اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با وجود متدهای مدرن و پیشرفته در صنعت ساخت و ساز, هنوز ساخت بعضی سازه های انبوه نیاز به مدت زمان طولانی دارد. ساخت یک ساختمان طی چند ماه یا سال به طول می انجامد و این امر علاوه بر اتلاف وقت, از نظر اقتصادی نیز مقرون بصرفه نیست. برای حل این مشکل امروزه از روشی به نام Tilt_up برای ساخت سازه هایی که باید در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل شوند استفاده می شود. اجرای این سیستم بسیار آسان و سریع است و اصولا برای ساخت سازه های بزرگ و انبوه به کار میرود.

tilt up

سیستم سازه ای Tilt_up
سیستم Tilt_up یک روش ساخت سازه است که در آن اجزای بتنی مانند دیوارها, ستون ها و تکیه گاه ها بر روی دال بتنی قرار می گیرند. در این روش دیوارها در ابتدا به صورت افقی بتن ریزی می شوند و بعد از عمل آوری بتن توسط جرثقیل در جای خود نصب می شوند. از روش اجرای تیلت آپ برای ساخت سازه های بزرگ مانند انباری ها و مراکز اداری و تجاری که زمان ساخت و هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است, استفاده می شود.

مراحل اجرای سیستم Tilt _up

بعد از آنکه پانل های بتنی محکم و سخت شدند توسط کابل هایی که به پانل ها قلاب شده اند به جرثقیل متصل می شوند. اندازه جرثقیل به ارتفاع و وزن پانل های بتنی بستگی دارد اما در کل دو تا سه برابر اندازه بزرگ ترین پانل می باشد. جرثقیل باید پانل را از حالت افقی به حالت ایستاده در بیاورد, بنابراین کارگران پانل های بتنی را برای قرار گرفتن در حالت عمودی هدایت می کنند, سپس جرثقیل آن را در جای خود قرار می دهد. سایر پانل های بتنی نیز به همین روش در جای خود و روی پایه نصب می شوند. بعد از آنکه تمام پنل های سازه ای تیلت آپ نصب شدند, کارگران هر نوع شیار و فاصله ای که بین دیوارهاست پر می کنند و با سندبلاست یا رنگ دیوارها را پوشش می دهند. بعد از آن به نصب سیستم سقف پرداخته و سپس مراحل کار در داخل ساختمان را شروع می کنند.

tilt up

مزایای استفاده از سیستم Tilt_up

  • مزیت اصلی استفاده از سیستم تیلت آپ اجرای سریع پروژه ساخت است. بعد از اتمام کف ساختمان, زمانی که صرف ساخت پانل های بتنی می شود تا زمانی که ساختمان تکمیل می شود نهایتا چهار تا پنج هفته طول میکشد. متریال پانل ها با حدالقل زمان ممکن تولید می شود و این شروعی سریع برای انجام پروسه ی ساخت است. در حالی که هر متریال دیگری نیازمند مدت زمان بیشتری برای تولید می باشد.
  • به دلیل استحکام و غیر قابل نفوذ بودن پانل های Tilt_up از آنها در بعضی مکان ها به عنوان دیوارهای امنیتی استفاده می شود.
  • مقاومت پانل های تیلت آپ در برابر حرارت و آتش بسیار بالاست به نحوی که قابلیت تحمل آتش را برای چهار تا پنج ساعت دارند. این پانل ها در واقع نوعی دیوار حائل آتش محسوب می شوند.
  • این دیوارهای بتنی مانند یک عایق صوتی عمل کرده و مانع از انتقال صوت می شوند.
  • هزینه نگهداری از سازه های تیلت آپ بسیار پایین است. این نوع سازه ها بدون اینکه رنگ شوند می توانند تا مدت ها بدون اثر نامطلوب سالم باقی بمانند.
  • پانل های بتنی باعث کاهش هزینه های سیستم گرمایشی و سرمایشی در ساختمان می شوند و نقش یک عایق حرارتی را ایفا می کنند.
  • در اجرای این نوع سیستم سازه ای نیازی به افراد متخصص نیست, کارگران معمولی نیز می توانند اینکار را انجام دهند.
  • نقل و انتقال پنل های بتنی Tilt_up بر دال بتنی سریع و آسان است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>