اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تأسیساتی که به منظور تامین سرمایش در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند راحتی و آسایش را برای ساکنین در فصول گرم سال فراهم می کنند. هدف استفاده از این تجهیزات و تأسیسات ایجاد محیطی امن با دمایی مطلوب و با کیفیت است به نحوی که افراد در آن احساس راحتی کنند. کیفیت هوایی که توسط تأسیسات سرمایشی ایجاد می شود قابل پذیرش است و عملکرد آنها بر اساس مکانیک سیالات صورت می گیرد. این سیستم ها قابل نصب و راه اندازی در انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … هستند و هوایی متعادل به ارمغان می آورند.

سرمایش از کف

تأسیسات سرمایشی به آن دسته از تأسیساتی گفته می شود که محیط را سرد می نمایند. این سیستم ها سیال را در مکانی خارج از ساختمان سرد کرده و آن را به قسمت های مختلف ساختمان هدایت می کنند. تجهیزاتی که منجر به سرد شدن آب می گردند در زیرزمین، موتورخانه و یا پشت بام نصب می شوند. در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی سیستم های سرمایشی جدیدی به بازار ارائه شده اند که نصب و استفاده از آنها هزینه های انرژی را کاهش می دهد. این سیستم ها به میزان 80 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهند، البته این میزان صرفه جویی به عایق کاری ساختمان بستگی دارد. در صورت عدم عایق کاری مناسب، سرما به بیرون هدایت شده و فضا گرم خواهد شد.

یک سیستم سرمایشی مناسب علاوه بر داشتن ساختاری ساده باید در مصرف انرژی صرفه جویی نموده و موجب آلوده شدن محیط نگردد. این سیستم ها باید توسط افراد مجرب و حرفه ای نصب و راه اندازی شوند. سیستم های سرمایشی و گرمایشی جزء تجهیزات اصلی ساختمان هستند و آسایش را برای ساکنین به ارمغان می آورند. از جمله سیستم های سرمایشی مورد استفاده در ساختمان می توان به چیلر، کولر آبی، اسپیلیت و سیستم سرمایش از کف اشاره نمود. همانطور که در نوشته های پیشین به آن پرداخته شد، چیلرها به دو دسته جذبی و تراکمی دسته بندی می شوند. چیلرهای جذبی به دلیل مصرف برق کمتر در مقایسه با چیلرهای تراکمی با استقبال بیشتری مواجه هستند. استفاده از انرژی حرارتی برای تولید سرما از جمله ویژگی های منحصر بفرد چیلر جذبی است.

سرمایش از کف

علاوه بر آن این سیستم ها به دلیل داشتن قطعات کمتر به ندرت دچار خرابی و تعمیر می شوند. کولر آبی نیز یکی دیگر از سیستم های سرمایشی است که با استفاده از تبخیر آب هوا را خنک می کنند. تبخیر زیاد میزان رطوبت هوا را افزایش می دهد به همین دلیل از این کولرها در مناطقی که هوا رطوبت کمی دارد استفاده می شود. سیستم کار کولر آبی بدین صورت است که از تبخیر برای جذب گرما استفاده می شود، در واقع گرمای هوا صرف تبخیر آب می شود. اسپیلیت نیز نوعی وسیله سرمایشی است که به وفور در ساختمان های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اسپیلیت نوعی کولر گازی است که هوای گرم را پس از دریافت خنک کرده و به داخل ساختمان هدایت می کند. لوله کشی این سیستم محدود است و نمی توان طول کانال ها و تعداد آنها را افزایش داد، از این رو استفاده از اسپیلیت در ساختمان های بلند مشکل ایجاد خواهد کرد. سیستم سرمایش از کف نیز که جزء جدیدترین و راحت ترین سیستم سرمایشی است امروزه در ساختمان ها نصب می شود و مزایای منحصر بفردی در پی دارد. در این نوشته به معرفی این سیستم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سیستم سرمایش از کف
یک سیستم سرمایشی جدید که در ساختمان های مدرن امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم سرمایش از کف است. این سیستم از طریق لوله های آب سردی که در کف ساختمان نصب شده اند منجر به خنک شدن فضا می شوند. استفاده از سیستم های سرمایش از کف در ساختمان از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه است و هزینه مصرف انرژی را پایین می آورد. طراحی این سیستم همانند سیستم گرمایش از کف است اما بر اساس محاسبات متفاوت صورت می گیرد. مهم ترین نکته ای که در نصب و راه اندازی این سیستم ها حائز اهمیت می باشد عایق کاری دیوارها و پنجره هاست زیرا عایق مانع از انتقال هوای سرد به بیرون ساختمان و مانع از ورود هوای گرم به داخل آن می شود.

سرمایش از کف

نحوه عملکرد این سیستم بدین گونه است که آب توسط چیلری که بر روی پشت بام قرار گرفته سرد شده و وارد لوله های نصب شده در کف ساختمان می شود. دمای این آب بین 5 الی 10 درجه است. این سیستم برخلاف سایر سیستم های سرمایشی باد سرد مستقیم در فضا منتشر نمی کند و منجر به سرماخوردگی و حساسیت نخواهد شد. سیستم هایی نظیر کولر و اسپیلیت باد سرد را به طور مستقیم وارد فضا می کنند و همیشه فضای جلوی آنها خنک تر از بقیه قسمت های اتاق است اما سیستم های سرمایش از کف فضا را به طور یکنواخت خنک می کنند و تفاوت دما در بخش های مختلف ساختمان احساس نمی شود. این سیستم از قابلیت ها و مزایای منحصر بفردی برخوردار می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • سیستم گرمایش از کف عمر بسیار بالایی دارد زیرا در آن هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد.
  • این سیستم ها به تجهیزات جانبی نظیر فن کویل و یا کانال های خروج هوا نیاز ندارند.
  • این سیستم نه تنها سرمایش مورد نیاز در تابستان را فراهم می نماید بلکه در فصل زمستان نیز منجر به گرم شدن فضای ساختمان می گردد.
  • با استفاده از این سیستم نیازی به نصب تجهیزات سرمایشی در ساختمان نیست.
  • نصب این سیستم هیچ فضای اضافی در ساختمان اشغال نمی کند و دکوراسیون داخلی را می توان طبق سلیقه طراحی نمود.
  • استفاده از این سیستم به میزان قابل توجه منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>