اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت هوشمندسازی ساختمان پیشرفت چشمگیری داشته و با ایجاد آرامش و رفاه برای ساکنین منازل گام موثری نیز در صرفه جوی مصرف انرژی برداشته است. هوشمندسازی به معنای کنترل یکسری امور در داخل و خارج از منزل طبق زمان بندی تعیین شده می باشد. با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به حضور در مکان های مختلف ساختمان برای انجام امور مورد نظر نیست زیرا شما می توانید به راحتی بر روی کاناپه لم داده و کنترل کارهای منزل را تنها با یک صفحه نمایش در دست بگیرید.

تهویه هوا هوشمند

در خانه هوشمند عملکرد تمام وسایل به یکدیگر مرتبط است و با یک دستگاه مرکزی می توان تمام سیستم های خانه را برای استفاده هدایت نمود. سیستم خانه هوشمند دارای تجهیزاتی است که دارای قابلیت های منحصر بفرد خود می باشند. این تجهیزات ایمنی, آسایش و امنیت را برای ساکنین به ارمغان می آورند. انواع سیستم ها و تجهیزات در خانه های هوشمند به شرح زیر می باشند:

سیستم روشنایی هوشمند
بیشترین سهم مصرف انرژی در ساختمان مختص سیستم های روشنایی و نورپردازی است. با نصب کلیدهای هوشمند, سنسورهای حساس به نور و سنسورهای حرکتی در ساختمان های هوشمند تا حد چشمگیری می توان مصرف انرژی را کاهش داد و میزان نوردهی تجهیزات روشنایی را تنظیم نمود. سیستم های روشنایی دارای امکاناتی هستند که آسایش و راحتی را برای کاربران خانه های هوشمند فراهم می کنند. این امکانات به شرح زیر می باشند:

  • تنظیم میزان نوردهی

سیستم هوشمند روشنایی این امکان را فراهم می کند که در صورت بیشتر بودن نور از حد مطلوب, برخی از سرخط های روشنایی به صورت خودکار خاموش می شوند و برعکس در صورت کم بودن نور محیط برخی سرخط های روشنایی روشن می شوند. با این کار به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

  • کنترل سیستم های روشنایی از طریق تلفن همراه و اینترنت در خارج از منزل

با استفاده از ریموت کنترل می توان سیستم روشنایی را در هر نقطه از خانه کنترل کرد و در صورت خروج از منزل نیز با استفاده از موبایل یا تبلت آن را کنترل نمود.

  • کنترل سیستم روشنایی توسط حسگرها

حسگرها نسبت به حضور افراد حساس هستند, بنابراین در صورت ورود افراد به مکان های مختلف خانه سیستم روشنایی به طور خودکار فعال می شود و در صورت ترک مکان خاموش می شود.

  • تنظیم شدت نور

یکی از مزایای خانه هوشمند تنظیم شدت نوردهی وسایل روشنایی است که از 0 تا 100 تنظیم می شود و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی, زیبایی خانه نیز تامین می شود.

تهویه هوا هوشمند

سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند
در سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند دمای پیش فرض توسط کاربر مشخص می شود. بنابراین زمانی که دمای مکان مورد نظر به دمای پیش فرض رسید فعالیت سیستم تهویه مطبوع به واسطه برنامه از پیش تنظیم شده متوقف می شود. با انجام اینکار مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از دیگر قابلیت های سیستم های تهویه هوشمند این است که در صورت باز بودن درب یا پنجره, به صورت اتوماتیک خاموش می شوند و از هدررفت انرژی جلوگیری می نمایند. با استفاده از این سیستم ها می توان میزان دمای دستگاه های فن کویل را به صورت یکپارچه کنترل نمود. علاوه بر آن موتورخانه ساختمان را می توان با سیستم هوشمند کنترل کرد. سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه می توانند دمای موتورخانه و مدت زمان روشن بودن مشعل و پمپ ها را مدیریت کنند و دما را در سطح مناسب تنظیم نمایند.

سیستم اعلام یا اطفاء حریق
در اکثر ساختمان های امروزی از سیستم های اعلام یا اطفاء حریق به منظور کاهش میزان خسارت های ناشی از آتش سوزی استفاده می شود. این سیستم ها در هنگام بروز حادثه ساکنین را آگاه ساخته و میزان تلفات را به حداقل می رسانند. این سیستم ها با تشخیص دود, حرارت و شعله اعلام خطر می نمایند.

سیستم کنترل هوشمند درب, پرده, کرکره و سایبان
سیستم خانه هوشمند این امکان را فراهم می کند که انواع درب, کرکره, سایبان و پرده برقی را بتوان توسط کلیدهای هوشمند و وب در نقاط دور و نزدیک خانه کنترل کرد. از مزیت های سیستم هوشمند پرده برقی این است که آن را می توان بر اساس شدت نور و گرما در ساختمان به صورت اتوماتیک باز و بسته نمود.

تهویه هوا هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند
برقرای امنیت و ایمنی ساختمان ها از جمله مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. سیستم های ایمنی هوشمند امکاناتی را برای امنیت ساکنین فراهم می کنند از جمله:

  • اطلاع از باز و بسته بودن درب و پنجره از طریق زنگ هشدار یا پیام تلفنی
  • اطلاع از ورود افراد غیر مجاز به منزل توسط زنگ هشدار یا پیغام تلفنی
  • قابلیت یکپارچه سازی سیستم امنیتی با آیفون ساختمان به منظور پاسخگویی به میهمانان در هنگام خروج از منزل
  • اعلام وقوع آتش سوزی به صاحب خانه از طریق پیامک یا زنگ هشدار
  • مشاهده دوربین مداربسته با استفاده از تلفن همراه
  • فعال سازی سیستم امنیتی بر اساس موقعیت های مختلف از قبیل مسافرت, خروج از خانه, شب و …

سیستم هوشمند لوازم صوتی و تصویری
نیازی به استفاده از ریموت کنترل برای استفاده از وسایل برقی نظیر تلویزیون, ضبط صوت و … در خانه های هوشمند نمی باشد. با سیستم هوشمند می توان کدهای ریموت را به کلیدهای سیستم هوشمند انتقال داد و تغییرات مورد نیاز را توسط صفحه نمایش های لمسی اعمال کرد. با این سیستم می توان با یک کلید تمام وسایل صوتی و تصویری را مدیریت نمود.

تهویه هوا هوشمند

اتوماسیون باغچه و فضای سبز
با استفاده از سیستم های هوشمند می توان آبیاری باغچه را طبق زمان بندی مشخص انجام داد. آبیاری و تامین نور فضای سبز و باغچه توسط سیستم های هوشمند انجام می شود و نیازی به حضور در این مکان ها و انجام کارها نمی باشد. سیستم هوشمند به صورت خودکار طبق ساعات و روزهای مشخص شده کارهای معینی انجام می دهد.

سیستم نظارت و کنترل پارکینگ
مکان های خالی در پارکینگ ساختمان با نصب تابلوهای هوشمند در ورودی, راهرو و بالای هر جایگاه به افراد اعلام می شوند. علاوه بر آن تابلوهای مسیریابی که در راهروها نصب می شوند خودروها را به نزدیک ترین جای پارک هدایت می کنند. در روزها و ساعات شلوغی پارکینگ, سیستم هوشمند خودروها را به سمت جای پارک هدایت کرده و از ایجاد ترافیک جلوگیری می کند. سیستم هوشمند از ورود خودروهای غیر مجاز به پارکینگ ممانعت کرده و بدون حضور نگهبان شرایط ایمنی مناسب برقرار می نماید. این سیستم ها ورود و خروج خودروها را کنترل می کنند و به صورت اتوماتیک قبض پارکینگ برای آنها صادر می نمایند.

سیستم هوشمند زمان بندی
برنامه های مکرر و روزانه که در ساختمان اجرا می شوند را می توان توسط سیستم های هدفمند برنامه ریزی کرد و با خیالی آسوده از اجرای تمامی دستورات توسط این سیستم ها منزل را ترک نمود. سیستم های هوشمند بر اساس نیاز و درخواست صاخب خانه امور برنامه ریزی شده را در ساختمان اجرا می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>