب ترین سایز سیستم تهویه اقدام نمائید.

تهویه هوا

هنگامی که سیستم سرمایشی یا گرمایشی خود را انتخاب می کنید، به این نکته توجه کنید که سایز بزرگ تر به معنای عملکرد بهتر نیست. در واقع نصب یک واحد بزرگ برای منزل به معنای افزایش هزینه قبوض است زیرا این یونیت باید مدام کار کند تا بتواند هوا را به خوبی تهویه نماید. اگر هنوز در انتخاب سایز مناسب سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه تردید دارید می توانید از متخصصین کمک بگیرید. طبق نظر متخصصین نباید از حدود زیر فراتر رفت:

  • 15 درصد بیشتر از BTU های پیشنهادی برای تهویه هوا
  • 40 درصد بیشتر از BTU های پیشنهادی برای گرمایش
  • 25 درصد بیشتر از BTU های پیشنهادی ترکیبی برای پمپ حرارتی

آیا برای انتخاب یونیت سیستم های تهویه می توان از واحد متر مربع استفاده کرد؟
پاسخ این سوال هم مثبت و هم منفی است. نمودارهایی هستند که می توانند ایده هایی مناسب در خصوص سایز درست HVAC بر اساس متر مربع ارائه دهند. این محاسبه ساده توسط پیمانکارانی که از سیستم های HVAC برای خانه های خود استفاده می کنند به کار برده می شود و نیازی به جزئیات مورد نیاز برای محاسبه Manual J ندارد. در بعضی از موارد، متد اندازه گیری بر حسب متر مربع تمام متغیرهایی که می توانند یک محیط ایده آل از نظر سرمایش و گرمایش ایجاد کنند را در بر نمی گیرد.

برای توضیح اینکه چرا یک متد محاسباتی Manual J برای نیازهای شما متدی کاملاً دقیق است، تصویر دو خانه با متراژ و تعداد خانوار یکسان را در ذهن مجسم کنید. یکی از خانه ها در منطقه جنوب آمریکا با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های ملایم و خانه دیگر در منطقه شمالی با زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک باشد. هر چند این دو خانه از نظر متراژ یکسان هستند اما نیازهای انرژی آن ها کاملاً متفاوت می باشد. هم اکنون که با متدهای انتخاب سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه آشنا شدید، با متخصصین آشنا به این سیستم ها برای ارائه ممیزی انرژی تماس بگیرید تا بهترین سیستم را از نظر سایز برای ساختمان خود انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>